Wat te doen bij overlast buren funderingsverbouwing?

Donna1605
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Wat te doen bij overlast buren funderingsverbouwing?

Mijn buurman heeft besloten om de fundering aan te pakken en ze waren daarmee begonnen zonder aan onze VVE toestemming te vragen. Waar ze het eea gaan aanpakken is direct naast mijn B&B en zal voor een tijdje best wel wat overlast bezorgen. Ze willen zsm beginnen en ze wachten zsm op een akkoord van ons. Ik weet niet wat mijn rechten zijn hierin en ik vroeg me af of iemand dat hier wel weet? 

 

Mijn zorgen liggen voornamelijk bij overlast van de gasten (ik ben helemaal volgeboekt t/m oktober), dat ze hun geld terug vragen bijvoorbeeld en ik dus inkomen misloop en teleurgestelde gasten heb. Uiteraard bespreek ik met de buurman dat ze ons een schema moeten sturen zodat ik de gasten van tevoren al op de hoogte kan stellen. Maar ik weet niet of dat genoeg zal zijn. 

 

Kan ik bijvoorbeeld mijn buurman hiervoor aansprakelijk stellen of hoe zit zoiets?

 

Hoop dat iemand wat verheldering kan geven, alvast bedankt!

 

D.K. 

2 Antwoorden 2
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welkom @Donna1605! Misschien weten @Mirjam0 en @Mieke0 meer hierover. 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

@Donna1605,

Ow supervervelend dat de buurman gaat verbouwen , daar zit  niemand echt op te wachten! ik zou met hem in gesprek gaan,  want met wat wederzijds begrip kom je een heel eind. Ook als VVE  kan je afspraken maken , bv tijden afspreken dat het stil is ( niet voor 8 uur beginnen bv)
Zijn jullie lid van de Vereniging Eigen Huis? Die kunnen ook adviseren  over afspraken. vooraf en wat je rechten zijn bij bv schade aan jullie woning tijdens de werkzaamheden.
dit vond ik op hun website: https://www.eigenhuis.nl/wonen/woonsituatie/buren/buren-en-verbouwen
sterkte! 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf