Beste Airbnb-community,
Na het lezen van jullie geweldige berichten in deze feestmaand voel ik me vereerd dat ik nu ook van me mag laten horen. Jullie verhalen hebben me geraakt. Bedankt voor het delen van de vele bijzondere en inspirerende berichten over momenten die jullie weer moed hebben gegeven in dit ongekend uitdagende jaar. Jullie, onze hosts en gasten, zijn dit jaar een bron van inspiratie, veerkracht, informatie en optimisme geweest. Dat geeft maar weer eens aan hoe speciaal de Airbnb-community is. Toen de wereld afgelopen jaar op slot ging, bleven jullie verbinding en verbondenheid zoeken, niet alleen met jullie gasten maar ook met elkaar.
Voor mij was 2020 een jaar met onmiskenbare hoogte- en dieptepunten. Een hoogtepunt was dat ik in januari bij Airbnb kwam werken (nog geen jaar geleden!). Ik kreeg de leiding over de afdeling Experiences, maar amper twee maanden later moesten we alle ervaringen opschorten vanwege de pandemie. Toen kwamen hosts met het idee om online ervaringen te gaan organiseren, dus hebben we dat op poten gezet. Zo konden hosts geweldige ervaringen voor onze gasten blijven organiseren én vrienden, families en teams samenbrengen die anders geen contact met elkaar hadden gehad.
Sinds juli sta ik aan het hoofd van Hosting, waar woningen en ervaringen bij elkaar komen. In die functie wil ik het host-zijn weer centraal stellen bij Airbnb. Of zoals Brian het verwoordde: terug naar de basis. Onze hosts, gasten en Airbnb zelf zijn allemaal door de pandemie getroffen. En niet zo'n beetje ook. Daardoor hebben we ons op onze sterke punten moeten richten, dat wil zeggen jullie, onze hosts. Al mijn aandacht is dus daarnaar uitgegaan. Jullie hebben me heel open en eerlijk laten weten hoe moeilijk het soms was en hoe gefrustreerd jullie waren. Ook hoorde en las ik hoe jullie daarmee omgingen en hoe jullie je hebben aangepast. We hebben veel van jullie ideeën uitgewerkt en zijn ingehaakt op de dingen waar jullie je ongerust om maakten. Zo hebben we een verbod op feesten ingesteld en zijn we reistrends onder gasten gaan delen. We sloten het jaar af met het gloednieuwe Fonds voor hosts en de lancering van de Adviesraad van hosts.
Voor mij persoonlijk geldt dat ik het reizen heb gemist, vooral omdat ik daardoor niet naar mijn familie in het Verenigd Koninkrijk kon. Daar staat weer tegenover dat ik de afgelopen acht maanden meer tijd met mijn man en zonen heb doorgebracht dan in de acht jaar daarvoor. Mijn man heeft eindelijk leren koken (hij is 52 jaar...) en we hebben elkaar nog steeds genoeg te vertellen. Verder hebben we een hond genomen, een primeur voor ons gezin. En we hebben het gelijk groot aangepakt. Ozzy (vernoemd naar onze tijd Down Under) is half Pyrenese berghond, half Sint-bernard en een vleugje collie. Hij verhaart enorm en kwijlt continu, maar hij brengt veel liefde en vreugde. Ik kan me een leven zonder hem niet meer voorstellen. Hoewel mijn wereld dit jaar kleiner is geworden, heb ik ook gemerkt hoe diep de liefde en verbondenheid met de mensen om ons heen gaan. We hebben dit jaar allemaal moeite moeten doen om te komen waar we nu staan, in de ruimte en mensen waarbij we ons thuis voelen. Daar ben ik dankbaar voor.
![image1.jpg image1.jpg](https://community.withairbnb.com/t5/image/serverpage/image-id/64755iE055CAA7FE6935CD/image-size/large?v=1.0&px=999)
Met het einde van het jaar in het vooruitzicht hoop ik dat we binnenkort weer kunnen gaan reizen, zoals velen van jullie ook hebben aangegeven. Dat zal waarschijnlijk nooit meer worden zoals het was, maar mensen hebben nog steeds die sterke behoefte aan contact met anderen en aan het ontdekken van nieuwe plekken. En wij kunnen aan die behoefte voldoen. We stellen onze woningen beschikbaar, delen onze passies en interesses en bieden vrienden en vreemden een warme ontvangst én een knuffel.
Tot die tijd gaan we nadenken over hoe we die toekomst het beste kunnen invullen. Airbnb blijft zich inzetten om de ervaring voor onze gasten en hosts te verbeteren. We hebben dit jaar veel voor elkaar gekregen, maar er moet nog veel gebeuren. Als je ideeën hebt voor veranderingen in het nieuwe jaar, laat het mij en onze communitymanagers dan vooral weten. Jullie opbouwende feedback is heel waardevol, want onze community staat aan de basis van alles wat we doen.
We hopen van harte dat 2021 een geweldig jaar wordt voor hosts, gasten en de hele Airbnb-community. Bedankt dat jullie in ons geloven.
In oprechte dankbaarheid,
Catherine