Breng je toegankelijkheidsvoorzieningen onder de aandacht met foto's

Airbnb
Official Account

Breng je toegankelijkheidsvoorzieningen onder de aandacht met foto's

Foto met dank aan Jake @irolleduplikethisFoto met dank aan Jake @irolleduplikethis

 

"Wanneer ik op reis ben, voel ik me vrij. Ik ga naar de plekken waar ik op dat moment zin in heb", aldus gast Jake, die zich voortbeweegt in een rolstoel. "Het enige wat ik wil, is een dak boven mijn hoofd, een plek om naar het toilet te gaan en om te slapen."

 

Dat klinkt misschien eenvoudig genoeg, maar Jakes eerste reis naar Londen leidde volgens hem tot "een enge situatie". Hij ging net aan boord van zijn nachtvlucht vanuit San Francisco toen hij een annuleringsbericht van zijn verhuurder kreeg: "Daar stond in dat hij niet door had gehad dat hij een vinkje had gezet bij toegankelijkheidsvoorzieningen op zijn advertentie", aldus Jake. "Dan ben ik ineens heel kwetsbaar. Als ik land, moet ik op zoek naar een andere accommodatie die toegankelijk is voor rolstoelgebruikers. Het is al ongemakkelijk genoeg om in een vreemd land te zijn waar mensen weten dat je een toerist bent en van je kunnen profiteren. Als je een beperking hebt, is het helemaal angstaanjagend."

 

Vorig jaar werd er op Airbnb volgens intern onderzoek ongeveer twee miljoen keer gezocht naar woningen met toegankelijkheidsvoorzieningen. Om ervaringen zoals die van Jake te voorkomen en iedereen een geweldige ervaring te geven, vraagt Airbnb nu van verhuurders om foto's te uploaden als ze bepaalde toegankelijkheidsvoorzieningen selecteren. Deze wijziging wordt in de komende maanden geleidelijk doorgevoerd. Zodra het zover is, krijg je een melding met het verzoek om je advertentie binnen 60 dagen bij te werken.

 

Nadat je een foto hebt geüpload, kunnen gasten zien dat je een bepaalde toegankelijkheidsvoorziening hebt. We geven dit ook aan onder 'Toegankelijkheidsvoorzieningen' op je advertentie. Zo kunnen gasten beter inschatten of je accommodatie goed bij ze past, zonder dat ze aanvullende vragen hoeven te stellen.

 

"Het is voor mensen met een beperking ontzettend handig als je met een foto laat zien hoe je voordeur eruitziet. Zelfs verhuurders met de beste bedoelingen kunnen iets toegankelijk noemen, terwijl dat niet echt zo is", zegt Jake. "Met foto's hoef je daar geen aannames over te doen, want de persoon met de beperking kan dat zelf inschatten."

 

Zo laat je foto's van toegankelijkheidsvoorzieningen zien, waardoor je verzekerd bent dat je de juiste informatie geeft, de juiste verwachtingen schetst voor gasten  en tijd bespaart omdat je geen vragen meer hoeft te beantwoorden.

 

Vier eenvoudige stappen om toegankelijkheidsfoto's te publiceren:

 

1. Selecteer je toegankelijkheidsvoorzieningen

Op Airbnb.com: ga naar je advertentie, scrol naar 'Toegankelijkheidsvoorzieningen' en klik op 'Bewerken'.  

Op de mobiele app van Airbnb: ga naar je advertentie en tik op 'Toegankelijkheidsvoorzieningen'.  

 

Op de eerste schermen word je gevraagd om je toegankelijkheidsvoorzieningen te selecteren bij het betreden van de wonin, het bewegen door de woning en specifieke ruimtes zoals de slaapkamer, de badkamer, de keuken en de woonkamer.

 

 

Screenshot 2019-05-17 at 14.30.13.png

 

 

2. Loop door je woning

Stel je voor dat je gast voor de eerste keer aankomt. Wat kom je tegen als je een kamer binnen gaat en als je er doorheen beweegt. Zijn er bijvoorbeeld: trappen of drempels, een brede ingang, extra ruimte rond het bed en andere kenmerken? Elk scherm geeft je stapsgewijs instructies over waar je op moet letten.

 

 

Space Detail 1@2x (4).png

 

 

3. Maak en upload foto's.

Wanneer je een toegankelijkheidsvoorziening selecteert, word je gevraagd om een foto te uploaden. Als je bijvoorbeeld onder 'Extra ruimte rondom het bed' aanvinkt dat je dit hebt, laten we je tips zien voor het maken van de foto. Selecteer 'Foto toevoegen' om een foto uit je fotobibliotheek te kiezen of een foto te maken (als je de mobiele app van Airbnb gebruikt) en kies vervolgens 'Opslaan'.

 

 

Feature Detail 3@2x (4).png

 

 

4. Controleer je foto's en publiceer deze

Nadat je foto's hebt toegevoegd, kun je deze bekijken en, indien nodig, een beschrijving toevoegen. Als je er zeker van bent dat je foto's duidelijk zijn en gasten kunnen helpen beslissen of de ruimte bij ze past, kies je 'Ziet er goed uit'.

 

Photo Confirmation@2x (4).png

 

 

Door foto's te laten zien, laat je gasten met een beperkte mobiliteit weten dat ze erbij horen en geef je vrij baan voor een vijfsterrenrecensie. Als je als verhuurder voor het eerst toegankelijkheidsvoorzieningen aanvinkt, moet je bereid zijn om foto's aan te leveren. Je kunt van Airbnb een bericht verwachten met meer informatie, als je een verhuurder bent die al toegankelijkheidsvoorzieningen heeft aangevinkt.

 

Jake vond uiteindelijk een verhuurder in Londen die aan zijn behoeften tegemoet kon komen: "Die verhuurder was geweldig en zei: 'Je bent zeer welkom.' Hij zorgde voor een spectaculair verblijf en wilde zeker weten dat ik goed terecht kwam. Hij heeft me echt gered. Door vooraf kloppende informatie te geven, kunnen mensen met een beperking ook echt de wereld verkennen."

 

Met deze tips voor het vastleggen van toegankelijkheidsvoorzieningen val je op in de zoekresultaten.

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf