Naast Aircover nog verzekeren?

Loes45
Level 3
Bakel, Netherlands

Naast Aircover nog verzekeren?

Goede morgen 😊

 

Via Airbnb verhuren betekent ook Aircover wat op mij erg veilig overkomt, alsof je nauwelijks risico's loopt. Hebben jullie alsnog verzekeringen afgesloten naast Aircover? Inboedel, aansprakelijkheid bijvoorbeeld of komt het via Aircover altijd wel goed?

 

Groetjes Loes

9 Antwoorden 9
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Loes45 
Ik zou niet rekenen op Aircover. Op de Engelstalige community lees ik heel veel negatieve ervaringen.
Zomaar wat punten:
1) bewijs de schade maar eens (hoe bewijs je dat die er niet al eerder was wanneer de gast het ontkent)
2) Meld je schade tijdig en met bewijsstukken (soms kan het weken duren voordat je offerte hebt)
3) er wordt rekening gehouden met afschrijving
4) je moet het eerst melden bij de gast en vragen om vergoeding
4a) gast geeft wraakreview en Airbnb vindt dat normaal en verwijder het review niet

Loes45
Level 3
Bakel, Netherlands

@Bob297 

Dat zijn inderdaad wel wat dingen om rekening mee te houden.

 

Inboedel en aansprakelijkheidsverzekering is voldoende schat ik? Wat hebben jullie?

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Loes45 
Bij die verzekeringen moet je wel aangeven dat het om een verhuur situatie gaat. 
Dat heeft premieconsequenties omdat het voor de verzekeraar een hoger risico is.

Of je daarmee alles dekt, vraag ik me af.
Stel dat een gast iets meeneemt, een schade veroorzaakt oid.
Dat moet allemaal door een geschikte verzekering gedekt worden.

in NL doe ik zelf de check-in en check-out waardoor ik er goed oog op heb.
Op Curacao laat ik een waarborgsom betalen aan m'n beheerder

Loes45
Level 3
Bakel, Netherlands

@Bob297 

 

En wat doe je in Nederland als er iets niet goed is? Regel je het dan meteen met de gasten, en hoe? En wat bij simpele dingen, zoals een bord dat kapot gevallen is o.i.d.?

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Loes45 
Dan zou ik het meteen met de gasten regelen.
Behalve een kapot bord of glas is er nooit iets gebeurd. Dat soort kosten beschouw ik als de kosten van zakendoen en ik vraag daar ook geen vergoeding voor. Dat doe ik overigens ook niet in Curacao.
Wat grotere kostenposten heb ik op Curacao wel in rekening gebracht. Grote vlekken op lakens die r niet uitgaan, een kapotgemaakte groente la of defecte BBQ.
Het probleem daar is nog eens dat vervangende spullen niet makkelijk verkrijgbaar zijn.
Was nooit discussie over.

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Voor gebroken borden of glazen reken ik ook niets. 
kan gebeuren en over het algemeen heb ik wel genoeg reserve of een reden om iets nieuws aan te schaffen. 
Tot nu toe hebben vele gasten die iets gebroken hebben ook cash iets achter gelaten terwijl ik had aangegeven dat het niet nodig was.

 

Mocht je toch iets willen claimen bij aircover, zet alles dan op de foto zoals je het aangetroffen hebt. 

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Loes45 Goeie vraag! Ik weet dat @Kirsten266 onlangs een Aircover verzoek ingediend had, ze heeft er hier over gepost: https://community.withairbnb.com/t5/Host-Cirkel/Aircover-voor-hosts/td-p/1739656

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Loes45
Level 3
Bakel, Netherlands

@Sybe poeh zeg wat een verhaal van Kirsten, ik zie dat het goed gekomen is. Hoop dit nooit mee te maken. 

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Aircover is inderdaad een hele klus en hopen dat het goed komt. 
Ik verbaasde me over de gang van zaken, dacht op het ene moment dat het geen schijn van kans had en de volgende dag stond het opeens op mn rekening. 

Bij mij is het een vrijstaande tinyhouse maar ik heb daar geen speciale verzekeringen voor. Volgens mij betaal je dan heeeeeeel veel premie bij verhuur en kun je beter zelf een potje aanleggen. 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf