Verborgen kosten

Opgelost!
Henk48
Level 2
Netherlands

Verborgen kosten

Vanmorgen deze accomodatie geboekt:

 

https://www.airbnb.nl/rooms/21337381?adults=2&children=4&check_in=2020-10-16&check_out=2020-10-23&so...

 

Op de site staan bijkomende kosten alleen vermeld na het uitklappen van de huisregels, bij het boeken wordt het ook niet vermeld. Alleen na betaling van het basisbedrag krijgen we een e-mail dat we wel even op de bijkomende kosten moeten letten.

 

Ca. 210 euro extra kosten op een huurprijs van 495 euro. Bijna 40% extra dus.

 

Novasol geeft wel aan dat het niet correct is maar dat zij er niets aan kunnen doen. Ze zeggen dat AirBnB hiervoor verantwoordelijk is.

 

Wat kan ik doen? Annuleren kan niet zonder het hele bedrag kwijt te zijn.

1 Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Henk48 

 

Via :

Airbnb Help: contact (NL)  (en dan de juiste opties kiezen)

 

De meeste andere contact-opties staan hier aangegeven:

Contact Airbnb - Community Guide [Updated]

 

 

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

4 Antwoorden 4
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Henk48 

Deze verhuurder zit natuurlijk helemaal fout. Ten eerste kunnen aantal van de extra kosten (zoals de "kurtax" (toeristenbelasting) wel degelijk in de advertentie worden opgenomen, zodat ze bij de boeking meteen berekend worden en zichtbaar zijn. (toeristenbelasting toevoegen aan een advertentie is gewoon een optie in het Airbnb systeem, ik gebruik het zelf ook)

Ten tweede zijn de extra kosten "verstopt" in de huisregels. Er zal op zijn minst in de beschrijving duidelijk moeten staan dat deze kosten er zijn en in de huisregels vermeld zijn.

Daarnaast zijn de huisregels niet in de nederlandse taal en bevatten ook een enorm reglement aan voorwaarden, wat blijkbaar voor Novasol accomodations geldt, maar net als "huisregels" kunnen worden aangemerkt.

Overigens is het volgens mij wel zo dat je als gast bij boeking deze huisregels expliciet moet accepteren alvoren de boeking te kunnen afronden  (?)

 

Ik zou zeker klagen bij Airbnb over de wijze waarop deze advertentie is opgezet.

 

vr gr,

Emiel

Henk48
Level 2
Netherlands

Dag Emiel,

 

Dankjewel voor je verhelderende antwoord. Heb je ook enig idee hoe/waar ik deze klacht zou kunnen indienen? Ik heb al gemerkt dat het niet eenvoudig is om AirBnB te bereiken. 

 

MvG,

 

Henk

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Henk48 

 

Via :

Airbnb Help: contact (NL)  (en dan de juiste opties kiezen)

 

De meeste andere contact-opties staan hier aangegeven:

Contact Airbnb - Community Guide [Updated]

 

 

Henk48
Level 2
Netherlands

Dankjewel, Ik heb inmiddels contact gehad met AirBnB. Ik ben benieuwd of ze hierop actie gaan ondernemen.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf