Hoogtepunten van het Communitycentrum van Airbnb - 2019

Laura_C
Ex Airbnb
Ex Airbnb
Redwood City, CA

Hoogtepunten van het Communitycentrum van Airbnb - 2019

Kun je geloven dat 2019 bijna ten einde loopt? Voordat velen onder ons de tijd nemen om de feestdagen samen met familie en vrienden te vieren, sta ik even stil bij wat 2019 voor ons betekende.

 

Ik begin met een aantal dingen waarover ik bijzonder enthousiast ben en daarna hoor ik graag wat jullie persoonlijke hoogtepunten van 2019 zijn. Laat ons zoals altijd weten hoe we je het beste kunnen ondersteunen in 2020 en verder in de toekomst.

 

Ons team heeft dit jaar hard gewerkt om nieuwe functies te ontwikkelen die je in staat stellen beter contact te maken met andere leden hier in het Communitycentrum en met Airbnb.

 

Naar jou luisteren

Luisteren staat voor mij nog altijd op nummer één. Ik trad ongeveer 16 maanden geleden in dienst van het bedrijf en ben vastbesloten om je een plek te geven waar je hier in het Communitycentrum of persoonlijk je feedback kunt delen. Ik houd me meerdere uren per week bezig met de feedback van hosts, zowel hier als via e-mails en op andere forums. De ontmoetingen met onze hosts in verschillende gebieden over de hele wereld hebben een aantal dingen onder de aandacht gebracht die voor velen van jullie belangrijk zijn. Je kunt hier  zien wat ik geleerd hebt tijdens onze Luistertour met @Lizzie, mijn geweldige reisgenoot.

 

Ook hebben we onze wereldwijde Q&A-serie voortgezet, waarin we de belangrijkste vragen van hosts beantwoorden. Er kwamen verschillende belangrijke onderwerpen voorbij dit jaar, zoals recensies, de standaard voor gasten en klantenservice.

 

Zoals hier uit de discussies is gebleken, zijn met name de recensies complex door alles wat daarbij komt kijken. Dankzij jullie feedback boeken we nu vooruitgang bij de aanpak van vaak genoemde frustratiepunten in het CC en we zullen deze trend voortzetten. Lees hier alles over de bijgewerkte voorwaarden om in aanmerking te komen voor de status van Superhost, de nieuwe standaard voor gasten en over recensies

 

Betere manieren om contact te maken

We hoorden dat jullie andere hosts gemakkelijker wilden kunnen taggen, omdat het een hele opgave is door 500 profielen met @David te scrollen. Daarom lanceerden we unieke gebruikersnamen. Bedankt voor jullie geduld (en humor) terwijl we een aantal uitdagingen probeerden aan te pakken. 🙂

  

We hebben een wereldwijde community en we willen dat het Communitycentrum dit weerspiegelt door de talen te ondersteunen die jullie spreken. Er was dit jaar heel veel vraag naar Japans en Nederlands en daarom hebben we deze twee community´s met veel steun van @Quincy en @Noriko nieuw leven ingeblazen. Als je een van deze talen spreekt, neem dan eens een kijkje!

 

We hebben de Airbnb Updates ook in het Grieks, Kroatisch en Russisch toegevoegd. Laat hieronder een reactie achter met eventuele extra talen die je graag wilt zien.

 

Meer educatieve inhoud en updates van Airbnb

Eerder dit jaar hebben we Airbnb Updates in het leven geroepen: een plek waar hosts op de hoogte kunnen blijven van het bedrijfsnieuws, aankondigingen, updates van producten, verhuurtips en andere belangrijke informatie met betrekking tot Airbnb. We weten dat het bijzonder belangrijk is dat jullie je bewust zijn van wat er gaande is en begrijpen dat jullie deze informatie eerder willen krijgen. We blijven eraan werken om regelmatig meer informatie met jullie te delen, en dan vooral over bedrijfsupdates, productontwikkelingen en vooruitgang bij het oplossen van eventuele fouten op de website.

 

De wereld kleiner maken

Sinds ik bij Airbnb werk, vind ik het contact met onze hosts over de hele wereld het allerleukst, en wat is nu een betere manier om dat te doen dan via het Communitycentrum? Het was fijn om velen van jullie hier te ontmoeten. Jullie passie, verhalen, feedback en zorgzaamheid geven me alle energie die ik nodig heb om de dingen te realiseren die zo belangrijk voor jullie zijn.

 

Eén van mijn favoriete evenementen dit jaar was het Festival of Hospitality. Ik was zo onder de indruk van het programma en vond vooral de video 'Ik hou van verhuren omdat...' geweldig (nogmaals mijn excuses dat ik me niet aan de regels heb gehouden). Bedankt aan iedereen die erbij betrokken was. We doen dit volgend jaar graag weer. Waar moet onze video deze keer over gaan?

 

Degenen die de video gemist hebben, kunnen hem hieronder bekijken.

 

Laten we afsluiten met een aantal leuke statistieken van het Communitycentrum.

 

Nogmaals bedankt aan iedereen die ons heeft geholpen om de Airbnb-community zijn huidige vorm te geven en van 2019 een leuk en wild jaar te maken. Ik kijk ernaar uit om verder het gesprek aan te gaan over hoe we jullie beter kunnen ondersteunen bij wat het belangrijkst is.

 

Tenslotte wil ik graag het geweldige team van communitymanagers bedanken die ons Communitycentrum hebben omgetoverd tot een gezellige plek voor leden om samen te komen. Ik heb veel van de gesprekken gelezen en vond het zo mooi om te zien hoe daar vriendschappen uit voort kwamen. @Lizzie @Quincy @Anna @Kirstie @Sergi @May @Francesca @Emilie @Noriko @Stephanie, bedankt!

 

Tot volgend jaar.

 

~Laura

 

--------------------

Lead, Airbnb Core Hosts & Community

Here's my Community Spotlight!

What are your favorite notes from your guests?

 

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf