Aanmelding vergeten bij Gemeente Amsterdam

Koen60
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Aanmelding vergeten bij Gemeente Amsterdam

Hi,

 

Ik ben mijn afgelopen verhuur vergeten aan te melden bij de gemeente, het werd pas een dag vantevoren duidelijk dat de gasten ook daadwerkelijk kwamen. Hoe doe ik dit alsnog met terugwerkende kracht? 

19 Antwoorden 19
Marjolijn14
Level 1
Amsterdam, The Netherlands

Ik was ook vergeten mijn verhuur te melden. Ik kon het nog net doen op de laatste dag van de verhuur en heb het alsnog voor de komende 3 nachten gedaan (terwijl in werkelijkheid de gasten nog maar 1 nacht zouden blijven).

 

Dit was het antwoord van de gemeente;

 

Dank u wel voor uw melding.

Deze vergeten dagen had u niet op andere dagen hoeven te registreren. Op eenmalig vergeten te melden zullen wij nog niet gaan handhaven.

 

Eerdaags is het mogelijk om vakantieverhuur te melden met terugwerkende kracht, dit kan dan eenmalig. Dit ziet u dan bij het vakantieverhuur melden op Toeristischeverhuur.nl.

 

 

Met vriendelijke groet,

  

Team Vakantieverhuur 

Directie Wonen 

 

Gemeente Amsterdam 

 

Handhavingwonen@amsterdam.nl 

www.amsterdam.nl/wonen 

(L) 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dankjewel voor het delen @Marjolijn14 🙂

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Hallo @Marjolijn14
De vereniging Amsterdam Gastvrij  is geïnteresseerd in alle berichten van de Gemeente waarin ze coulance tonen richting hosts die voor het eest een administratieve fout maken. Zou je daarom contact willen maken met @Mieke? Zij wil je vragen om een copie van de Mail die je kreeg van de gemeente.

Zigy0
Level 1
Amsterdam, The Netherlands

hi @Koen60 ,

Mag ik vragen op welk moment jij door Handhaving (Gemeente Amsterdam) 'op het matje' werd geroepen? Was dit vrijwel direct na vertrek van de gasten? Of kreeg je dit pas na een x-aantal dagen/maanden/jaar te horen?

Koen60
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Hi Zigy,

 

Ik werd niet op het matje geroepen, ik kwam er zelf achter. Maar wilde handhaving voor zijn. 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf