[Gesloten] Antwoord op jullie vragen over Airbnb 2023: nieuw deze winter

Catherine-Powell
Ex Airbnb
Ex Airbnb
Malibu, CA

[Gesloten] Antwoord op jullie vragen over Airbnb 2023: nieuw deze winter

Hoi allemaal,

Jullie reactie op Airbnb 2023: nieuw deze winter was buitengewoon. Ik heb jullie opmerkingen met veel plezier gelezen. Jullie eerlijkheid en terugkoppeling op de nieuwe functies wordt enorm gewaardeerd.

 

Sinds 8 november verzamelen we feedback van de community via onder andere het programma voor Eerder toegang, hostclubs en het Communitycentrum. Dat heeft al meer dan 22.000 reacties opgeleverd. Wij weten daardoor wat in de smaak valt, maar ook wat jullie in de toekomst graag anders willen. Jullie stelden ook veel goede vragen. Hieronder vind je mijn antwoorden op de populairste onderwerpen. 

 

Hoe verwerkt Airbnb de feedback van hosts en gasten in toekomstige ontwikkelingen? Hoe zorgen jullie ervoor dat de community actief verbeteringen voor het platform kan aandragen? 

Van host: @Dolly36 

 

We luisteren voortdurend naar feedback van onze community. Jullie suggesties vormen de inspiratie voor onze toekomstige plannen. Deze feedback verzamelen we op verschillende manieren. In het afgelopen jaar hebben we miljoenen tickets van Airbnb Support geanalyseerd, met honderdduizenden hosts en gasten gesproken én duizenden reacties op het Communitycentrum, sociale media en andere online forums gelezen. 

 

Zoals jullie weten, lanceren we nu twee keer per jaar nieuwe functies. Sinds vorig jaar nodigen we alle hosts uit om deel te nemen aan het Eerder toegang-programma. Daarmee kunnen jullie nieuwe functies eerder uitproberen en alvast feedback geven. Natuurlijk zijn jullie ook altijd welkom om ons feedbackformulier in het Helpcentrum in te vullen. Het is niet mogelijk om op alle reacties te reageren, maar we zorgen wel dat deze bij het juiste team terechtkomen. 

 

Verder kunnen jullie van gedachten wisselen met leiders van hostclubs en onze communitymanagers in het Communitycentrum aanspreken. Ben je nog geen lid van een hostclub? Zoek dan hier welke er bij jou in de buurt is.

 

Hopelijk is uit onze nieuwe functies en recente beleidswijzigingen gebleken hoe belangrijk jullie feedback is.

 



Hoe gaat Airbnb om met onze twijfels over de functie Favoriet van gasten? De toewijzing van deze badge lijkt soms inconsistent en niet eens zo heel speciaal, omdat sommige van de accommodaties een beoordeling van 4,7 of lager hebben. Hoe zorgt Airbnb ervoor dat deze functie de echt uitstekende accommodaties uitlicht? 

Van hosts: oorspronkelijke vraag van @Dolly36, aangevuld door @Shinya0, @Mike-And-Jane0, @Daniel1651, @Omar202, @Till-and-Jutta0 en @Brux0.

 

Dit onderwerp is veelbesproken in het Communitycentrum en hostclubs. Natuurlijk geef ik graag wat meer duidelijkheid. Beoordelingen zijn slechts één van de vele factoren die een rol spelen bij de badge Favoriet van gasten. De gemiddelde sterrenbeoordeling voor Favorieten van gasten is nu 4,9. Sommige accommodaties scoren hoger, terwijl anderen net onder die beoordeling zitten. 

 

Andere factoren om de Favorieten van gasten te bepalen, zijn onder meer beoordelingen in subcategorieën (voor netheid, nauwkeurigheid, communicatie, locatie, aankomst en waar voor je geld), feedback van gasten via recensies, annuleringen van hosts en kwaliteitsproblemen die bij Airbnb Support gemeld worden. We houden nauwlettend in de gaten wat het effect van de badge is op gasten. Mogelijk voeren we in de toekomst aanpassingen door.

 

Om aan te geven waarom de badge Favoriet van gasten nuttig is voor hosts, deel ik graag een persoonlijke ervaring. Een van mijn vrienden verblijft altijd in hotels, maar zag de lancering van Favoriet van gasten. Ze zei: "Je vraagt me al jaren om Airbnb te proberen, maar jij bent dan ook Head of Hosting van Airbnb. Dat andere gasten nu aangeven dat deze ruimtes geweldig zijn, overtuigt me om eindelijk de stap te wagen." 

 

Meer nieuwe gasten op Airbnb leidt tot meer boekingen voor alle hosts. Door Favoriet van gasten vallen advertenties simpelweg extra op in de zoekresultaten.



Spelen verwijderde recensies en problemen met advertenties een rol in het algoritme voor Favoriet van gasten? Beschouwt Airbnb schadeclaims van hosts ook als onderdeel van de kwaliteitscriteria voor Airbnb Support?

Van host: @Mary5479

 

Verwijderde recensies en schadeclaims van hosts tellen niet mee voor Favorieten van gasten. Problemen met advertenties wel.

Recensies van gasten zijn een belangrijke factor bij het bepalen van Favoriet van gasten. Geeft een gast een lage algehele beoordeling, dan krijgt de host een e-mail over dit probleem. Problemen met advertenties staan ook onder Inzichten in het menu. 

 

Van hosts met advertentieproblemen verwachten we dat ze verbeteringen doorvoeren naar aanleiding van feedback van gasten. Daardoor krijgen ze hopelijk hogere beoordelingen in de toekomst.

 

Er zijn bijna twee miljoen advertenties met de badge Favoriet van gasten. Wordt dit dagelijks berekend? Zo ja, hoe wordt er dan rekening gehouden met bezwaren en recensies van gasten? Dat zijn namelijk incidenten die niet dagelijks plaatsvinden. Hoe verandert het algoritme in dit soort gevallen de status Favoriet van gasten?

Van host: oorspronkelijke vraag van @Daniel1651, aangevuld door @Jeannyna0 

 

Dat klopt. Tegenwoordig hebben ongeveer twee miljoen advertenties de badge Favoriet van gasten. De Favorieten van gasten worden dagelijks bijgewerkt op basis van beoordelingen, recensies en betrouwbaarheid. Nieuwe recensies van gasten of advertentieproblemen worden meteen meegenomen. Dus een advertentie zonder badge kan daardoor een Favoriet van gasten worden. Andersom geldt hetzelfde: een Favoriet van gasten kan de badge ook tijdelijk verliezen. 

 

Of een advertentie de badge Favoriet van gasten krijgt, hangt ook af van hoe deze zich verhoudt tot andere advertenties op Airbnb. Zelfs zonder recente boekingen kan een advertentie de badge krijgen of verliezen. Dat heeft dan te maken met veranderingen bij andere advertenties.



Waarom brengen we het Superhost-filter niet terug, zodat gasten zowel naar Superhosts als naar Favorieten van gasten kunnen zoeken en de perfecte advertentie vinden? Nu het Superhost-filter verdwenen is, betekent dat ook dat Favoriet van gasten uiteindelijk de Superhost-status vervangt?

Van hosts: @Ronaldo-And-Carla0 @Daniel1651 @Clara116 @Geoff7 @Brux0 @Paola4 @Shirley313 @Sarah5000 @Till-and-Jutta0 @Joan2709 

 

Alle vragen en feedback over Favoriet van gasten waardeer ik enorm. Ik begrijp hoeveel moeite het kost om Superhost te worden, want die status heb ik onlangs zelf ook verdiend.

 

We hebben onze zoekfilters vereenvoudigd, zodat gasten de Favorieten van gasten kunnen vinden. Op de advertentiepagina staat nog steeds of iemand een Superhost is. In het nieuwe design van advertentiepagina's worden de hostgegevens (waaronder Superhost-status en de ervaring van een host) ook prominenter weergegeven. 

 

Voor iedere advertentie wordt apart berekend of deze een Favoriet van gasten is. Die status wordt iedere dag geëvalueerd. Bijna tweederde van de Favorieten van gasten wordt verhuurd door Superhosts. Het Superhost-programma is er voor onze meest ervaren hosts met de best beoordeelde accommodaties. Daar verandert niks aan. 

 

Eerder dit jaar bereikten we een nieuwe mijlpaal met één miljoen Superhosts wereldwijd. Zij bieden uitzonderlijke gastvrijheid verspreid over meer dan 200 landen en gebieden, en in meer dan 45 verschillende talen. 

 

We zijn dankbaar voor al jullie harde werk en inzet.

 

Het lijkt alsof we bij de fotorondleiding niet de volgorde van de foto's kunnen kiezen. Bij mij staat de woonkamer bijvoorbeeld bovenaan. Wordt het in de toekomst mogelijk voor hosts om zelf de volgorde te bepalen? Hoe zit het trouwens met advertenties waarbij foto's van de omgeving, zoals monumenten, stranden en bossen, de accommodatie zo aantrekkelijk maken? 

Van hosts: @Laëtitia-Stephy0 @Marie320 @Ronaldo-And-Carla0 @Susanna0 @Marielle135 @Joelle43 @Daniel1651 @Irfan34 @Joan2709 

 

Allereerst bedankt voor het gebruik van de nieuwe AI-fotorondleiding. Ik heb er zelf ook net eentje gemaakt. Dit is echt een geweldige manier om gasten inzicht te geven in de indeling van je woning. Je kunt zelf foto's toevoegen, verplaatsen en verwijderen. Ook kun je kamers toevoegen en verwijderen. 

 

De volgorde van de kamers kun je momenteel niet aanpassen, maar dat is een uitstekende suggestie. Foto's die niet van je accommodatie zijn, zoals een park of bezienswaardigheid in de buurt, kun je toevoegen aan het album Extra foto's.

 

Waarom hebben hosts met meer dan zes advertenties (of die een channel manager gebruiken) geen toegang tot het nieuwe tabblad Advertenties? Wordt het tabblad Advertenties beschikbaar als we vijf (of minder) advertenties hebben? Zo niet, dan ben ik nieuwsgierig naar de beredenering achter deze beperking.

Van hosts: @Joy1578 @Kim881 @Karen114 

 

We zijn erg enthousiast over het tabblad Advertenties en deze functie kan op termijn door alle hosts gebruikt worden. Sorry dat dit even op zich laat wachten. Onze engineers doen er alles aan om het tabblad voor iedereen beschikbaar te maken. Dus ook voor hosts die API-software gebruiken of die zeven of meer advertenties hebben, zelfs als die advertenties nog in aanmaak of verborgen zijn. We houden je op de hoogte.

 

Ik ben dol op de nieuwe functies, maar sommige hosts zijn niet technisch onderlegd en voor hen zijn de veranderingen nogal overweldigend. Zou Airbnb in de toekomst misschien instructievideo's kunnen maken voor elke nieuwe functie?

Van hosts: oorspronkelijke vraag van @Imilka0, aangevuld door @Christian3161 

 

Instructievideo's zijn een goed idee. Zelfs als verbeteringen bepaalde functies gebruiksvriendelijker maken, is het soms even wennen. Ik ga dit absoluut doorgeven aan ons team.

 

Heb je de video van Brian over Airbnb 2023: nieuw deze winter al gezien? Daarin legt hij een en ander uit over het tabblad Advertenties. Als host krijg je dan al wat meer inzicht, zodat je beter voorbereid aan de slag kunt. 

 

Wat is je favoriete update en waarom?

Van hosts: @Till-and-Jutta0 @Rachel1200 @Mauricio467 

 

Mijn favoriete update is het nieuwe tabblad Advertenties. Dat werkt echt heel fijn. Ik kan snel voorzieningen toevoegen en 

aankomstinformatie aan mijn gasten doorgeven. Het is ook handig dat ik oude, onafgemaakte advertenties eenvoudig kan verwijderen.

 

Als host begrijp ik het belang van een advertentie die opvalt bij gasten, of dat nu in de zoekresultaten of een ander overzicht is. Ik besteed veel tijd aan het perfectioneren van elk onderdeel van mijn advertentie. Dat werpt zijn vruchten af. Ik kijk uit naar een aantal fijne boekingen en de gasten die ik tijdens de feestdagen mag ontvangen.


- - Einde van de vraag- en antwoordronde - - 

Bedankt voor jullie feedback en blijf vooral aan de bel trekken. Het is voor mij heel waardevol om het gesprek met jullie aan te kunnen gaan. Jullie betrokkenheid is wat deze community zo speciaal maakt.


Vriendelijke groet,
Catherine

1 Antwoord 1
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo allemaal,

 

Nu we deze vraag-en-antwoordsessie afsluiten, wil ik mijn oprechte waardering uitspreken voor iedereen die heeft deelgenomen aan Catherine's vraag-en-antwoordsessie. 

 

Jullie doordachte vragen en bijdragen hebben deze discussie waardevol gemaakt en ik hoop dat de antwoorden in deze topic nuttig zijn voor al onze Hosts. Een speciaal woord van dank gaat uit naar alle Hosts die vragen hebben gesteld die resoneerden met onze bredere Host Community. 

 

Vergeet niet dat het gesprek hier niet hoeft te eindigen! Ons Communitycentrum blijft een open ruimte voor constructieve en interessante discussies. Om je feedback met ons te blijven delen, kun je gerust een nieuw gesprek starten

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf