Laura's Brief: Samenvatting Superhost week 2018

Airbnb
Official Account

Laura's Brief: Samenvatting Superhost week 2018

7 februari 2019

 

Hallo allemaal,

 

Iedereen gefeliciteerd die na de evaluatie van januari een Superhost-status heeft gekregen of behouden. Dat is een geweldige prestatie. Bedankt dat je voor onze community zo’n geweldig voorbeeld bent op het gebied van gastvrijheid.

 

Jouw toewijding om geweldig werk te leveren inspireert me, en daarom was het zo geweldig om in december te helpen bij het opzetten en lanceren van Airbnb’s eerste Superhostweek. Het was een kans om jullie allemaal onder de aandacht van onze gasten te brengen, en om je te erkennen en in het zonnetje te zetten. Ik hoop dat je het net zo leuk vond als ik. Hier zijn een paar hoogtepunten:

 

  • Sociale schijnwerpers: de sociale media-kanalen van Airbnb stonden gedurende de week bol van de verhalen en profielen over Superhosts. De reactie daarop was geweldig. Meer dan zeven miljoen mensen hebben onze Facebook-content gezien, waaronder deze video van Superhosts James en In Ja uit Hollywood, Californië. Dan uit ‘Danville’ in Florida zat in onze meest bekeken video op YouTube. En op Twitter zijn de tweets over Superhosts door meer dan een miljoen mensen bekeken.

 

  • Marketing voor gasten: bovenaan de startpagina van Airbnb stond een banner voor Superhosts om hen meer zichtbaarheid te geven. Meer dan 8,8 miljoen mensen zagen de banner en meer dan 160.000 mensen zagen onze gloednieuwe gastgerichte webpagina. De pagina geeft gasten een beter inzicht in waar de Superhost-badge op je advertentie voor staat: de geweldige gastvrijheid die je biedt!

 

  • Bijgewerkte Superhost-pagina: we hebben ook aanpassingen doorgevoerd in onze Superhost-pagina, zodat je eenvoudiger kan profiteren van beloningen en daar meer over te weten komt.

 

  • Nieuw beleid voor langetermijnverhuur: we hebben nieuwe criteria geïntroduceerd om ervoor te zorgen dat verhuurders die gasten voor een langere periode ontvangen, ook eerlijk toegang krijgen tot het programma. Voorheen kwamen verhuurders alleen voor de Superhost-status in aanmerking als ze tien verblijven hadden voltooid. Nu komen verhuurders in aanmerking na 10 verblijven of als ze honderd nachten gasten ontvangen hebben, verdeeld over minimaal drie verschillende reserveringen. Deze veranderingen leken goed te worden ontvangen door verhuurders. Ik vond het fijn om in het Communitycentrum reacties zoals deze van verhuurder Gilles uit Frankrijk te zien: “Bedankt dat er gekeken is naar de wens van langetermijnverhuurders om de status van Superhost te krijgen. Dank aan Airbnb, dat er geluisterd is naar de behoeften van verhuurders en dat er een plan is bedacht om aan hun behoeften te voldoen.” 

 

  • Interactie in het Communitycentrum: mijn favoriete onderdeel van de week was de interactie met verhuurders van over de hele wereld in ons Communitycentrum! Ik schreef aan het begin van de Superhostweek een brief in ons Communitycentrum. Deze werd door meer dan 45.000 verhuurders gelezen en er waren meer dan 1400 reacties. We hebben ze allemaal gelezen, en tijdens de Superhostweek had ik de kans om erop te reageren en met velen van jullie te chatten. Iedereen bedankt die suggesties of ideeën heeft gestuurd. Jullie zijn een belangrijke inspiratiebron voor ons bij het verder verbeteren van het Superhost-programma. 

 

Nogmaals gefeliciteerd aan degenen onder jullie die Superhosts zijn. Niet alleen wij, maar ook de Airbnb-gasten waarderen jullie inzet. Trouwens, tijdens een van de drukste nachten van Airbnb in 2018, verbleef één op de drie Airbnb-gasten bij een Superhost. Dat bewijst hoe belangrijk Superhosts zijn voor de Airbnb-community. Bedankt.

 

Veel plezier met verhuren!

 

Laura

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf