Hoe omgaan met laden elektrische voertuigen?

HERMAN-and-An1
Level 1
Melle, Belgium

Hoe omgaan met laden elektrische voertuigen?

Meer en meer mensen vragen de mogelijkheid om hun elektrische wagen op te laden aan de vakantiewoning. Huurders doen dat nu via de stopcontacten en dat kost behoorlijk wat. Extra hiervoor betalen wil men niet. Argument is dat de prijs per nacht inclusief elektriciteit is. Zijn hier oplossingen voor bekend?

18 Antwoorden 18
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@LeRepos0 
Dat is een behoorlijke investering! Klaarblijkelijk is zo'n aanleg in Belgie een stuk duurder dan in Nederland. Merk je dat gasten hier veel gebruik van maken en  jouw verblijf kiezen omdat de laadmogelijkheid er is?
Ik rij zelf 11 jaar elektrisch met laadpunten bij ons huis. Ik heb in al die tijd maar 2x een verzoek gehad om te kunnen  laden.

LeRepos0
Level 2
Lievegem, Belgium

Dag Bob

Pas van vorige week ter beschikking
Ik zal het wel zien qua gebruik
Het is een investering die je sowieso terugkrijgt bij verkoop van de woning
Maar het is een extra service naar de klanten zodat ze geen tijd verliezen door ergens anders te moeten laden

Koenraad

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dankjewel voor het delen @LeRepos0

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Roel88
Level 2
Herzele, Belgium

Nu ook 1 ervaring gehad met auto die ze aan het laden waren op normaal stopcontact. Stond niet vermeld, dus geen poot om op te staan. Ondertussen nu stopcontact wel van een meter (homewizard) voorzien. Zou hierop nu nog mobiele lader willen voorzien. Dan bieden we de mogelijkheid aan voor relatief lage investering. Is denk ik beter dan verbieden, want zorgt voor discussie. 
Ondanks snellader binnen de 4km aanwezig is.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf