Tien manieren om in het hoogseizoen meer te verdienen

Airbnb
Official Account

Tien manieren om in het hoogseizoen meer te verdienen

Peak season 1.jpg

 

Het loont om je nu al op het hoogseizoen voor te bereiden. Met een doordachte tariefstrategie maak je bijvoorbeeld meer kans op de reserveringen die je hebben wilt. Hieronder zie je hoe hosts van over de hele wereld zich op het hoogseizoen voorbereiden:

1. Op tijd je hoogseizoentarieven instellen

Elke dag komt er op je kalender een nieuwe dag bij die gasten kunnen reserveren. Het is dus belangrijk om ervoor te zorgen dat je tarieven altijd up-to-date zijn. Sommige hosts werken op een vaste dag in de week (of in de maand, afhankelijk van hoe vaak ze verhuren) hun kalender bij, zodat ze hun beschikbaarheidsvenster een stap voor blijven.

Het is ook een goed idee om nu al voor bepaalde dagen, weken of maanden een aangepast tarief in te stellen. Op die manier voorkom je dat gasten die je accommodatie nu al voor het hoogseizoen reserveren het laagseizoentarief betalen. Host Jessi uit Ciudad López Mateos in Mexico stelt haar tarieven al maanden van tevoren in. "Wacht daar niet te lang mee, want voor je het weet zit je met reserveringen voor een te laag tarief", aldus Jessi. Als je Slimme Tarieven gebruikt, is het verstandig om je tarieven voor het hoogseizoen te controleren en zo nodig je maximum- en minimumtarief aan te passen.

2. Trek gasten aan die vooruit willen plannen

Als je je advertentie wilt laten opvallen, kun je je kalender zes maanden van tevoren openstellen. Wanneer je in je reserveringsvoorkeuren een groter beschikbaarheidsvenster instelt, trek je mogelijk gasten die nu al voor het hoogseizoen reserveren. Als je daarnaast in je tariefinstellingen een vroegboekkorting van 10% of meer opneemt voor reserveringen die tot 36 maanden van tevoren worden gemaakt, wordt je oorspronkelijke tarief doorgehaald weergegeven (bijvoorbeeld $ 200). Kortingen van minder dan 10% krijgen geen doorgehaalde opmaak, maar kunnen je advertentie wel interessanter maken voor vroegboekers.

3. Vermijd te korte verblijven

Gasten verplichten om voor een bepaald aantal nachten te reserveren kan in je voordeel werken. Host Jeff uit Caernarfon, Wales, stelt voor het hoogseizoen een langer minimumverblijf in dan de gebruikelijke drie nachten en heeft in die periode ook een vaste dag waarop gasten kunnen inchecken. "Voor het hoogseizoen heb ik een minimumverblijf van zeven nachten ingesteld, en gasten kunnen alleen op zaterdag inchecken", vertelt Jeff. Wanneer het hoogseizoen dichterbij komt en je merkt dat je instellingen tot minder reserveringen leiden, kun je ze altijd nog aanpassen.

4. Pas je kalender aan als er grote evenementen plaatsvinden

Als je ergens woont waar elk jaar een of meer grote evenementen worden gehouden die veel mensen trekken, bevelen ervaren hosts aan om die datums in eerste instantie te blokkeren. In Austin, Texas, trok South by Southwest in 2019 bijvoorbeeld rond de 417.000 bezoekers. Sommige hosts in Austin wachten met het openstellen van hun kalender en het instellen van hun tarieven tot vlak voor SXSW, zodat ze eerst kunnen controleren welke tarieven voor vergelijkbare accommodaties worden gevraagd. Daarna stellen ze een concurrerend tarief in.

5. Denk goed na over eventuele toeslagen

Als je de kans wilt vergroten dat gasten in het hoogseizoen voor jouw accommodatie kiezen, raden we je aan om vergelijkbare accommodaties en ook de accommodaties met een topbeoordeling bij jou in de buurt te bekijken. Op basis daarvan kun je je tarieven bepalen en eventuele noodzakelijke toeslagen voor de schoonmaak, extra gasten, etc. instellen. In het hoogseizoen komen er altijd nieuwe advertenties bij, dus extra toeslagen kunnen tot minder gasten in het hoogseizoen leiden. Denk eraan: gasten kijken niet alleen naar de prijs per nacht van je accommodatie, maar ook naar de volledige prijs, dus inclusief alle toeslagen.

Peak season 2.jpg

 

6. Loop je advertentie na

Ook als je advertentie in principe goed is, is het verstandig om er nog een keer naar te kijken voordat je drukste verhuurperiode eraan komt. Zijn alle foto's nog steeds actueel? Wordt het tijd om een professionele fotograaf in te huren? Zijn je toegankelijkheidsvoorzieningen nog up-to-date? Zijn er typefouten in de tekst geslopen of ontbreekt er informatie?

Host Pablo uit La Paz, Bolivia, heeft een uitgebreide checklist opgesteld om zich op het hoogseizoen voor te bereiden. "Het is goed om regelmatig te controleren of alles nog in orde is", zegt hij. Op zijn checklist staat onder meer:

  • kloppen mijn foto's nog?
  • Hoe zit het met mijn berichtsjablonen?
  • Mijn tarieven?
  • Mijn recensies?

7. Overweeg Direct Reserveren

Als je Direct Reserveren nog niet hebt geprobeerd, is dit misschien een goed moment om daar eens naar te kijken. Gasten zijn meestal eerder geïnteresseerd in advertenties waarvoor Direct Reserveren is ingeschakeld, omdat ze dan makkelijker hun reis kunnen plannen. Bovendien gaat je responsgraad omhoog als je Direct Reserveren inschakelt, wat de positie van je advertentie in de zoekresultaten kan verbeteren. In het hoogseizoen kan dit het verschil betekenen tussen wel of geen reserveringen. En er is een filter waarmee gasten alleen Direct Reserveren-advertenties te zien krijgen, wat ook tot meer belangstelling voor je advertentie kan leiden.

8. Denk als een Superhost

Of je nu al Superhost bent of dat graag wilt worden, in beide gevallen is het essentieel dat je snel op je gasten reageert. (Als je Superhost wilt worden, moet je op 90% van alle nieuwe informatieverzoeken en reserveringsaanvragen binnen 24 uur reageren.) Het is misschien zelfs het overwegen waard om daarvoor een berichtsjabloon te gebruiken, zodat antwoorden niet zoveel tijd kost. "Ik ben zelf dol op sjablonen en gebruik ze eigenlijk altijd", zegt Superhost Sally uit Snoqualmie Pass, Washington. "Zodra een gast [reserveert], stuur ik 'Bedankt voor je reservering' terug. Dan weet diegene dat ik de reservering ontvangen heb."

Een goede communicatie is essentieel, ook nadat je gasten zijn vertrokken. Je kunt ze via de Airbnb-app een bedankje sturen en ze eraan herinneren om een recensie te schrijven. Volgens collega-hosts heb je een grotere kans op positieve recensies als je van begin tot eind, dus vanaf de eerste reserveringsaanvraag tot na hun vertrek, met je gasten communiceert. Hoe meer recensies je krijgt, hoe meer je potentiële gasten te weten komen over je ruimte en sneller je je verhuurdoelen bereikt.

9. Neem je schoonmaakprocedure onder de loep

Bedenk nu alvast een goede schoonmaakprocedure, zodat het in orde brengen van je ruimte daarna volledig op routine gaat. Als je meestal een dag tussen het vertrek van de ene gast en de aankomst van de volgende hebt zitten om je ruimte schoon te maken en weer in orde te brengen, is het misschien sneller om dat door een professional te laten doen. In dat geval kun je schoonmaakkosten in rekening brengen bij je gasten, maar hou dan wel rekening met het volgende: hogere schoonmaakkosten ontmoedigen korte verblijven en leiden ertoe dat gasten een brandschone ruimte verwachten.

Wanneer je je op het hoogseizoen voorbereidt, is dat ook een goed moment voor een grote schoonmaak. Wanneer host Pablo uit La Paz, Bolivia, zijn advertentie naloopt, controleert hij ook meteen hoe het met zijn ruimte gesteld is. Hij kijkt bijvoorbeeld of er linnengoed moet worden vervangen, of er iets moet worden gerepareerd, of hij spullen bij de groothandel moet bestellen en of het tijd is voor een grote schoonmaak.

10. Overweeg de hulp van een co-host in te schakelen

Verhuren kun je heel goed met meerdere mensen doen. Host Ivan-Dario uit Bogotá, Colombia, doet bijvoorbeeld niet alles zelf. Hij heeft zowel een co-host als een schoonmaker. "Zodra ik een nieuwe reservering krijg, stuur ik mijn schoonmaker een berichtje. Als ik dan per ongeluk een reservering vergeet, herinnert zij me er altijd aan", vertelt hij.

De voorbereidingen voor het hoogseizoen hoeven helemaal niet veel tijd te kosten en kunnen bovendien lucratief zijn, als je tenminste vooruit plant. Zorg dat je alle datums blokkeert waarop je niet kunt verhuren, zodat je geen reserveringen hoeft te annuleren. Dat kan namelijk tot annuleringssancties leiden, zoals extra kosten voor jou, verlies van de Superhost-status en zelfs schorsing van je account. Als je eenmaal weet wanneer je tijdens het hoogseizoen gasten kunt ontvangen, kun je met behulp van de volgende tips een tariefstrategie bedenken om tijdens die drukke periode zoveel mogelijk te verdienen.

 

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf