Beste collega host, Ik wil hier de discussie openen of julli...
Laatste reactie
Beste collega host, Ik wil hier de discussie openen of jullie slimmer werken en wat ik nog kan leren.Bij mij in Eindhoven mag...
Laatste reactie
Log in met je Airbnb account om verder te gaan met lezen en om samen te komen en verhalen te delen met miljoenen andere Hosts over de hele wereld.
Beste collega host,
Ik wil hier de discussie openen of jullie slimmer werken en wat ik nog kan leren.
Bij mij in Eindhoven mag ik €4,50 per persoon per nacht berekenen.
Ik heb in mijn advertentie duidelijk vermeld dat dit separaat wordt geind.
Enkele dagen voordat de gasten aankomen stuur ik ze en betaalverzoek voor deze toeristenbelasting.
Dit gaat altijd goed.
Ik ben geen voorstander om de toeristenbelasting in mijn prijs te verrekenen.
Heeft iemand een betere methode?
Opgelost! Ga naar Beste Antwoord
Hi Jorrit, @Jorrit9
sorry ik ben een wat jij niet wil dat jou geschied die dat ook een ander niet host. Alles zit bij ons in de prijs. Geen verrassingen en geen extra kosten. 😉🌺
@Jorrit9
In NL doe ik hetzelfde. Bij buitenlandse gasten is dat wat lastiger om een betaalverzoek te sturen. Dan betalen ze het contant of via een bankoverschrijving
In Curacao heb ik 2 varianten, afhankelijk van het portal via welke ik verhuur:
1) zit in de huur
2) wordt naast de huur afzonderlijk getoond en in rekening gebracht door de portal
Aandachtspunt:
1) Airbnb heeft sinds kort haar policy gewijzigd over betalingen buiten Airbnb om. Lees dat nog even goed. Gasten kunnen daarover gaan klagen en dan kan je advertentie zomaar geblokkeerd worden. Noteer dus altijd de namen en telefoonnummers als de reservering binnenkomt
2) Bij mij gaat dat ook (bijna) altijd goed. Soms doen de gasten er moeilijk over. Ik ben bij de start begonnen met het afzonderlijk berekenen omdat ik een aantal malen gasten kreeg die woonachtig waren in onze woonplaats. Die gingen verbouwen of waren gescheiden. Die hoeven dan geen toeristenbelasting te betalen. Als je het in de prijs verwerkt, rekent Airbnb ook nog eens provisie over de toeristenbelasting, waardoor je die eigenlijk moet verhogen. VRBO doet dat ook, hoewel ze erover aan het nadenken zijn. Booking.com doet dat niet en Micazu ook niet.
Hi Jorrit, @Jorrit9
sorry ik ben een wat jij niet wil dat jou geschied die dat ook een ander niet host. Alles zit bij ons in de prijs. Geen verrassingen en geen extra kosten. 😉🌺
Bij mij is alles ook inclusief en dat vermeld ik ook duidelijk in de advertentie: geen extra kosten zoals schoonmaakkosten of andere zaken.
( ik reken alleen extra voor de 3e en 4e persoon)
Dag Quincy, Ik was benieuwd of er misschien een betere methode is, maar die lijkt er helaas niet te zijn.
Wat me wel is opgevallen: als de toeristenbelasting laag is, kunnen verhuurders die makkelijker in de prijs verwerken. In mijn geval loopt die belasting soms op tot wel 10% van de verblijfskosten. Dan voelt het niet netjes om daar ook nog eens de Airbnb-fee overheen te laten berekenen.
Dus voor nu blijft mijn werkwijze zoals die is.