Vragen jouw gasten wel eens om te onderhandelen?

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

Vragen jouw gasten wel eens om te onderhandelen?

Vragen jouw gasten wel eens om te onderhandelen_.jpg

 

Hoi allemaal!

 

Wat in sommige culturen een grote taboe is, kan in andere culturen juist van je worden verwacht: afdingen!

 

Een extra korting als gast is altijd fijn - zo heb je weer wat geld over om te besteden aan andere dingen tijdens je vakantie - maar niet iedere verhuurder zit hier op te wachten. Je hebt tenslotte niet voor niets je prijs per nacht ingesteld zoals die nu staat, hoewel het dan weer wel een strategische zet kan zijn die kan resulteren in klantbehoud.

 

Vragen jouw gasten wel eens om te onderhandelen? Wat vragen ze dan, en hoe ga je hiermee om? Hanteer je dezelfde regels bij iedereen, of durf je wel eens een uitzondering te maken?

 

Ik hoor graag van jullie!

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

7 Antwoorden 7
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Sybe , dat hebben we zelden meegemaakt en zijn er nooit op in gegaan.

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Wim-En-Lia0 Heb je ooit een verzoek gehad die geannuleerd werd, juist omdat je niet in ging op het onderhandelen? Wat zeiden je gasten toen, en hoe zijn jullie hier zelf mee omgegaan?

 

Het lijkt me toch iets wat kan gebeuren dat gasten er dan liever voor kiezen te annuleren, en hoewel het makkelijker is de dagen nog te vullen wanneer de boeking een paar weken of maanden vooruit ligt kan dit bij Instant Booking een ander verhaal worden. Zou dat iets zijn wat je mee zou nemen in de beslissing om de korting wel of niet te geven?

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Sybe Het gaat dan over een aanvraag, dan hebben ze dus nog niet geboekt. Als ze om die reden niet reserveren is dat hun probleem, dat ze om de reden annuleren hebben we nog nooit meegemaakt.

Wij bepalen de prijs, die staat duidelijk aangegeven als ze willen boeken.

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Wim-En-Lia0 Mijn verwoording was misschien wat verwarrend maar ik had het inderdaad over een aanvraag/verzoek, excuses! En je hebt volledig gelijk, uiteindelijk bepaal jij als host de prijs dus is het ook jouw keuze om de korting te geven of niet. Bedankt voor je input! 😃

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Mijn ervaring is dat mensen die vragen om korting toch nooit tevreden zijn. 
dat zijn eigenlijk altijd 4sterren gevers 😄

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Sybe 

Voor kortdurende verblijven ga ik daar niet op in. Krijg er ook haast nooit vragen over.
Zodra gasten langer dan een maand blijven wordt er wel over korting gesproken.
Ben net in gesprek met een echtpaar uit Canada dat 56 dagen wil boeken.
Die heb ik 20% korting aangeboden. Ik bespaar op frictie leegstand die tussen 5 of 6 reserveringen zou kunnen ontstaan. En m'n managers en ik hebben minder werk.

In het hoogseizoen doet het wel eens een beetje pijn. Het blijft dan een beetje balanceren tussen optimaliseren van je huuropbrengst en de zekerheid die je voor langere periode hebt.

 

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Bob297 Zijn het je gasten die bij langdurige verblijven beginnen over een korting of bied je deze uit jezelf aan? 

 

Bij langdurige verblijven heb je die dagen tussen boekingen in al gevuld, maar of je daarmee een vergelijkbare winst boekt tijdens hoogseizoen is inderdaad maar de vraag. Dat zou wel een interessant onderwerp kunnen zijn voor binnenkort!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf