Wie kan het me vertellen.... kosten waar je geen direct bewijs voor hebt.

Marco-En-Kim0
Level 1
Breda, Netherlands

Wie kan het me vertellen.... kosten waar je geen direct bewijs voor hebt.

Ik ben al tijdje zoekende naar "het" antwoord op de vraag.

Hoeveel kosten mag ik aftrekken als ik het niet kan bewijzen met een factuur.

 

- wassen/strijken/schoonmaken doe ik zelf (om er uberhaupt iets aan over te kunnen houden) 

- gas/water/licht zit niet op een aparte meter, maar zijn dus ook kosten.

- verzekering/internetaansluiting/TV e.d. zitten in 1 factuur, namelijk het "totale " pakket van onze woning. 

 

Mag je een percentage van deze rekeningen opvoeren? 

Mag je facturen van het opknappen van je B&B opvoeren? 

Mag een vast bedrag aan wassen/strijken/schoonmaken/basisbenodigdheden opvoeren? 

 

Ben heel benieuwd naar jullie reacties! 

 

P.S. ik ben particulier, en heb dus geen eigen bedrijf. 

 

Groetjes,

Kim

 

 

 

 

 

 

 

5 Antwoorden 5
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Marco-En-Kim0  bedoel je kosten voor de belastingdienst? 🤔

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

Hoi @Marco-En-Kim0 , welkom op het Airbnb Communitycentrum! 😃

 

Zoals @Kirsten266 al vroeg, bedoel je welke kosten je mag aftrekken voor de belastingaangifte? 

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Erik75
Level 2
Egmond aan Zee, The Netherlands

volgens mij mag je voor de belasstindienst 30% van de huurinkomsten aftrekken voor onderhoud/kosten/energie enz.

Hallo Marco en Kim,

 

Wat wij aftrekken van de inkomsten zijn de schoonmaakkosten die we in Airbnb hebben ingevoerd, de toeristenbelasting (maar die moet je daarna natuurlijk weer apart aan je gemeente betalen), energiekosten (wij rekenen 2,40 per dag ongeveer, op basis van onze energierekening en de oppervlakte van de verhuurde ruimte, we hebben geen aparte meter) en kosten voor koffie, thee, koekjes, wc-papier en andere voorraad die we aanbieden. Het bedrag dat we dan overhouden gaat naar een administratiekantoor, die regelen onze aangifte altijd, samen met onze inkomsten uit loon. Of je verf, bouwmaterialen en apparatuur mag aftrekken weet ik niet, maar dat zal dan op basis van afschrijving gaan, want je moet het natuurlijk verdelen over hoe lang het gemiddeld meegaat. Dat is lastig uit te rekenen. We maken zelf ook gebruik van de ruimte als er niemand is, dus wij voeren die kosten niet op.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

 

Groet,

Krista

Aanvullend: Van het bedrag dat je overhoudt NA aftrek van alle kosten is 70 procent belastbaar via de inkomstenbelasting.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf