Camper

Moniek1
Level 2
Carvoeiro, Portugal

Camper

Sinds dit jaar heb ik een camper op airbnb geplaatst. Deze is geboekt. Uiteraard had ik ook een waarborg ingesteld vooraf. Nu heeft de gast een schade gereden en wij zijn niet tot overeenstemming gekomen dus heb ik het resolutiecentrum ingeschakeld. Hier krijg ik 0 op request daar het om een rijdend voertuig gaat. Daarvoor is een camper ook bedoeld (en niet als "botsauto"). Weet iemand een goede reden waarom dit niet onder de waarborg zou vallen? Ik kan het nergens vinden bij airbnb. Daarnaast mag ik ook niet zelf een waarborg aan mijn gast vragen, aldus airbnb. Dit is in mijn ogen krom.....

 

Als er in huis een lamp kapot wordt gemaakt kan ik hiervoor een vergoeding vragen maar als de achterlamp vd camper kapot wordt gereden is dit anders????? 

 

Wie kan mij helpen? Is er ook een klachtafdeling bij airbnb?

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Moniek1,

 

Deze post is al wat ouder, maar bij deze toch nog even een reactie.

Zodat jezelf en een ander er eventueel ook nog wat aan heeft.

 

Je kunt inderdaad contact opnemen met Airbnb om je probleem voor te leggen.

Zie onder andere, deze link: Contact Airbnb

Ook schijnt contact met Airbnb via een Twitter DM, zeer goed te werken.

Het Nederlandse nummer is: +31 20 52 22 333

Maar dan krijg je waarschijnlijk wel aanvankelijk een Engelssprekende persoon aan de lijn.

 

Het is inderdaad een beetje merkwaardig dat je voor een rijdend voertuig geen gebruik zou kunnen maken van de waarborg en het resolutie centrum. Zal wel ergens in de T&C van Airbnb staan.

Contante betalingen/waarborgen zijn bij Airbnb ook niet toegestaan.

Maar er moeten toch mogelijkheden zijn. Want ik kom plenty rijdende en varende accommodaties tegen bij Airbnb. Wellicht dat je eens met die verhuurders in contact kunt treden. Over hoe zij dit opgelost hebben.

 

Ik vermoed dat dit met dezelfde redenen te maken heeft, zoals daar in de verzekeringswereld ook mee omgegaan wordt.

 

Contact zoeken met een andere veelvuldige ‘mobiele’ verhuurder lijkt me de beste optie voor je.

 

Een Allrisk verzekering als onderdeel van je huurprijs, zou ook een oplossing kunnen zijn.

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf