Resolutiecentrum iDEAL betaling

Opgelost!

Resolutiecentrum iDEAL betaling

Beste,

 

Aangezien ik een foutmelding krijg voor het toevoegen van toeristenbelasting bij het boeken heb ik nu bij mijn eerste boeking een betaalverzoek gestart via het resolutiecentrum. Echter kreeg ik bericht van deze gast dat er geen iDEAL aangeboden werd als betaaloptie. Dat is erg raar. Bij het boeken zelf kon de gast wel via iDEAL betalen, maar bij een vervolgbetaling via het resolutiecentrum dus niet. 

Is dit bij iedereen zo? Of heb ik hier alleen last van? 

Ik moet anders een andere methode bedenken voor de toeristenbelasting. 

(toevoegen aan de kamerprijs vind ik niet logisch. De gast moet dan servicekosten betalen over een belasting)

 

Iemand ideeën? 

 

Heb het nu maar opgelost via een tikkie, maar wilde juist alles via Airbnb laten lopen. 

1 Beste Antwoord
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Henk66 
met het resolutiecentrum heb ik geen ervaring.
Ik los het op met een tikkie, betaalverzoek, overschrijving of cash
Het gebeurt een paar keer per jaar dat lokale gasten bij ons een tijdje verblijven bij verbouwingen of echtscheidingen. Die hoeven dan geen tourist tax te betalen.
Vandaar dat ik in NL de toeristen belasting afzonderlijk incasseer.
In Curacao is het bij mijn inbegrepen in de huur.
Ik heb er nooit bij stilgestaan dat Airbnb service charge over toeristen belasting rekent. Heb je dat helemaal uitgezocht?

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

3 Antwoorden 3

Het probleem met de toeristenbelasting toevoegen is opgelost. Wel blijft mijn vraag staan over het gebruik van iDeal in het resolutiecentrum. Voor een paar reeds gemaakte boekingen moet ik immers nog apart toeristenbelasting heffen.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Henk66 
met het resolutiecentrum heb ik geen ervaring.
Ik los het op met een tikkie, betaalverzoek, overschrijving of cash
Het gebeurt een paar keer per jaar dat lokale gasten bij ons een tijdje verblijven bij verbouwingen of echtscheidingen. Die hoeven dan geen tourist tax te betalen.
Vandaar dat ik in NL de toeristen belasting afzonderlijk incasseer.
In Curacao is het bij mijn inbegrepen in de huur.
Ik heb er nooit bij stilgestaan dat Airbnb service charge over toeristen belasting rekent. Heb je dat helemaal uitgezocht?

@Bob297 Bedankt voor je reactie! Tikkie kan inderdaad ook. Heb ik nu ook gedaan voor de mensen die nog moesten betalen. Ik verwacht niet heel veel lokale gasten, dus ik denk dat ik het beter met de boeking mee kan laten gaan nu. Dan is het een aparte post en daar wordt inderdaad geen servicekosten over gerekend. Als ik het in de nachtprijs zelf zou rekenen wel, dat bedoelde ik. Qua toeristenbelasting is het nu voor mij dus opgelost. 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf