Even binnenkijken: wereldwijd luistertournee april 2019

Airbnb
Official Account

Even binnenkijken: wereldwijd luistertournee april 2019

Welkom thuis Yasu, Airbnb's landmanager voor Japan, en Laura Chambers, Airbnb's algemeen directeur voor verhuurders, trappen de wereldtournee af in Tokio.Welkom thuis Yasu, Airbnb's landmanager voor Japan, en Laura Chambers, Airbnb's algemeen directeur voor verhuurders, trappen de wereldtournee af in Tokio.

 

Voor de eerste Q&A voor verhuurders van 2019 hebben we besloten om op pad te gaan. In april begonnen Laura Chambers van Airbnb en andere teamleden aan een tournee rond de wereld om verhuurders in hun eigen woonplaatsen te ontmoeten en te ontdekken wat hen bezighoudt. In 12 dagen ontmoetten ze ongeveer 300 verhuurders in vijf steden: Tokio, Sydney, Rome, Londen en Toronto.

 

Verhuurders deelden verhalen bij het haardvuur, brainstormden over mogelijke toekomstige producten en functies, en stelden vragen over belangrijke onderwerpen zoals profielfoto's van gasten, de beoordelingen van locaties en de kosten voor verhuurders. (Je kunt hier video's bekijken en samenvattingen van de antwoorden lezen.) Natuurlijk was er ook tijd voor plezier. “Het mooiste vond ik dat ik zoveel tijd kon doorbrengen met verhuurders,” zei Laura een paar dagen nadat ze terugkeerde op het hoofdkantoor van Airbnb in San Francisco. “Ik voel me op dit moment nog een beetje uitgeput - jetlag! - maar tegelijk vol energie om onze verhuurders te helpen en geweldige dingen voor en met hen te doen. We hebben zo'n geweldige community en ik ben zo dankbaar dat ik tijd met verhuurders kon doorbrengen."

 

Bekijk hieronder een paar foto's van het avontuur en pak alvast je kalender erbij. De plannen voor aankomende Q&A-evenementen voor verhuurders, later deze zomer, zijn al gesmeden. We hopen je daar te zien!

 

 

TOKIO

 

20190403_Airbnb_Chambers_Tokyo_038.JPG

 

Magische reizen Een vertaler (uiterst links) hielp gesprekken mogelijk te maken tussen lokale verhuurders en Airbnb-teamgenoten, onder wie Laura (tweede van links). Een verhuurder vertelde ons dat ze niet kan reizen nu ze jonge kinderen heeft, maar dat verhuren haar helpt de wereld te ervaren en haar kinderen kennis laten maken met nieuwe culturen. Een andere verhuurder zei dat zij en haar man geen kinderen hebben, maar dat ze door Airbnb het gevoel hebben dat ze zonen en dochters hebben over de hele wereld. Wat hun huidige gezinssituatie ook was, we hoorden van alle verhuurders dat ze graag een band opbouwen met hun gasten.  

 

20190404_Airbnb_Chambers_Tokyo_094.JPG

 

Toegankelijkheid ondersteunen Airbnb's programmamanager op het gebied van toegankelijkheid, Srin (links), organiseerde toegankelijkheidsworkshops door heel Azië. Hij en Laura (rechts) waren medeorganisator van het evenement in Tokio en spraken met verhuurders over het belang van het vastleggen van aanwezige toegankelijkheidsvoorzieningen in de foto's van een advertentie.     

 

 

SYDNEY

 

20190405_Airbnb_Chambers_Sydney_024.JPG

 

Contact maken Verhuurder Bron (links) deelt een grappig moment met Laura op een cocktailreceptie. Het Plus-team van Airbnb organiseerde ook een evenement in Sydney om te praten over het verbeteren van de aanmeldprocedure van het programma en om feedback van verhuurders te bespreken.

 

 

LONDEN

 

IMG_2276.JPG

 

Overal ter wereld thuisvoelen Verhuurders poseren met de Bélo, Airbnb's symbool voor je thuisvoelen, en Airbnb's programmamanager voor communities, Anna Wu (vooraan, tweede van links). Tijdens het evenement in Londen uitten veel verhuurders hun frustratie over recente wijzigingen in het Airbnb-proces voor profielfoto's van gasten. Ze willen vooraf meer informatie over hun gasten. Verschillende andere verhuurders, zoals Dennis (helemaal links), steunden de veranderingen juist: “Ik heb veel gasten gehad die zeiden: 'De reden waarom ik jou [als mijn verhuurder] koos, is omdat ik wist dat ik niet zou worden afgewezen vanwege wie ik ben.’ Ik vind het heel belangrijk dat Airbnb het standpunt hierover handhaaft.”

 

20190410_Airbnb_Chambers_London_018.JPG

 

Een community opbouwen  (Van links naar rechts) Verhuurders Patricia, Penny en Henriette kletsen wat voordat het evenement begint. Verhuurders vragen ons vaak of we ze kunnen helpen om in contact te komen met andere verhuurders. Zoals verhuurder Jack het uitdrukte: "Airbnb mag niet vergeten dat we, in deze samenleving waar we zo efficiënt gebruikmaken van technologie, elkaar als mensen moeten blijven behandelen. Dit is wat Airbnb onderscheidt van de concurrentie. Een community bestaat uit mensen. Dit mag niet verloren gaan.”  

 

 

ROME

 

20190408_Airbnb_Chambers_Rome_008.JPG

 

Bijkletsen  Superhost Antonella (midden) verwelkomde Laura (rechts) in haar Plus-woning. Francesca (links), de Italiaanse manager van het Communitycentrum, voegde zich bij hen voordat ze allemaal naar het Q&A-evenement voor verhuurders gingen. Daar stelde een verhuurder voor om een mentorprogramma voor Superhosts op te stellen, waarbij Superhosts bij nieuwe verhuurders verblijven om hen te verwelkomen op Airbnb en tips te geven voordat ze hun eerste gasten ontvangen.

 

20190408_Airbnb_Chambers_Rome_054.JPG

 

Gedenkwaardige ervaringen  : Het team van Airbnb geniet van een pastamaaltijd die tijdens een ervaring met host Veronica (midden) bereid hebben.  Ervaringshosts vroegen zich af of ze ooit misschien samen kunnen werken met verhuurders om arrangementen aan te bieden. Dit soort aanbiedingen zijn niet direct beschikbaar op Airbnb. In de tussentijd vonden hosts en verhuurders het geweldig dat ze contact kunnen leggen via lokale verhuurdersgroepen en in ons Communitycentrum.

 

 

TORONTO

 

20190411_Airbnb_Chambers_Toronto_019.JPG

 

Gastvrijheidspartners: Lizzie van ons Communitycentrum (links), Nora van Airbnb (midden) en verhuurders uit Toronto delen ideeën over hoe Airbnb kan samenwerken met verhuurders en hen kan ondersteunen, vooral wanneer ze meer willen bijdragen aan hun lokale gemeenschappen en aan andere verhuurders.  

 

20190411_Airbnb_Chambers_Toronto_011.JPG

 

Verhuurders vieren Veel dank voor onze geweldige verhuurders! Ze verzamelden zich in Toronto voor de laatste stop van onze wereldwijde luistertournee in april 2019. Verhuurder Barb zei dat het geweldig zou zijn om verhuurders te vieren voor die kleinere maar prachtige momenten die met verhuren gecreëerd kunnen worden. We zijn het daar helemaal mee eens.

 

Bekijk voor meer berichten van achter de schermen het reisdagboek van Lizzie van het Communitycentrum, die zich bij de wereldtournee van Laura en de rest van het Airbnb-team voegde.

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf