Hey!Kort vraagje voor alle verhuurders.Ik hoorde laatst over...
Hey!Kort vraagje voor alle verhuurders.Ik hoorde laatst over iemand die een aantal Airbnb's in Spanje heeft staan. Hij was in...
Hi,
Ik ben mijn afgelopen verhuur vergeten aan te melden bij de gemeente, het werd pas een dag vantevoren duidelijk dat de gasten ook daadwerkelijk kwamen. Hoe doe ik dit alsnog met terugwerkende kracht?
Ik was ook vergeten mijn verhuur te melden. Ik kon het nog net doen op de laatste dag van de verhuur en heb het alsnog voor de komende 3 nachten gedaan (terwijl in werkelijkheid de gasten nog maar 1 nacht zouden blijven).
Dit was het antwoord van de gemeente;
Dank u wel voor uw melding.
Deze vergeten dagen had u niet op andere dagen hoeven te registreren. Op eenmalig vergeten te melden zullen wij nog niet gaan handhaven.
Eerdaags is het mogelijk om vakantieverhuur te melden met terugwerkende kracht, dit kan dan eenmalig. Dit ziet u dan bij het vakantieverhuur melden op Toeristischeverhuur.nl.
Met vriendelijke groet,
Team Vakantieverhuur
Directie Wonen
Gemeente Amsterdam
(L)
Hallo @Marjolijn14,
De vereniging Amsterdam Gastvrij is geïnteresseerd in alle berichten van de Gemeente waarin ze coulance tonen richting hosts die voor het eest een administratieve fout maken. Zou je daarom contact willen maken met @Mieke? Zij wil je vragen om een copie van de Mail die je kreeg van de gemeente.
hi @Koen60 ,
Mag ik vragen op welk moment jij door Handhaving (Gemeente Amsterdam) 'op het matje' werd geroepen? Was dit vrijwel direct na vertrek van de gasten? Of kreeg je dit pas na een x-aantal dagen/maanden/jaar te horen?
Hi Zigy,
Ik werd niet op het matje geroepen, ik kwam er zelf achter. Maar wilde handhaving voor zijn.