Hoe kan jij de vluchtelingen uit Oekraïne helpen

Catherine-Powell
Ex Airbnb
Ex Airbnb
Malibu, CA

Hoe kan jij de vluchtelingen uit Oekraïne helpen

CatherinePowell_0-1646072771460.jpeg

 

Hallo allemaal,

 

Ik ben Catherine, Global Head of Hosting bij Airbnb. In de afgelopen week zijn er zo veel levens verwoest door de gewelddadigheid in Oekraïne. In deze globale crisis willen we onze aandacht keren naar hoe we kunnen helpen. 

 

We willen jullie laten weten dat Airbnb.org zich heeft ingezet om gratis, korte-termijn accommodatie te verstrekken aan 100,000 vluchtelingen uit Oekraïne. Airbnb.org zal financiering en steun bieden aan non-profit partners ter plaatse die direct tijdelijk verblijf voor vluchtelingen zullen faciliteren.

 

We hebben gehoord van Hosts die zelf zijn getroffen door het geweld of die zich zorgen maken om familie of vrienden in de regio. En het doet me deugd om te horen dat zo velen van jullie betrokken willen raken en willen helpen. In de komende dagen zullen we meer informatie hebben over hoe je dit kunt doen. 

 

In de tussentijd kun je je registreren om noodonderdak aan te bieden in je buurt, of te doneren aan het vluchtelingenfonds van Airbnb.org. Voor meer informatie over Airbnb.org en de inzet om vluchtelingen uit Oekraïne tijdelijk te huisvesten, ga naar het Resource Center. 

 

We zullen binnenkort meer informatie hebben voor jullie. Als je vragen of suggesties hebt, kun je me altijd direct taggen op het Community Centrum: @Catherine-Powell. Tot dan, en zorg goed voor jezelf en voor elkaar. 

 

Catherine

6 Antwoorden 6
Femke16
Level 1
Groet, Netherlands

Goedemorgen, 

 

Hoe staat airbnb er tegenover als Hosts hun agenda leeg willen maken om vluchtelingen te kunnen ontvangen. 
mijn kalender is alweer redelijk gevuld echter zou ik wellicht liever mensen in nood helpen. @Catherine-Powell 

 

Groetjes Femke

 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Femke16 

 

Dan zouden bestaande reserveringen (kosteloos) ge-annulleerd moeten worden, ik denk niet dat Airbnb cq de gasten dat graag zien. Bovendien kun je (indien aangemeld bij Airbnb.org) je kalender niet exclusief reserveren voor Airbnb.org. En dat laaste zou volgens mij wel een betere optie zijn.

 

Algemeen:

Overigens wekt het artikel de indruk dat verhuurders via Airbnb.org hun accommodatie alleen gratis kunnen aanbieden, maar je kunt ook tegen gereduceerd tarief je accommodatie aanbieden.

 

Aanmelden is simpel, een bestaande Airbnb advertentie krijgt een paar extra opties voor het "Airbnb.org" gedeelte. En evt. boekingsaanvragen die binnenkomen via Airbnb.org kunnen als gebruikelijk geaccepteerd of geweigerd  worden.

 

Doen !

Hoi @Femke16,

 

Het is echt hartverwarmend dat je vluchtelingen wilt steunen via Airbnb.org. Als je bestaande boekingen moet annuleren, is ons gebruikelijke beleid van toepassing, hoewel ik je nog steeds zou aanmoedigen om je aan te melden, zodat onze non-profit partners je beschikbaarheid kunnen zien en noodverblijven kunnen aanbieden op je vrije data.

 

Hartelijk bedankt,

 

Catherine

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Femke16 

 

Het komt niet vaak voor topvrouw Catherine Powell  (Airbnb's "Global head of Hosting") in de community een persoonlijk antwoord geeft !

 

https://www.linkedin.com/in/powellcatherine

Merete12
Level 1
Netherlands

Hi Catherine, Ik zou graag voor vannacht en wellicht voor langer de 4 Oekraïners die afgelopen week bij ons hadden geboekt onderdak willen bieden tegen een gereduceerd bedrag. Ze kunnen niet booken via AirBnB omdat ze zeggen niet bij hun bankrekening te kunnen en bieden aan contant te betalen. Ik wil daarentegen graag beschermd zijn. Wat adviseer je me? 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Merete12 

 

Ik zie dat je je advertentie niet bij Airbnb.org is aangemeld. 

in dat geval kunnen vluchtelingen nl. via 1 van Airbnb's partners de accommodatie boeken.

 

Je kunt hun natuurlijk ook zelf tegen gerduceerd tarief laten boeken, voor het betalingsprobleem zullen ze zelf een oplossing moeten zoeken. "Niet bij bankrekening kunnen" zal in veel meer situaties voor hun problemen geven. Contant betalen is geen optie bij Airbnb.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf