Kun jij reizigers een kans bieden om speciale plaatsen te v...
Kun jij reizigers een kans bieden om speciale plaatsen te verkennen en deel te nemen aan unieke activiteiten? Overweeg het l...
Waarom reis je naar deze omgeving? Met wie ben je op pad? Wanneer denk je aan te komen? Wanneer Airbnb-verhuurders een reservering krijgen, gaan er allerlei vragen door hun hoofd. Veel verhuurders kiezen ervoor om deze vragen te stellen voordat potentiële gasten direct reserveren, om hen zo beter te leren kennen. Het is natuurlijk niet verplicht, maar door vragen toe te voegen aan je pre-reserveringsbericht kun je informatie verzamelen over potentiële gasten, het reserveringsproces vereenvoudigen en gelijk al aanzet geven tot een een goede verstandhouding met de gast.
Volgende maand lanceert Airbnb een verbeterde functie: het pre-reserveringsbericht. Het is voor verhuurders een betere manier om gasten te begroeten en alle vragen te stellen die ze maar willen, voordat gasten direct reserveren. (Je hebt ook genoeg ruimte, want we hebben het tekenlimiet verhoogd. Als je op dit moment een welkomstbericht gebruikt, hoef je niets te veranderen.) Je potentiële gasten lezen je bericht terwijl ze reserveren en kunnen je vragen beantwoorden voordat ze hun reservering bevestigen.
Hier zijn enkele manieren om alles uit het pre-reserveringsbericht van Airbnb te halen.
Vijf tips van verhuurders voor je pre-reserveringsbericht
1. Bedank eerst je potentiële gast
“Ik denk dat het een goede manier is om vertrouwen op te bouwen en aanzet zal geven voor een goed verblijf,” aldus verhuurder Juan uit Colombia.
2. Stel vragen over de belangrijkste aspecten
Denk na over welk aspect het een geweldig (of minder geweldig) verblijf zou maken voor jou en je gasten, en stel hier vragen over in je pre-reserveringsbericht zoals deze verhuurders doen:
3. Vraag gasten om de advertentiebeschrijving en huisregels nog eens door te lezen
Wijs gasten in je pre-reserveringsbericht nogmaals op belangrijke informatie over je ruimte die ze gemist kunnen hebben. “Ik verplaats mezelf in de gast," aldus de Franse verhuurder Marie Line. “Soms zijn we zo blij dat we het appartement van onze dromen hebben gevonden dat we dit snel reserveren. Ik heb ooit een appartement gereserveerd zonder te realiseren dat beddengoed niet verstrekt werd! Als de verhuurders me hadden aangemoedigd de beschrijving nogmaals te lezen, had ik die fout niet gemaakt.” Andere verhuurders geven deze suggesties:
4. Leer je gasten kennen
Om je gastvrijheid op elke individuele gast af te stemmen en gasten te laten weten dat je hun behoeften belangrijk vindt, raden verhuurders aan dit soort vragen te stellen:
5. Laat je stijl als verhuurder zien
Sommige verhuurders stellen veel vragen in hun pre-reserveringsbericht, terwijl anderen dit helemaal niet doen. Verhuurders raden aan om je stijl als verhuurder door te laten schemeren, of dit nu ontspannen of streng is, wanneer je vragen stelt in je pre-reserveringsbericht. Zo kunnen gasten ook beter bepalen of alles goed bij ze past:
Zodra je je pre-reserveringsbericht hebt opgeslagen, ontvangen gasten dit automatisch wanneer ze gebruikmaken van direct reserveren. Door eenmalig een pre-reserveringsbericht aan te maken vereenvoudigt het reserveringsproces, krijg je meer gemoedsrust en laat je gasten weten dat ze een heerlijk verblijf tegemoet gaan.
Prima adviezen, potentiele gasten bevestigen vaak binnen een minuut zodra je de aanvraag accepteert en vaak zonder alle informatie goed te hebben doorgelezen.
Brian, Dishoek Nederland
Ik reageer zelf wel op hun aanvraag of vraag. Daar heb ik geen robot voor nodig.
Ik vind een persoonlijk bericht veel meer bij mij passen en zou de gasten niet al vooraf deze vragen stellen. De uitwisseling van informatie komt altijd. Bij mij reserveren ze soms 1jaar vooraf, dan weten ze nog niet hun aankomsttijd. Een paar dagen voor aankomst stuur ik een bericht.
Ik voeg mijn gasten toe op whatsapp. Als ze nog vragen hebben dan kan ik die snel beantwoorden. Vragen vooraf over waarom ze boeken en wat ze hier zoeken vind ik ongepast
Add the name of their airline too in the message.
Rgds Dennis