Vergunning vergeten te verlengen Amsterdam

Selvano0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Vergunning vergeten te verlengen Amsterdam

Hi,


ik ben vrij nieuw met Airbnben en heb onlangs een stomme fout gemaakt. Ik had niet door dat mijn vakantieverhuur vergunning tot April 2024 liep en ik kreeg 11 juni 2024 pas een bericht van de gemeente dat deze was verlopen en dat ik hem kon verlengen tot April 2025.

 

Na dit bericht heb ik hem gelijk verlengt en is die akkoord bevonden. Wat ik mij helaas niet besefte was dat ik in April 2024 mijn huis 3x heb verhuurd (zonder vergunning). Ik heb deze nachten wel aangemeld bij het touristischverhuur.nl

 

Heeft iemand deze zelfde fout ook gemaakt? Ik had als beginner echt niet door dat mijn vergunning tot April was en baal er wel van dat ik pas in Juni te horen kreeg dat hij was verlopen… anders had ik dat natuurlijk tijdig gedaan.

 

Hoor graag of iemand mij kan vertellen wat ik in dit geval het beste kan doen!

5 Antwoorden 5
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Mieke0 of @Mirjam0  echte Amsterdam airbnb problemen. 

kunnen jullie helpen?

Mieke0
Level 9
Amsterdam, The Netherlands

@Selvano0 Tegenwoordig gaat de gemeente er iets vriendelijker mee om en ik zou contact met ze opnemen; staat er trouwens een ingangsdatum op de vergunning? Je betaalt namelijk per jaar van 1 april tot 1 april dus best kans dat je juridies gewoon wel goed zit. Als er een 'verkeerde' datum opzit zou ik gaan bellen of mailen met ze maar anders erop vertrouwen dat het goed gaat. Ze werken met digitale recherche maar dat loopt natuurlijk achter op de feiten. Net zoals de herinnering die je kreeg.

Mieke

Mieke0
Level 9
Amsterdam, The Netherlands

@Selvano0 En ik zou lid worden van Amsterdam Gastvrij en van Airbnb Hosts Amsterdam.

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

@Selvano0 Het feit dat je je verhuurde dagen wel hebt gemeld geeft  in elk geval blijk van je goede bedoelingen.

Terecht dat Mieke aangeeft dat je even moet kijken naar de looptijd van je nieuwe vergunning, omdat die van april tot april schijnen te lopen. In dat geval zijn ze je waarschijnlijk een herinnering gaan sturen toen ze zagen dat je je verhuurde dagen netjes hebt  gemeld. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Selvano0, heb je de reactie van @Mieke0 en @Mirjam0 gezien? 😊

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf