Samenvatting van de boodschap aan onze hosts van de CEO Brian Chesky

Airbnb
Official Account

Samenvatting van de boodschap aan onze hosts van de CEO Brian Chesky

In de afgelopen drie weken hebben we meer dan 50 online luistersessies gehouden met hosts van over de hele wereld, waarbij we elke suggestie hebben gevolgd om te leren waar jij het meest last van hebt en hoe Airbnb je kan ondersteunen.

 

Vanuit zijn huis in San Francisco heeft CEO Brian Chesky maandag drie belangrijke initiatieven en programma's aangekondigd die specifiek gericht zijn op het helpen van onze hosts:

 

1. We investeren $ 250 miljoen USD om de kosten van annuleringen vanwege COVID-19 te delen.

 

We bieden een bijgewerkte dekking onder onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden voor reserveringen die op of voor 14 maart zijn gemaakt en waarbij de aankomstdatum tussen 14 maart en 31 mei 2020 valt. Als een gast in deze periode een in aanmerking komende reservering annuleert, betalen we je 25% van wat je normaal gesproken onder je annuleringsvoorwaarden zou ontvangen. Als je bijvoorbeeld $ 400 USD zou ontvangen voor een normale annulering, betalen wij je 25% daarvan: $ 100 USD. Deze kosten worden volledig gedekt door Airbnb, zonder gevolgen voor de gast. We zien dit als een investering in onze toekomst samen.

 

Reserveringen die na 14 maart zijn gemaakt, komen niet in aanmerking voor annulering vanwege verzachtende omstandigheden in verband met COVID-19. Meer informatie vind je op Airbnb.nl/250MSupport.

 

2. We zijn een fonds van $ 10 miljoen USD aan het opzetten voor Superhosts en hosts van Airbnb Ervaringen.

 

We weten dat sommigen van jullie met ernstige financiële problemen te kampen hebben en we willen jullie graag helpen. Dit fonds keert uit aan Superhosts en hosts van ervaringen die geld nodig hebben om in hun huidige woning te kunnen blijven wonen. 

 

Onze medewerkers hebben het fonds opgezet en zamelden samen de eerste $ 1 miljoen USD in. Onze oprichters droegen de extra $ 9 miljoen USD bij. Op Airbnb.com/Superhostrelief lees je meer over wie in aanmerking komt en hoe je je kunt aanmelden. 

 

3. We maken het makkelijker voor je vorige gasten om bijdragen toe te voegen die direct naar jou toe gaan.

 

Nog maar een paar weken geleden bracht onze wereldwijde community elke dag meer dan twee miljoen mensen samen. Door jullie voelen miljoenen mensen zich thuis. Duizenden van hen hebben ons laten weten hoe dankbaar ze zijn voor jullie flexibiliteit, dus we maken het hen gemakkelijk om te helpen. We nemen contact op met gasten die onlangs bij jou verbleven en vijf-sterrenrecensies hebben achtergelaten om te vragen of ze een bericht en een bijdrage vanwege een eerdere reservering. Je ontvangt 100% van alle bijdragen van gasten. 

 

Dit is slechts een begin

 

We weten dat velen van jullie nu willen of moeten verhuren, of dat nu is aan mensen die vooropgaan in de strijd of aan mensen die in de buurt wonen. Om je verder te ondersteunen, werken we aan het volgende:

 

 

 Samen komen we hier doorheen

 

Airbnb en onze community staan samen sterk in deze moeilijke tijd. We blijven dag en nacht aan oplossingen werken en we communiceren regelmatig en transparant over de stappen die we nemen om je te helpen. We passen ons meteen aan de veranderende situatie aan, maar wat niet verandert is dat als mensen weer gaan reizen, ze in jullie woningen willen verblijven.

 

De kern van ons bedrijf is de kern van de menselijke ervaring: dat fundamentele verlangen om verbinding te maken en te verkennen. Het zal tijd kosten om alles weer op de rails te krijgen, maar samen krijgen we dat voor elkaar. Bedankt dat je deel uitmaakt van de Airbnb-community en bedankt dat je ons helpt om een wereld te creëren waarin iedereen zich overal thuis kan voelen.

12 Antwoorden 12
Sina25
Level 7
Emst, Netherlands

Ik begrijp het niet helemaal.

 

Klopt het nu dat gevraagd wordt aan mijn recente gasten (die mij 5 sterren gaven) of ze mij een gift willen doen?

En heb ik als host daar dan ook wat over te zeggen?

Misschien vind ik het wel heel vervelend dat mijn gasten dit wordt gevraagd en misschien is dit ook financieel niet nodig.

 

Of lees ik het artikel nu verkeerd?

 

@Quincy 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Sina25,Ik zie dat dat de tekst wat vreemd verwoord is. Het lijkt erop dat dit inderdaad aan je gast gevraagd zal worden.  

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Evelien11
Level 2
Haarlem, The Netherlands

Dat kan, zo te zien. Ik heb geen ervaring met forums...

Ik had een tekstje geschreven in antwoord op jouw opmerking, over dat gasten gevraagd gaat worden een financiële bijdrage aan je te doen. Dat had ik geschreven in het tekstblok hieronder, 'Begin een gesprek', maar door een 'error' kon het niet verstuurd worden...

 

Ik wil laten weten dat ik het artikel net als jij las en het ook heel vreemd vind. Het lijkt me voor Airbnb niet te doen om voormalige gasten (hoeveel???) te mailen en een dergelijk verzoek te doen. Ronduit belachelijk. Ik ben dan ook benieuwd of er hosts zijn die daadwerkelijk een bijdrage hebben ontvangen van een voormalig gast... Ik niet in elk geval. Ik zou het ook heel raar vinden! Het gaat om de hulp die Airbnb zegt te willen bieden aan zijn hosts, niet om de hulp die voormalig gasten willen bieden.

En met de hulp van Airbnb heb ik tot nog toe geen positieve ervaring, helaas.

Benieuwd hoe dit voor andere hosts is! Jammer ook dat Quincy geen antwoord heeft op jouw vraag.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Evelien11, ik heb een berichtje achtergelaten voor @Sina25. Helaas heb ik tot op heden geen informatie ontvangen over of er een optie is om je af te melden voor bijdragen van gasten.

 

Zodra ik meer info heb, wordt dit uiteraard direct met jullie allemaal gedeeld.

 

Quincy 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Sina25
Level 7
Emst, Netherlands

@Quincy @Evelien11 @Wim-En-Lia0 

 

Het is zo raar!

Ik las (in de krant!) dat Airbnb hosts een percentage compenseert voor de annuleringen voor corona. Ik heb hierover als host ook nog steeds geen bericht gehad.

 

Bijna alle gasten die konden annuleren hierdoor hebben geanuleerd. Hoe zit dit nu? Krijg ik van Airbnb echt een compensatie of was het alleen een positief krantenbericht?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Sina25, Ik denk dat dit artikel handig is om even door te nemen https://www.airbnb.nl/resources/hosting-homes/a/250m-to-support-hosts-impacted-by-cancellations-165

 

 

**Samenvatting van het artikel**

 

  • Dankzij onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden kunnen in aanmerking komende gasten annuleren en krijgen ze volledige restitutie voor omstandigheden in verband met COVID-19.

     

  • Voor in aanmerking komende reserveringen van accommodaties betalen we 25% van wat hosts zouden hebben ontvangen onder hun annuleringsvoorwaarden.

     

  • Reserveringen die na 14 maart zijn gemaakt, vallen niet onder de verzachtende omstandigheden in verband met COVID-19.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Sina25
Level 7
Emst, Netherlands

Bedankt voor het artikel @Quincy 

 

Jammer de "kleine lettertjes" nu te lezen.

 

Ik verhuur altijd korte verblijven (1 tot enkele nachten per keer) met gemiddelde annuleringsvoorwaarden. 

 

Omdat Airbnb maar 1 verblijf per maand vergoed en daarvan maar 25% van het annuleringsbedrag, gaat het echt om een heel klein bedrag van enkele euro's. Tja, dat is natuurlijk niks in vergelijking met het daadwerkelijk bedrag wat is misgelopen.

Evelien11
Level 2
Haarlem, The Netherlands

Hi Sina, ik ben een (super)host in Haarlem en kom voor het eerst op dit forum... Even kijken hoe dit werkt 🙂 Kan ik reageren op jouw opmerking hierboven?

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Evelien11,

 

Ja je kan haar taggen @Sina25 of gewoon op antwoorden klikken.

 

Groetjes, Lia

Evelien11
Level 2
Haarlem, The Netherlands

O dank!

Evelien11
Level 2
Haarlem, The Netherlands

Hebben jullie al ervaren hoe de hulp van Airbnb aan zijn hosts is?

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Ja wij zijn tot nu toe heel tevreden @Evelien11 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf