raad over (zakelijk) verhuren

Sofie70
Level 1
Temse, Belgium

raad over (zakelijk) verhuren

Hallo allemaal,

Ik vraag mij af er hier mensen zijn die hun stekje verhuren voor zakelijke doeleinden?

Mmijn situatie: Wij hebben een pand op het oog dat we willen kopen. Dit pand is een bedrijfspand en bestaat uit een 2 woonst (2 appartementen met daarnaast een magazijn). De gemeente regels zegt dat we zelf in het pand moeten wonen als we in het magazijn een bedrijfsactiviteit doen. Das allemaal goed voor ons, maar we zitten dan nog met een 2de woon gedeelte waar we niks mee zijn.

Addertje onder het gras. Er is maar 1 huisnr dus kunnen we het 2de deel niet gewoon op de huurmarkt zetten.

Dus dachten wij het eventueel te verhuren via airbnb of booking.com.

Het pand ligt in een industriezone. Dus ong. 4 km van het stadscentrum en aan de rand van een klein dorpje waar je wel mooi kan wandelen, maar is er bv geen bakker of winkel. Ik denk dat we ons voornamelijk op zakelijke klanten moeten richten aangezien in de industriezone wel enkele internationale bedrijven zijn.

Maar ik vraag mij af of hier vraag naar zou zijn. Ik ben zelf fan van airbnb, maar voornamelijk voor mijn prive reisjes. Ik denk namelijk dat het voor toeristen iets minder interessant zou zijn. Iemand raad of ervaring?

mvg

Sofie

2 Antwoorden 2
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Sofie70 

Mijn gasten zijn voor ca 80% mensen die komen voor studie, werk of stage. Dus geen toeristen.

Ze verblijven voor langere tijd (dus niet enkele nachten)

Uiteraard is het altijd leuk als er iets in de buurt is voor de vrije tijd (in mijn geval dicht bij centrum).

Of er voor jou accommodatie belangstelling is weet je pas als je het aanbiedt...

En wat promotie bij de internationale bedrijven om de hoek kan nooit kwaad.

Evt. neem je een zakelijk account bij Airbnb als dat fiscaal beter uitkomt.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Ik zou eerst nagaan of de overheid het toestaat dat je daar kortdurende verhuur doet.
Als het een industrie gebied is met behoorlijke omvang zijn bedrijven misschien geïnteresseerd. Hoewel mijn ervaring is dat een groot deel van de zakenreiziger het fijn vind dat ontbijt en diner voor hem/haar wordt klaargemaakt.
Als de inrichting niet teveel kost, kun je het altijd proberen. Zet wel duidelijk in de omschrijving waar gasten terecht komen.
Ik zou ook andere platforms gebruiken. Mijn appartement krijgt momenteel via een ander platform 10x zoveel boekingen als bij Airbnb.

Mensen die bezig zijn met een verbouwing en of die "tussen twee huizen zitten" kan een andere doelgroep zijn.
Mogelijkheden te over, afhankelijk wat er in je omgeving zit (bedrijven, opleidingscentra)
Iemand die er een een korte vakantie trip maakt, zal niet zo snel in een industriezone gaan zitten

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf