[Bijgewerkt op 10 april] Hoe hosts onderdak kunnen bieden aan COVID-19-hulpverleners

Airbnb
Official Account

[Bijgewerkt op 10 april] Hoe hosts onderdak kunnen bieden aan COVID-19-hulpverleners

Responders.jpeg

 

[Bijgewerkt op 10 april] Hoe hosts onderdak kunnen bieden aan COVID-19-hulpverleners

 

Veel hosts hebben aangegeven dat ze hun accommodatie beschikbaar willen stellen aan de zorg- en hulpverleners die het coronavirus bestrijden. Om jullie daarbij te helpen, hebben we een nieuw programma in het leven geroepen. Airbnb werkt samen met onze hosts om fijne en geschikte accommodaties te vinden voor 100.000 COVID-19-hulpverleners. 

 

Nu wil je natuurlijk weten hoe ons Accommodatieprogramma voor hulpverleners werkt, of jouw ruimte hiervoor in aanmerking komt en hoe je je kunt aanmelden. Het antwoord op deze en nog meer vragen is te vinden op Airbnb.com/COVID. Als je wilt meedoen, kun je het online aanmeldingsformulier op Airbnb.com/COVID19relief invullen. 

 

Zoals altijd waarderen we de veerkracht en vrijgevigheid van hosts in de Airbnb-community. We zijn ons ervan bewust dat dit voor velen van jullie een zware tijd is. Dat jullie zelfs dan bereid zijn om anderen te helpen, is heel inspirerend. Nogmaals bedankt voor alles wat je doet.

 

----------

 

Bijgewerkt op 10 april 2020

 

We vinden het heel inspirerend dat jullie zo enthousiast reageren op ons nieuwe Accommodatieprogramma voor hulpverleners. Omdat gebleken is dat jullie nog vragen hebben, beantwoorden we hieronder de belangrijkste.

 

Wat voor gasten kan ik precies verwachten als ik meedoe aan het Accommodatieprogramma voor hulpverleners?

Op dit moment zijn wereldwijd tienduizenden COVID-19-hulpverleners op zoek naar tijdelijke huisvesting. Velen van hen zijn verpleegkundigen en artsen die naar getroffen gebieden reizen om lokaal ziekenhuispersoneel te ondersteunen, medisch personeel dat met langer woon-werkverkeer en dubbele diensten wordt belast, en hulpverleners die dagelijks aan patiënten worden blootgesteld en zich zorgen maken over de gezondheid van hun gezin — vooral mensen die thuis oudere ouders of baby's hebben. 

 

Ik heb mijn agenda geblokkeerd, maar wil wel graag helpen. Tot wanneer moet ik mijn kalender beschikbaar maken als ik mee wil doen aan het programma? 

Je kunt je kalender het best tot en met 31 juli 2020 beschikbaar maken. Bedenk wel dat er maar één kalender aan je advertentie gekoppeld is. Dat betekent dat de datums die je beschikbaar stelt ook door andere gasten gereserveerd kunnen worden. Als je op dit moment alleen COVID-19-hulpverleners wilt ontvangen, kun je het best Direct Reserveren uitschakelen. Je hebt dan meer controle over wie je ruimte kan reserveren. We leggen op dit moment geen sancties op als je een reserveringsaanvraag van een hulpverlener weigert, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. 

 

Wie kan er reserveren via dit programma?

Zorg- en hulpverleners moeten al voor het inchecken bij partnerorganisaties aangesloten zijn óf door Airbnb zijn doorgelicht. Door deze procedure weten we zeker dat ze helpen COVID-19 te bestrijden en bekend zijn met veiligheidsprotocollen. Als Airbnb niet vóór de incheckdatum kan bevestigen dat een gast inderdaad COVID-gerelateerd werk doet, wordt de reservering geannuleerd.  

 

Hoe weet ik of het om een COVID-19-hulpverlener gaat? 

In de reserveringsaanvragen en -bevestigingen staat duidelijk vermeld dat het een COVID-19-reservering betreft. Je ziet dus meteen of de reservering van een COVID-19-hulpverlener afkomstig is, ook als je Direct Reserveren niet hebt uitgeschakeld.

 

Hoeveel moet ik in rekening brengen voor mijn ruimte?

Veel COVID-19-hulpverleners die zich via ons programma aanmelden, zijn op zoek naar een gratis of sterk afgeprijsde accommodatie omdat ze hun verblijf uit eigen zak moeten betalen. Als het enigszins mogelijk is, vragen we je om je ruimte gratis beschikbaar te stellen aan COVID-19-hulpverleners. 

 

Als je nog geen host bent op Airbnb, maar je ruimte wel gratis beschikbaar wilt stellen aan COVID-19-hulpverleners, kun je je hier aanmelden voor het programma. 

 

Als je al host bent op Airbnb, kun je je hier  aanmelden om COVID-19-hulpverleners te ontvangen. Je kunt je ruimte voor de volle prijs, met korting of gratis aanbieden. 

 

Hoe stel ik een kortingstarief voor COVID-19-hulpverleners in?

Als host met een actieve advertentie op Airbnb kun je voor COVID-19-hulpverleners een korting instellen als je je aanmeldt om zorg- en hulpverleners te ontvangen. Als je nog geen advertentie hebt maar wel wilt helpen, maak je eerst een nieuwe Airbnb-advertentie aan. Vervolgens meld je je aan en kun je een kortingstarief instellen voor hulpverleners.

 

Zodra je een korting instelt, passen we deze automatisch toe op reserveringen van COVID-19-hulpverleners. Je krijgt een prijsoverzicht te zien wanneer je de reserveringsaanvraag ontvangt of als je gast via Direct Reserveren reserveert. De korting voor COVID-19-hulpverleners is niet zichtbaar op je kalender.

 

Ik wil graag een kortingstarief instellen, maar dat lukt niet. Hoe zit dat?

Goed dat je dit vraagt. In sommige regio's deed zich tijdens de aanmeldingsprocedure een technisch probleem voor. Dat is inmiddels opgelost. Als het nog steeds niet lukt om een korting in te stellen, kun je hier een reactie achterlaten.

 

Als je nog meer over dit programma wilt weten, kun je dit artikel in het Informatiecentrum lezen. Daarin staan nog veel meer vragen en antwoorden.

2 Antwoorden 2
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Airbnb 

 

We willen er over nadenken maar als we onze prijs verlagen en er gaan bijvoorbeeld gewone gasten boeken voor oktober, betalen zij dus ook automatische dat lagere tarief?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Wim-En-Lia0, dit artikel is nu bijgewerkt! 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf