Geen servicekosten

Opgelost!
Patricia3617
Level 10
Maaseik, Belgium

Geen servicekosten

Hallo iedereen,

Sommige gasten betalen geen servicekosten , hoe wekt dat ???

Dankjewel voor jullie antwoorden ,

Patricia.

1 Beste Antwoord
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Patricia3617 
Ik ken alleen de situatie waarbij de host ALTIJD alle service kosten voor z'n rekening neemt. Niet de ene keer wel en de andere keer niet bij dezelfde woning
Bij onze woningen betalen wij alle servicekosten.  Dat kan een vrijwillige keuze zijn, of een verplichting.
Bij ons was het een verplichting omdat wij gebruik maken van een property management systeem voor het beheer van onze advertenties.
Uiteraard pas je de huurprijzen aan wanneer je de servicekosten voor eigen rekening neemt.
In de meeste europese landen is het minder relevant. Daar bestaat de verplichting om de totale kosten te tonen bij zoekopdrachten

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

5 Antwoorden 5
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Patricia3617 in dat geval neemt de host de servicekosten voor zijn rekening. Dit zal de host waarschijnlijk doorberekenen in zijn prijs. Bij de veelgestelde vragen kun je vinden hoe dat precies zit 

Dankjewel Kristen , 

Ik zal eens gaan kijken bij de veelgestelte vragen , want ik heb soms  gasten dat geen servicekosten betalen , en ik heb niet de indruk dat ik die kosten voor eigen rekening neemt,

maar bedankt voor je antwoord, 

vele lieve groetjes , 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Patricia3617 
Ik ken alleen de situatie waarbij de host ALTIJD alle service kosten voor z'n rekening neemt. Niet de ene keer wel en de andere keer niet bij dezelfde woning
Bij onze woningen betalen wij alle servicekosten.  Dat kan een vrijwillige keuze zijn, of een verplichting.
Bij ons was het een verplichting omdat wij gebruik maken van een property management systeem voor het beheer van onze advertenties.
Uiteraard pas je de huurprijzen aan wanneer je de servicekosten voor eigen rekening neemt.
In de meeste europese landen is het minder relevant. Daar bestaat de verplichting om de totale kosten te tonen bij zoekopdrachten

Patricia3617
Level 10
Maaseik, Belgium

hallo Bob ,

ik betaal als host inderdaad ook altijd service kosten wat normaal is vind ik , die word normaal gedeelt met de gasten toch? , maar ik had het hier over dat sommige GASTEN , GEEN servicekosten betaalden , ik heb het effectief eens meegemaakt dat de gast geen kosten betaalde en ik vroeg me af waarom? Nu echt geen punt hoor ik was gewoon nieuwsgierig 😁

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Patricia3617 dat bedoelt Bob ook. Hij betaald meer servicekosten en neemt daardoor de servicekosten bij de gast weg. Zij betalen deze dan niet apart

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf