Uitbetaling nog niet ontvangen

Linda1097
Level 2
Aagtekerke, Netherlands

Uitbetaling nog niet ontvangen

Ik heb gasten gehad van 10- 13 oktober, gisteren zijn ze vertrokken dus. De betaling heb ik nog steeds niet ontvangen, ook geen mailtje van Airbnb dat de betaling overgemaakt is.

Ik vraag me af hoe dat komt? Een reservering gaat namelijk pas door als de betaling gedaan is aan Airbnb.
Wel zit het weekend er natuurlijk tussen, maar dan wordt normaal gesproken de betaling op maandag overgemaakt en is deze dinsdag iig binnen.

Gisteren zijn er ook weer gelijk nieuwe gasten gearriveerd, ik ben benieuwd hoe deze betaling dan verder verloopt. 
Zijn er meer mensen met deze “klachten“ ?

groet,

Linda 

3 Antwoorden 3
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Linda1097 

Je kunt om te beginnen je Transactie Historie pagina bekijken en kijken wat de status is van de uitbetalingen.

Linda1097
Level 2
Aagtekerke, Netherlands

@Emiel1 

ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat ze 2 dagen voor aankomst boekten. De verwerking van de betalingen bij Airbnb kan 5-7 dagen duren las ik ergens.

Dus het komt vast goed. Hij staat nog onder aankomende uitbetalingen.

Van mijn huidige gasten is de betaling wel al onderweg, daar kreeg ik vandaag een mailtje van.

 

Sina25
Level 7
Emst, Netherlands

Ik heb het ook een keer gehad, dat er kort van te voren was geboekt en dat ik maar niet kreeg uitbetaald nadat ze hadden uitgecheckt. Het bleek dat ze hadden betaald met een rekening of creditcard waar onvoldoende saldo op stond. Het is dus wel mogelijk om te boeken zonder te betalen. Dat komt dus later binnen bij Airbnb en soms dus pas na het verblijf.

 

In mijn geval  heb ik zelf weer contact opgenomen met de gasten en gezegd dat ze moesten betalen. Want Airbnb deed zelf weinig hiermee (een mailtje sturen). De gasten betaalden gelukkig toen wel. Maar ik baalde er goed van dat ik het zelf moest oplossen, terwijl ik juist voor Airbnb kies vanwege de veiligheid met de betalingen!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf