Tien manieren om je ruimte te verbeteren

Airbnb
Official Account

Tien manieren om je ruimte te verbeteren

10 ways to improve your spacejpg.jpg

 

Er zijn allerlei manieren om je ruimte een oppepper te geven. Dat kunnen een paar kleine aanpassingen zijn, maar ook een ingrijpende verbouwing. Hieronder staan een paar ideeën van andere hosts om je woning aan te pakken. Wij vinden ze heel inspirerend, dus kijk snel of er ook iets tussenzit waar jij de komende tijd mee aan de slag kunt.

1. Vergeet niet dat kleine aanpassingen een groot effect kunnen hebben

Soms is het voldoende om de muren opnieuw te schilderen of even goed schoon te maken om een kamer er weer als nieuw te laten uitzien. Superhost Harold uit Montreal, Canada, heeft een paar "kleine renovaties" in gedachten. Hij gaat "de muren in de keuken en de hal schoonmaken en de gastenkamer en badkamer opnieuw schilderen," aldus Harold. "Schilderen is de beste manier om een ruimte op te frissen." Maar het kan nog eenvoudiger: nieuw beddengoed, een paar nieuwe kussens of een nieuw douchegordijn doen ook wonderen.

2. Benut je laagseizoen optimaal

Denk je aan een grote renovatie? Als je eenmaal weet wanneer het bij jou laagseizoen is, kun je die periode gebruiken om je ruimte te renoveren, vooral als die daarvoor een paar dagen – of weken – leeg moet zijn. "In de winter heb ik nauwelijks gasten, dus dat is de ideale tijd voor de wat grotere klussen", aldus host Martin uit Proendos, Spanje. Superhosts Delfina en Jorge uit Vila Nova de Gaia, Portugal, hebben gemerkt dat ze vooral in november, januari en februari weinig gasten hebben. Daarom hebben ze in die periode "de hele keuken laten schilderen, de oude stofzuiger vervangen door een draadloze variant en een nieuw dekbed gekocht."

3. Bekijk je ruimte eens door de ogen van een gast

Wat is het eerste wat je gasten zien als ze voor je deur staan? Als dat afbladderende verf of een slecht verlichte entree is, is de kans op een perfecte eerste indruk eigenlijk al verkeken. "Zodra het weer wat beter is, krijgt de voordeur als eerste een schilderbeurt", vertelt host Maria uit Athene, Griekenland. En Superhost Markus uit Dornbirn, Oostenrijk, installeert "nieuwe led-buitenverlichting met bewegingssensors bij de voordeur van onze appartementen."

4. Kijk of je met wat kleine aanpassingen sneller klaar kunt zijn met schoonmaken

Met ander meubilair of wat kleine aanpassingen is je ruimte misschien een stuk sneller weer helemaal schoon (en dat scheelt in de kosten). Superhost Beth uit Flagstaff, Arizona, heeft haar antieke bed vervangen door een "simpeler exemplaar dat ik niet in de was hoef te zetten." En Superhost Beatriz uit São Paulo, Brazilië, heeft iets slims bedacht om ook de lastig bereikbare plekjes te kunnen schoonmaken: "Ik ga onder een paar grote meubelstukken wieltjes monteren, zodat ik sneller klaar ben met schoonmaken."

5. Schaf energiezuinige apparaten aan

Energiebesparende maatregelen voor je ruimte zijn niet alleen goed voor het milieu: je energierekening valt ook lager uit. Host Markus uit Dornbirn, Oostenrijk, gaat een slimme thermostaat uitproberen: "Ik wil graag mijn stookkosten omlaag brengen. Met deze thermostaat kan ik zorgen dat de verwarming laag staat [als de ruimte] niet in gebruik is." En Superhost Pete uit Los Angeles heeft "net een timer voor de ventilator en het verwarmingselement in de badkamer gemonteerd", in de hoop dat zijn gasten daardoor bewuster met energie omgaan.

6. Voer geregeld preventief onderhoud uit

De filters van je airco schoonmaken, nieuwe lampen indraaien, je router afstoffen en even uit en weer aan zetten, het zijn allemaal dingen die je op gezette tijden kunt doen om alles naar behoren te laten werken. Afhankelijk van waar je woont, kunnen de weersomstandigheden voor wat extra onderhoud zorgen. "Ik heb de vlotterketting in de stortbak van de wc vervangen door een nylon koord en ik smeer regelmatig alle scharnieren", vertelt Superhost Sarah uit Sayulita, Mexico, waar metalen onderdelen te lijden hebben van de hoge luchtvochtigheid en het zout in de lucht.

7. Controleer alle veiligheidsvoorzieningen van je ruimte nog een keer

Investeren in de veiligheidsvoorzieningen in je ruimte is altijd een goed idee. "Rookmelders, koolmonoxidemelders en duidelijk aangegeven vluchtroutes voor het geval zich onverhoopt een incident of ongeluk voordoet" zijn een goede eerste stap, zegt Superhost Bryan uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje. Zorg dat er een brandblusser en een EHBO-koffer in je ruimte aanwezig is. Dat geeft jou als host ook de nodige gemoedsrust. En zorg ook dat je alle regels en voorschriften kent die voor jouw woonplaats of regio van kracht zijn.

8. Zorg voor een aangename buitenruimte

Gasten houden van een buitenruimte met veel groen en het mooie is dat je daar geen gigantische achtertuin voor nodig hebt. Superhost Lawrence uit Parkville, Australië, legt de lat hoog en "wil een groene oase van potplanten op het dakterras aanleggen. Daar ga ik inheemse kustplanten voor gebruiken." En ook Superhost Irwing uit Panama-Stad, Panama, heeft een plan om zijn gasten naar buiten te lokken. "Ik ga op het balkon een tuintje maken en zet er een tuinset neer. Op die manier ontstaat een buitenruimte waar gasten zich verbonden kunnen voelen met de natuur."

9. Overnacht in je eigen ruimte om erachter te komen waar je gasten behoefte aan hebben

Als je niet zeker weet waar je moet beginnen, is een goede eerste stap om jezelf in je gasten te verplaatsen. "Voordat je meteen aan het renoveren slaat, is het verstandig om eerst een paar nachten in je eigen accommodatie door te brengen", zegt Superhost Sarah uit South Charleston, Ohio. "Maak in die periode een lijstje van alles wat je nodig had, wat er ontbrak en wat niet helemaal werkte zoals je had gedacht." Ga voor het totaalplaatje vooral ook naar binnen via de ingang voor gasten.

10. En vergeet niet om je advertentie bij te werken.

Alles wat je aan je ruimte verbetert, maakt die aanlokkelijker voor potentiële gasten, dus zorg dat je de beschrijving, lijst met voorzieningen en foto's van je advertentie daarna meteen bijwerkt. Als je voldoende budget hebt, is investeren in een professionele fotograaf het overwegen waard. Superhost Jacqui uit Worcester, Verenigd Koninkrijk, heeft dat gedaan. "Dat was het geld meer dan waard", zegt ze. "Ik kreeg meteen meer reserveringen."

Hopelijk zetten deze tips en ideeën je ertoe aan om eens na te denken over de verbeteringen die je de komende tijd in je eigen ruimte kunt aanbrengen.

 

1 Antwoord 1
Sandra3719
Level 1
Breezand, Netherlands

Ook in Breezand, NH (Nederland) hebben we ervoor gekozen om in deze rustige maanden de keuken te gaan vervangen. De oude was gedateerd en  vrij donker. Tegelijkertijd hebben we ervoor gekozen om de muur tussen de kamer en keuken te verwijderen.
Een spannende stap maar met een groots effect: veel meer lichtinval!
We hopen dat het uitnodigt tot meer interactie tussen degenen die koken en de overige gasten.
In het voorjaar als hier in de omgeving de bloembollenvelden volop in bloei staan hopen we weer fris van start te kunnen gaan.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf