Blokkade uitbetaling verhuurinkomsten door Airbnb

Opgelost!
Alida-Maria-Johanna0
Level 1
Noordwijkerhout, Netherlands

Blokkade uitbetaling verhuurinkomsten door Airbnb

Goedendag.

Sinds 2021 verhuren wij houten huisjes op onze camping.

Een goede vriendin heeft ons account aangemaakt en beheerd. Het account was op haar naam en haar contactgegevens, het vermelde bankrekeningnummer was dat van ons. Het is 2 jaar goed verlopen, maar er is helaas ruzie ontstaan. 

Het account is niet goed overgedragen, o.a. door een mislukte verificatieprocedure.

Daarna heeft Airbnb alles om veiligheidsredenen geblokkeerd, zowel de reserveringsagenda als de uitbetaling van de huurinkomsten over de maanden juli en augustus. Die inkomsten staan dus nog ergens vast bij Airbnb.

Ik heb alles al geprobeerd.

Heb nu nieuwe advertenties aangemaakt voor het nieuwe seizoen.

Maar hoe krijg ik mijn geld van Airbnb? Wat moet ik doen? Het gaat om een groot bedrag aan huurinkomsten. 

1 Beste Antwoord
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Alida-Maria-Johanna0 
Een account is helaas niet over te dragen.

Je hebt er nu niet aan, maar voor de toekomst:
De meest veilige methode is zelf je account aan te maken en een eventuele beheerder als cohost aan te stellen. Als je dan uit elkaar gaat, blijft de account op jouw naam staan en kun je een nieuwe cohost aanstellen.
Ook de beoordelingen "hangen" aan degene op wiens naam de account staat.

Ik kan je alleen maar aanraden regelmatig met Airbnb te bellen (020-5222333) om te overleggen hoe je dit kunt oplossen.
De kans is groot dat de enige oplossing is om alle reserveringen te annuleren en de gasten te vragen opnieuw te boeken. Gelukkig heb je daar nog tijd voor.
Wordt de huur wel op jouw bankrekening overgemaakt en niet op die van de account beheerder?

Ander tip voor de toekomst:
Bij een reservering wordt het telefoonnummer van de gast getoond (heel kleine cijfertjes)
Noteer het nummer, dan kun je altijd contact opnemen als er iets bij Airbnb niet goed gaat

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

2 Antwoorden 2
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Alida-Maria-Johanna0 

sorry, ik heb geen idee of je hier nog geld van terug gaat zien. Veel succes in ieder geval 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Alida-Maria-Johanna0 
Een account is helaas niet over te dragen.

Je hebt er nu niet aan, maar voor de toekomst:
De meest veilige methode is zelf je account aan te maken en een eventuele beheerder als cohost aan te stellen. Als je dan uit elkaar gaat, blijft de account op jouw naam staan en kun je een nieuwe cohost aanstellen.
Ook de beoordelingen "hangen" aan degene op wiens naam de account staat.

Ik kan je alleen maar aanraden regelmatig met Airbnb te bellen (020-5222333) om te overleggen hoe je dit kunt oplossen.
De kans is groot dat de enige oplossing is om alle reserveringen te annuleren en de gasten te vragen opnieuw te boeken. Gelukkig heb je daar nog tijd voor.
Wordt de huur wel op jouw bankrekening overgemaakt en niet op die van de account beheerder?

Ander tip voor de toekomst:
Bij een reservering wordt het telefoonnummer van de gast getoond (heel kleine cijfertjes)
Noteer het nummer, dan kun je altijd contact opnemen als er iets bij Airbnb niet goed gaat

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf