Belasting toevoegen, Foutmelding, toeristenbelasting

Opgelost!

Belasting toevoegen, Foutmelding, toeristenbelasting

Beste,

Wat fijn dat er een hele community is die elkaar helpt hier. Dit is mijn eerste vraag en ik denk dat er nog wel wat zullen volgen. Hopelijk ben ik over een tijdje zelf meer ervaren en kan ik  anderen helpen.

 

Ik ben afgelopen dagen bezig geweest mijn accommodatie op Airbnb te plaatsen en nu loop ik vast bij het toevoegen van een belasting. Ik wil graag de toeristenbelasting toevoegen. Het gaat om een bedrag van €2,50 per persoon, per nacht.

Bij "Zakelijk fiscaal identificatienummer" heb ik het BTW nr ingevuld.

Bij "Fiscaal registratienummer voor accommodaties" heb ik een nummer ingevuld die Gemeente Arnhem opgaf bij de toeristenbelastingaanslag vorig jaar. "Object waarvoor aangifte wordt gedaan"

 

 

Ik krijg echter een foutmelding als ik op de knop "Opslaan" druk.

 

Er is een fout opgetreden.
Permission denied for id (###deze code maak ik liever niet openbaar###) , with metadata: [HimejiMetadata(entityType=LISTING, entityPart=HOST_CONFIGURED_TAX, accessLevel=WRITE, entityId=null)], path: /createHostConfiguredTaxRule, type: Mutation.HostConfiguredTaxRule

 

Extra info:

zakelijke verhuur

reeds professionele tools geactiveerd

BTW nummer is reeds geverifieerd door Airbnb (onder Account -> Belastingen)

 

Kan iemand mij helpen en vertellen wat ik verkeerd doe? Alvast bedankt!

1 Beste Antwoord

Dit probleem is inmiddels opgelost. Toeristenbelasting nu kunnen toevoegen met dezelfde gegevens als voorheen en nu zonder foutmelding. Bedankt @Sybe 

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

5 Antwoorden 5
Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

Hoi @Henk66 , welkom op het Communitycentrum! 😃

 

Wat een goede vraag, dit is een foutmelding die ik zelf nog nooit heb gezien. Ik zal het direct doorsturen naar het team, misschien herkent een van de andere verhuurders hier de foutmelding in de tussentijd wel. Zodra ik een antwoord heb zal ik het je laten weten!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Beste @Sybe,

 

Bedankt voor het oppakken hiervan.

 

Ik heb het nogmaals geprobeerd nadat mijn uitbetalingsgegevens geverifieerd waren, maar ik blijf dezelfde foutmelding houden. Kan het liggen aan de gegevens die ik invoer bij "Zakelijk fiscaal identificatienummer" of bij "Fiscaal registratienummer voor accommodaties" Ik vind deze termen ook lastig. Bij heteerste heb ik het btw nr gebruikt en bij het tweede een nummer van de gemeente toegewezen aan het object bij opgaaf van de toeristenbelasting vorig jaar. Maar of dit laatste nummer nou klopt weet ik niet zeker. 

 

Had u al iets vernomen van het team over de foutmelding?

Nogmaals gecontroleerd en blijkbaar staat de optie "toeristenbelasting"er twee keer in, beide geven een foutmelding.

 

Screenshot 2023-05-23 at 15-51-03 Dashboard voor hosts - Airbnb(b).jpg

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Henk66 Ik heb zojuist jouw screenshot doorgestuurd naar het team ook, we zijn er op dit moment nog mee bezig. 🙂

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Dit probleem is inmiddels opgelost. Toeristenbelasting nu kunnen toevoegen met dezelfde gegevens als voorheen en nu zonder foutmelding. Bedankt @Sybe 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf