De waarden van onze community kracht bijzetten

Airbnb
Official Account

De waarden van onze community kracht bijzetten

377189951_IMG_8839_FRET.jpg

 

Hosts van over de hele wereld hebben ons laten weten hoeveel verhuren voor hen betekent — zowel persoonlijk als financieel — en hoe belangrijk en lonend geweldige ervaringen met gasten kunnen zijn. Aan de andere kant kan een slechte ervaring met een gast frustrerend en, in zeldzame gevallen, zelfs veel kapot maken. We weten dat deze momenten een grote invloed kunnen hebben op jou, je tijd, je geld en de lokale gemeenschap.

 

In de feedback die jullie ons gegeven hebben, komt naar voren dat we de hele community, dus zowel hosts als gasten, aan dezelfde hoge standaard moeten houden. We zijn het helemaal met jullie eens en daarom zullen we vanaf 2020 strengere eisen stellen aan onze gasten en een nog hogere standaard introduceren voor een betrouwbare community.


Een nieuwe standaard voor gasten
Onze nieuwe standaard voor gasten zal duidelijk maken wat Airbnb van gasten verwacht, met als doel ervoor te zorgen dat hosts consequent meer positieve ervaringen hebben. Als een gast niet aan een van de standaarden voldoet die in het beleid worden beschreven, krijgt hij of zij een waarschuwing met voorlichting over hoe je een betere gast kunt zijn. We houden de overtredingen en de ernst ervan goed bij, en bij regelmatige overtredingen kan een gast geschorst worden of van het platform verwijderd worden.

 

Deze standaard voor gasten bouwt voort op het bestaande beleid om ernstigere vertrouwens- en veiligheidskwesties aan te pakken, die tot onmiddellijke verwijdering van het platform leiden. We verbeteren ons systeem om gasten die minder ernstig wangedrag vertonen beter in de gaten te kunnen houden, zodat we deze gasten de juiste informatie kunnen geven en gepaste maatregelen kunnen nemen.

 

Door een duidelijke standaard in te stellen, speciaal personeel aan te nemen en technologie in te voeren die kan bijhouden of gasten zich aan de standaard houden, verwachten we het gedrag van gasten te verbeteren en het vertrouwen van de community te vergroten.


Wat is de standaard eigenlijk?
De nieuwe standaard voor gasten komt voort uit een aantal van de meest gehoorde zorgen en klachten van onze hosts, en het is onderdeel van onze bredere inzet om gasten aan te pakken die ongeautoriseerd zijn of de community verstoren. Vanaf 2020 zal het nieuwe beleid van toepassing zijn op de onderstaande vijf situaties:

 

  1. Extreme geluidsoverlast: storend lawaai, zoals harde muziek, langdurig schreeuwen of herhaaldelijk bonzen of stampen. Klachten over minimale of kortdurende geluidsoverlast (zoals een luid telefoongesprek) of niet te vermijden lawaai (zoals het geluid van traplopen) vallen hier niet onder.
  2. Grote zorgen over netheid: als na het uitchecken van de gast ontzettend veel moet worden schoongemaakt. Dit betekent grote hoeveelheden afval, puin of voedsel verspreid over de gehele woning. Het gaat dus niet om nog een beetje rommel (zoals voedsel dat in de koelkast ligt of ingepakt afval dat naast een vuilnisbak ligt) en reguliere slijtage of gebruikssporen (zoals ongewassen beddengoed of een vuile keuken).
  3. Onbevoegde gasten: wanneer meer gasten blijven overnachten of de accommodatie bezoeken dan de host heeft toegestaan voor die reservering.
  4. Onbevoegd parkeren: wanneer een gast of een van zijn of haar bezoekers op een plek parkeert waar de gast niet mocht komen van de host, of wanneer een gast of zijn of haar bezoekers het maximumaantal auto's dat bij de accommodatie mocht parkeren (zoals vermeld in de advertentiebeschrijving), negeert.
  5. Ongeoorloofd roken: wanneer een gast of een van zijn of haar bezoekers in de accommodatie rookt, terwijl volgens de advertentiebeschrijving roken verboden is (hieronder valt het gebruik van tabak, marihuana, e-sigaretten, enz.) .

 

De nieuwe standaard voor gasten wordt overtreden wanneer blijkt dat een gast bovenstaand gedrag vertoont. Hosts kunnen een overtreding melden en we accepteren ook meldingen van overmatig lawaai via onze speciale tool voor buren of van de plaatselijke politie.


Wat jij kunt doen
We raden je aan om in je Huisregels, advertentiebeschrijving en berichten aan je gasten duidelijk te zijn over je verwachtingen, waarbij het vooral belangrijk is om je regels over parkeren, extra gasten en roken duidelijk aan te geven, zodat wij weten of het gedrag een overtreding is van onze standaard. Als een gast zich niet aan de standaard houdt, vragen we je het probleem eerst rechtstreeks met hem of haar aan te pakken, aangezien dit vaak de snelste weg naar een oplossing is. Zorg ervoor dat je altijd bewijs kunt leveren dat een regel is overtreden, of dat nu foto's zijn van buitensporig afval dat in je ruimte is achtergelaten, een per e-mail verzonden klacht van de buren of andere documentatie.


De volgende stap
Later in het jaar zullen we aan het beleid meer situaties toevoegen waarvan we weten dat deze ontzettend belangrijk voor jullie zijn (zoals laat uitchecken, laat inchecken en het stiekem meenemen van huisdieren). Het is ons doel om deze aanvullende standaarden eind 2020 in te voeren. Met behulp van jouw feedback, hopen we later nog veel meer situaties aan te kaarten die voor jou belangrijk zijn.


Antwoord op jullie vragen
De afgelopen weken hebben we veel met hosts gesproken en feedback over dit nieuwe beleid verzameld. Hieronder behandelen we enkele van de meestgestelde vragen.

 

 

Waarom implementeren jullie de standaard voor gasten in verschillende fases?
Deze nieuwe standaard is een belangrijke verandering voor de community (zowel voor hosts als voor gasten) en we willen ervoor zorgen dat het eerst goed werkt, voordat we gaan uitbreiden. Door het beleid in twee fases uit te rollen, kunnen we voorzichtig experimenteren met de standaard, de verschillende informatie- en waarschuwingsmechanismen, processen en systeemtechnologieën die we gebruiken. We streven ernaar om het beleid geleidelijk uit te breiden en te verfijnen, zodat we nog beter kunnen inspelen op de specifieke behoeften van verschillende groepen hosts en soorten woningen. Dit zal een heel traject zijn en we stellen jouw feedback dan ook zeker op prijs.

 

Wat gebeurt er als ik een melding maak van een veiligheidsincident op het moment dat het plaatsvindt?
Als jij of je woning gevaar loopt, moet je altijd eerst contact opnemen met de lokale autoriteiten. We hebben bestaand beleid rondom de aanpak van ernstige veiligheidskwesties, zoals geweldpleging en bedreigingen. Overtreders van het beleid zullen onmiddellijk van het platform verwijderd worden. We zijn ook bezig met het invoeren van een Alarmlijn, waarmee hosts direct worden doorverbonden met medewerkers die speciaal zijn opgeleid om dit soort telefoongesprekken af te handelen. Het doel is om ervoor te zorgen dat je oproep snel en consequent wordt behandeld, zodat je je elke keer gesteund voelt.

 

Hoe krijg ik hulp wanneer ik over een probleem met een gast bel in een van deze situaties?

Als onderdeel van het nieuwe beleid kunnen hosts een sanctievrije annulering aanvragen voor de resterende nachten van een reservering, wanneer een gast deze standaard heeft overtreden en de situatie niet kan worden opgelost. Ook kun je gewoon nog een claim indienen onder onze Verhuurdersgarantie van $ 1.000.000 USD, als er schade is aan je woning of eigendommen als gevolg van een van de bovenstaande scenario's.

 

Waarom worden niet al mijn Huisregels opgelegd?
In eerste instantie zal de nieuwe standaard voor gasten zich op de Huisregels richten die volgens hosts het belangrijkste zijn. We weten dat hosts ook andere scenario's opnemen in hun Huisregels en advertentiebeschrijving. Hoewel bepaalde situaties voor jou belangrijk zijn, zijn ze misschien niet relevant voor alle hosts (zoals regels over het dragen van schoenen in een woning of bepaalde soorten voedsel). Deze persoonlijke wensen en regels vallen dan niet onder onze nieuwe standaard voor gasten, maar door duidelijk te communiceren kun je de juiste verwachtingen scheppen. Soms is een vriendelijke herinnering voldoende om een probleem op te lossen.


Blijf ons vooral feedback sturen
Jullie hebben ons laten weten dat we een duidelijke standaard voor gasten nodig hebben om onze community sterker te maken, en we denken dat we met deze veranderingen het gedrag van gasten en jullie ervaring als hosts zullen verbeteren. Het is een cruciale stap in onze inzet om de veiligheid en het vertrouwen voor onze hosts te waarborgen. Er is nog veel werk te doen en we stellen jullie voortdurende feedback dan ook op prijs,

 

want groei van onze community en het vertrouwen dat we hebben opgebouwd, hebben we te danken aan onze samenwerking. Ontzettend bedankt voor alles wat jullie doen en laat het ons hieronder weten als je nog feedback hebt.

32 Antwoorden 32
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Henk7,

 

Nee, dat moet je zelf regelen.

En er ook bij vertellen (aan de verzekeraar) dat je verhuurt middels Airbnb!

 

Succes!

Ik heb brand gehad in mijn woning terwijl het verhuurd was via Airbnb. Hoewel de huurder de haard overvol had gestookt, was het uiteindelijk toch niet zijn aansprakelijkheid, omdat er blijkbaar een constructiefout zat in de haard (gezet in de jaren '70).  MIjn verzekering DVV verzekeringen heeft alle schade van de verhuurder betaald en ook mijn schade.  Zorg er wel voor dat je steeds in orde bent met rook- en koolmonoxidemelders en sedertdien hebben wij ook brandblussers staan.

Ik zorg ook voor een korte nota met telefoonnummers waar men in nood naartoe kan bellen.

Wij zijn namelijk niet ter plaatse en wonen 250 km verder.

 

Ik heb toen ook contact opgenomen met Airbnb en ik moest eerst alles zelf regelen via de verzekering. Pas als daar iets mis mee was, kon ik me richten tot hun.

Marleen4
Level 2
Limbourg, Belgium

Volgens mijn verzekering ING niet , brand en ongevallen bij gasten vallen onder een speciale beroeps verzekering . 

Bij Centraal beheer kan je een inboedelverzekering afsluiten en mag je verhuren via Airbnb. 

Ben hala bazi seyleri cozemedim. Belediyeyi ariyoruz 60 gun hakkiniz var diyor .. belediye websitesine bakiyoruz 30 gun yaziyor .. baska bir belediyenin sayfasinda 15 gun yaziyor.. 

Once misafiri agirlayip mi belediyeye bildirecegiz yoksa once belediyeden izin mi alacagiz .. hersey belirsiz... 

Yer , amsterdam /Hollanda 

**

**Persoonlijke informatie verborgen - Communitycentrum Richtlijnen

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi ,

 

Dit is Nederlandstalige Community, dus je mag je vraag ook in het Nederlands stellen 😉

 

Je vraag betreft ook niet helemaal dit onderwerp (tenminste, als ik het goed begrijp).

Wellicht dat @Mirjam0 je verder kan helpen, aangaande je probleem.

Amsterdam blijft een speciaal hoekje op Airbnb in Nederland.

 

Succes!

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Hallo @Serkan18 

 Ik vertaalde je bericht met Google translate en ik hoop dat jij hetzelfde kan doen met mijn antwoord,. Mijn Turks  is namelijk niet zo goed:-) In Amsterdam mag je momenteel je gehele woning 30 dagen per jaar verhuren. Deze vorm van verhuur aan toeristen noemt de gemeente Amsterdam: Vakantieverhuur. 

Elke keer wanneer je gaat verhuren geef je vantevoren  op welke data je verhuurd, Dat gaat via de gemeentelijke website: https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?productid=%7B6DDBA95B-F95C-460F-917B-08B34CBEC384%7D

 De Amsterdamse Airbnb hosts hebben een facebookpagina: Airbnb Hosts Amsterdam. Daar kan  je ook lid van worden en  je vragen stellen. Je krijgt dan snel een antwoord. 

 Daarnaast bestaat de Vereniging Amsterdam Gastvrij, waar host zich hebben verenigd  in de strijd tegen het steeds  ingewikkelder worden van de  gemeentevoorwaarden voor bonafide hosts.. Hopelijk heb je iets aan mijn antwoord. 

Met dank aan Cor, die zorgde dat ik een berichtje kreeg!

Roelie6
Level 1
De Punt, Netherlands

Ik vind het een prettig idee dat Airbnb bezig is om de veiligheid van verhuurders te verbeteren. Mijn ervaring met Airbnb is dat als er onkosten zijn door beschadiging Airbnb zeer adequaat reageert zowel persoonlijk in een telefoongesprek als ook in het vergoeden van de schade. Het is helaas niet altijd te voorkomen dat gasten zonder respect met je huis en regels omgaan. Er zit denk ik wel een groot lek in dit systeem. Iemand die in de gaten gehouden wordt door Airbnb( mocht dit überhaupt mogelijk zijn) of zelfs geschorst wordt boekt wel via een van zijn vrienden, onder een andere naam...nooit te traceren dus.. 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Roelie6,

 

Het systeem is inderdaad niet waterdicht te maken.

Dus je zult het zelf moeten regelen.

 

Want er bestaat nu eenmaal geen 'Airbnb squad', die jouw belangen na komt streven.

 

Succes!

Ann164
Level 2
Alveringem, Belgium

Na zelf via airbnb te hebben gereisd in Canada besloten we ook onze beachsuite open te stellen via airbnb omdat we dit een schitterend concept vonden. Andere te laten proeven van datgene waar wijzelf ook telkens van genieten in onze woning. Dat unieke dat elke woning heeft delen. Wij kozen niet voor "volboekingen" maar sporadisch en dat het leuk, dus een meerwaarde voor de extra inspanning moest blijven. We stelden onszelf de voorwaarde "als we ons er niet goed bij voelden of een negatieve ervaring hadden, we zouden stoppen met het openstellen van onze privacy" Gelukkig is dit in 4j slechts 2x gebeurd en vooral omdat we toegiftes hadden gedaan maw afgeweken van onze voorwaarden die we stellen. Na aanhoudende druk van de verhuurder die ten stelligste wou komen niettegenstaande  wij vooraf hadden verwittigd dat onze plaats niet echt aangepast was voor hen (kinderen/rolstoel). Als mammie v 11 kleinkinderen en onze kinesitherapiepraktijk weten we echt uit ervaring wat wel en niet kan. Nu wijken we niet meer af om de huurder te plezieren en iedereen is tevreden!

Serge505
Level 2
Antwerp, Belgium

Ik ben daar inderdaad ook al harder in geworden. Ik laat niemand meer toe die niet voldoende is geregistreerd bij Airbnb. Ze kunnen wel een aanvraag doen bij mij, zodat ik ze kan goedkeuren of afwijzen. Ik geef ze dan een kans om meer gegevens aan Airbnb te bezorgen (dus niet aan mij persoonlijk). Eens ze dat gedaan hebben, laat ik ze toe. Anderen wijs ik consequent af. Dit betekend voor mij dat Airbnb minstens de identiteitskaartgegevens heeft. Als er ooit iets voorvalt dan zijn het geheid gasten waarvan Airbnb meestal maar vage gegevens heeft, zoals een FB, telefoon of emailadres waarmee het fout gaat. Gelukkig heb ik dit maar zelden meegemaakt (3 keer tot hier toe), maar het gaat wel iedere keer om gasten zonder voldoende gegevens. Mijn laatste gasten hebben mij ook serieus genaaid, maar er is weinig aan te doen, want niemand heeft voldoende informatie over die gasten. Liever een paar onbezette dagen in mijn kalender, dan steeds te moeten afrekenen met (voorspelbaar) moeilijke gasten. Airbnb moet ook voor een host leuk blijven. 

Rudy199
Level 2
Leuven, Belgium

Hallo ik heb een vraag. Kan je een persoon die nog geen recensie heeft én nog geen foto heeft ge-upload op basis hiervan weigeren. Dit heb ik nog niet gedaan. Maar bij sommige gevallen,  vraag je jezelf toch af: wie zal er zal hier straks voor de deur staan? 

Rudy

Nicole2018
Level 2
's-Hertogenbosch, The Netherlands

Heb je al antwoord? Ik stel dan aanvullende vragen per mail om te kijken hoe er gereageerd wordt. 

Sina25
Level 7
Emst, Netherlands

Hi @Rudy199 ,

 

Je moet inderdaad sowieso het direct reserveren uitzetten. Dan heb je zelf meer grip over wie er reserveert en hoef je niet te annuleren met alle gevolgen van dien. Je kunt gasteneisen instellen als je wilt.

 

In principe moeten alle gasten een profielfoto (recent en van zichzelf!) toevoegen voordat ze reserveren. Je kunt instellen dat je gasten zonder positieve recensies automatisch weigert. Mijn ervaring is wel dat je dan heel veel (goede) reserveringen misloopt. Ik heb het zelf dus weer aangezet.

 

Het is altijd een risico als je reserveringen aanneemt met weinig verificaties en/of recensies. Maar die keuze is aan jou.

 

In mijn huisregels heb ik geschreven dat er voldaan moet worden aan alle eisen die Airbnb stelt aan gasten en dat ik het recht heb de reservering te annuleren als dat niet is gebeurd. Dit komt nog een keer extra inbeeld voordat gasten daadwerkelijk reserveren, zoals hieronder:

 

Leuk dat je wilt reserveren, we ontvangen je graag!

 

Lees de advertentie goed door en bekijk de foto's voor je reserveert, hiermee ga je akkoord.

 

Airbnb voorwaarden:
- recente profielfoto met je gezicht;
- alle namen van meereizende personen;
- geldig telefoonnummer en e-mailadres;
- reisdoel.

 

We zijn gerechtigd de boeking te annuleren als je niet aan bovenstaande hebt voldaan.

 

 

Voor zover ik weet valt dat nu onder mijn huisregels en mag ik dus de reservering annuleren als ik dat wil. Dan zou ik niet in aanmerking komen voor de consequenties voor bijv. mijn superhoststatus.

 

Gelukkig is het nog niet zover gekomen dat ik een reservering annuleerde. Dat is wel mijn risico, want helaas is het wel een paar keer mis gegaan (gasten die met meer personen kwamen, gasten die ik niet kon bereiken, gasten die voor iemand anders bleken te reserveren of gewoon viespeuken)

 

Overigens claimt Airbnb dat als je je niet prettig voelt bij gasten je altijd boetevrij kunt annuleren. Daar heb ik alleen geen ervaring mee.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Sina25,

 

Ik zou er niet te hard op rekenen. Als ik jouw was.

En als je dan toch wilt annuleren, dit dan altijd via Airbnb zelf spelen.

Want anders dan is dat vaantje, zo vertrokken (en krijg je ook de overige sancties)

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf