Wat krijgen we als ontbijt? Verhuurders delen tips en een belangrijke update van Airbnb

Airbnb
Official Account

Wat krijgen we als ontbijt? Verhuurders delen tips en een belangrijke update van Airbnb

Zelfgemaakte muffins, eieren, koffie en thee — we vinden het geweldig dat verhuurders alles uit de kast halen om gasten te verwelkomen. Veel Airbnb-verhuurders maken het verblijf van hun gasten nog fijner door een ontbijt aan te bieden, variërend van mueslirepen en een continentaal ontbijt tot buffetten met zelfgemaakt gebak van lokale ingrediënten. Het is natuurlijk niet verplicht, maar een ontbijt toevoegen aan je voorzieningen en advertentiebeschrijving kan helpen om je verhuurstijl te laten zien, de gastervaring te verbeteren en je woning op te laten vallen in de zoekresultaten.

 

Vanaf deze week is het toevoegen van ontbijt nog belangrijker, omdat Airbnb nieuwe criteria heeft voor het classificeren van accommodatietypes zoals bed & breakfasts. Veel verhuurders hebben ons gevraagd om hen te helpen een onderscheid te maken tussen hun advertenties en professionele advertenties, zoals hotels en traditionele B&B's, omdat deze bedrijven specifieke vergunningen nodig hebben en verschillende fiscale gevolgen hebben, afhankelijk van waar je woont. Hier hebben we wat mee gedaan. Als je een verhuurder bent die 'Bed & breakfast' als woningtype heeft geselecteerd, vragen we je om je bedrijfsvergunning te bevestigen of je advertentie in de komende 30 dagen aan te passen om ons te helpen een duidelijk onderscheid te maken in advertenties en de juiste verwachtingen te schetsen voor gasten.

 

Hier vind je een stapsgewijze handleiding over hoe je je advertentie kunt aanpassen en optimaal gebruik kunt maken van de voorziening 'ontbijt' van Airbnb. Ook geven we je tips van verhuurders zoals jij.

 

Drie simpele stappen om informatie over het ontbijt toe te voegen

 

  1. Werk je advertentie bij

Ga naar Airbnb.com en klik op je advertentie. Klik naast 'Kamers en gasten' op 'Aanpassen'. Als je een erkend horecabedrijf hebt, krijg je een melding om je advertentie te controleren en je bedrijfsgegevens in te voeren. Als je geen vergunning hebt, verander dan je woningtype van 'Bed & breakfast' naar 'Appartement', 'Woning' of een andere categorie in de keuzelijst. 

 

  1. Voeg ontbijt toe als voorziening

Klik onder 'Voorzieningen' naast 'Extra' op 'Bewerken'. Vink dan 'Ontbijt' aan als je dit aanbiedt. Een ontbijt aanbieden is niet verplicht, maar sommige verhuurders merken dat gasten zich zo nog meer thuis voelen:

  • Ik vink ontbijt aan omdat ik de keuken bevoorraad met ontbijtproducten, waaronder koffie (gemaakt met een cafetière), thee, warme chocolademelk, zakjes met biologische havermout, koude ontbijtgranen, diverse soorten yoghurt, een dozijn eieren en vers fruit. Ik laat gasten in mijn welkomstbericht weten dat ik hiervoor zorg en ik vraag hen ook om mij te vertellen aan welk soort melk (volle melk, amandelmelk, enz.) ze de voorkeur geven, zodat ik daar een pak van in de koelkast kan zetten. Maar het meest populair zijn de zelfgemaakte muffins die ik voor alle gasten bak.

 

— Susan, Groton, Connecticut, Verenigde Staten— Susan, Groton, Connecticut, Verenigde Staten

 

  • We hebben het ontbijt niet aangevinkt, maar we zetten koffie, thee, warme chocolademelk en havermout in de voorraadkast.— Mark, Jersey City, New Jersey, Verenigde Staten

 

  1. Deel wat je precies aanbiedt

Klik naast 'Titel en beschrijving' op 'Bewerken' om informatie of foto's toe te voegen van wat gasten kunnen verwachten. Wanneer je opschrijft wat je aanbiedt, heb je de kans om je verhuurstijl door te laten schemeren. Vertel gasten wat er op het menu staat, hoe laat het ontbijt geserveerd wordt of, als je geen ontbijt verzorgt, waar de dichtstbijzijnde supermarkten of nabijgelegen cafés zijn. Deze verhuurders geven een aantal geweldige voorbeelden**:

  • Ik verzorg een ontbijt van thee/koffie met vruchtensap, ontbijtgranen, fruit, geroosterd brood of vers gebakken croissants (van onze heerlijke, plaatselijke bakkerij) in de grote, lichte woonkeuken met toegang tot de tuin of op warme dagen aan tafel in de tuin. Ontbijt is beschikbaar tussen 07.00 en 09.30 uur, hoewel ik het iets eerder kan aanbieden als gasten een vliegtuig of trein moeten halen of voor werk ergens moeten zijn. Ik kan een glutenvrij ontbijt regelen en, indien nodig, ook melk op basis van noten of sojamelk. Vermeld tijdens het reserveren eventuele dieetwensen.— Rachel, Londen, Verenigd Koninkrijk
  • In de eetkamer kunnen gasten 24 uur per dag koffie, warme chocolademelk, thee en tussendoortjes pakken. Daarnaast serveren we een 'licht continentaal ontbijt' met verschillende ontbijtgranen, yoghurt, geroosterd brood, fruit en drinken.— Francesca & Dave, East Burke, Vermont, Verenigde Staten
  • Ontbijt met koffie, sap, geroosterd brood, enz. Een goed begin van de dag!

 

— Yuliana, Madrid, Spanje— Yuliana, Madrid, Spanje

 

  • Ons legendarische ontbijt met zelfgekweekte en zelfgemaakte jam*** wordt van 06.00 tot 09.00 uur geserveerd in onze eetkamer of in de zomer op de veranda.

 

— Mary + Buster, Sandton, Zuid-Afrika— Mary + Buster, Sandton, Zuid-Afrika

 

Als je klaar bent, klik je op 'Publiceren'.

 

Door de wijzing in accommodatietypes hebben verhuurders de mogelijkheid om verwachtingen te schetsen en op te vallen bij potentiële gasten door hun advertenties te bevestigen of aan te passen. Bovendien kan het toevoegen van ontbijt ook helpen een persoonlijke band te krijgen met gasten en de weg vrijmaken naar een vijf-sterrenverblijf.

 

Neem het maar aan van verhuurder Alan uit Angaston, Australië: "Het is zeldzaam om accommodaties te vinden [in de Barossa Valley in Zuid-Australië] die geen producten aanbieden om een warm ontbijt te maken. Een beetje extra werk voor de verhuurder zorgt voor een tevreden gast — de glimlach op hun gezicht zegt genoeg!"

 

*Advertentiefoto's met dank aan verhuurders.

**Tips van verhuurders zijn bewerkt vanwege lengte en duidelijkheid.

***Als je zelf eten bereidt voor je gasten, raadpleeg dan de lokale regels omtrent het aanbieden van voedsel en voedselveiligheid.

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf