Ziekenkas

Fenèsa0
Level 2
Borgloon, Belgium

Ziekenkas

Beste,

Mijn echtgenoot heeft voorlopig een vervangingsinkomen vd ziekenkas

Mogen we wettelijk wel Airbnb doen?

dankje

groeten

3 Antwoorden 3
Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

Hoi @Fenèsa0 ! Het is al even geleden dat je dit hebt gepost, heb je hier ondertussen al een antwoord op kunnen vinden?

 

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Fenèsa0
Level 2
Borgloon, Belgium

Neen, dankje

Dimitri477
Level 2
Kortrijk, Belgium

hey, 

 

zelf ben ik ook arbeidsongeschikt (invalide, wat niet betekent dat ik maar 1 been of 3 vingers heb of zo ... ;)) en ik heb dezelfde vraag gesteld aan mijn mutualiteit. Daar moesten ze toch even over en weer bellen om tot een antwoord te komen.  Mutualiteiten zien arbeid als een relatie tussen werknemer en werkgever met af te spreken prestaties en verloningen. Het antwoord dat ik kreeg is: 

'inkomsten  verkrijgen door verhuren van een kamer worden niet gelijkgesteld met inkomsten verkregen uit het verichten van arbeid dus an sich vormt het geen probleem om inkomsten uit verhuur te verkrijgen'. 

Zelf zal ik nu trachten te verkrijgen dat men dat effectief ook op papier zet, al is het maar via mail want ik merk dat dit voor de mutualiteit een niet alledaags gegeven is. Wat ik nu nog moet zien te weten komen is of dat je deze activiteit, het verhuren,  moet melden aan de arbeidsgeneesheer. Naar mijn inzien vormt dat in jou case geen probleem aangezien jullie met 2 zijn wat betekent dat jij, die niet op ziekte staat, verantwoordelijk bent voor het reilen en zeilen van de verhuur. In mijn situatie, zijnde allenstaand is dat anders.... ik check en hou je op de hoogte. Misschien kan jij ook deze informatie verifieren bij jouw mutualiteit? 

groetjes d.

 

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf