Hallo allemaal, We zijn net een B&B begonnen en vroegen ons ...
Laatste reactie
Hallo allemaal, We zijn net een B&B begonnen en vroegen ons af wat de regels qua belastingaangifte zijn in Nederland.De regel...
Laatste reactie
Gasten kunnen boeken zonder vooraf vragen te stellen. Wij kunnen dan weigeren of accepteren. Voorheen ook eerst een bericht sturen. Dat deed ik ook altijd want ik wil mijn gasten leren kennen; ze logeren in mijn huis en ik wil weten wat voor een vlees ik in mijn kuip heb; in de 10 jaar dat ik dit doe heb ik al veel ervaring met de soort van antwoorden en kan ook vrij aardig inschatten of het ok is om ze te accepteren.
Jammergenoeg lijkt het alsof je nu nog alleen maar kunt weigeren of accepteren als ze boeken. Stellen ze alleen wat vragen dan kun je nog altijd vooraf accepteren zodat het boekingsproces 'makkelijker' gaat.
Juist nieuwe hosts raken dan in paniek en krijgen het idee dat ze moeten beslissen. Vaak weten ze niets van de gasten; geen foto en geen info.
Dit is geen 'verbinden' meer maar een receptie bemannen van een hotel.
Hoe staat jullie hierin?
Ik wil graag dus de 3 opties houden op de eerste mail die binnenkomt: accepteren/weigeren/antwoorden (of bericht versturen). Nu weet ik wel met wat zoeken hoe ik het vind maar juist de nieuwelingen niet.
Mieke
@mirjam
@Mieke0 Even technisch: iMac heeft als besturing OSX of XI.. iPhone en iPad heeft IOS 🤓
Maar graag dus schreenshots van wat je tegen komt zodat de TD kan zien wat wij tegenkomen.
Ha daar ben ik even, het gaat hierom: sinds enkele dagen kunnen we niet meer VOORDAT we een boeking accepteren of afwijzen nog wat informatie vragen aan de aanstaande gast, Vroeger kon dat wel: je klikte dan op afwijzen /goedkeuren en kwam in de conversatieruimte ( inbox) Ik overlegde met Airbnb, het schijnt een foutje te zijn in de telefoonapp, de 'oplossing' is om niet vanuit je telefoon te reageren maar vanaf een desktop (computer of laptop) @Mieke0 gaf nog aan dat je ook naar je Airbnb inbox kan gaan.
Ik wil de volgende keer als ik weer een boeking krijg, screenshots maken van het proces en waar ik vastloop . Misschien kunnen jullie ook kijken of je bij een nieuwe boeking ook niet in gesprek kan komen met de gast voordat je goedkeurt of afwijst en dat dit wel gaat met de desktop versie of de omweg naar de inbox?
Yes een heel goed idee.....
Op desktop werkt het precies zo.
Voorheen kwam je inderdaad direct in de inbox terecht, maar sinds aantal maanden (?) kom je terecht in een "reserverings-aanvraag-overzicht", waar de optie "bericht" niet bij staat. Dat is voor ervaren hosts geen probleem, want die gaan alsnog naar hun inbox. Maar ik bergrijp dat @Mieke0 bezorgd is dat onervaren hosts denken dat er niet eerst gecommuniceerd kan/mag worden.
Overigens gebruik die heisa (vanuit email of dashboard doorkilkken) helemaal niet, alleen vanuit de multikalender of de inbox of evt. lijst van reserveringen werken is veel efficienter en biedt alle beschikbare opties. En is ook overzichtelijker voor nieuwe (onervaren) hosts.
Hier heeft van de week hetzelfde probleem zich voor gedaan. Gast die een boekingsaanvraag deed met een kindje van 4. Daar is onze airbnb niet op ingericht met houtkachel en dat soort zaken. Veel te gevaarlijk met een kindje. Ik moest dus weigeren, want andere opties had ik niet. Erg vervelend, want het is geen weigeren. Het is enkel niet een passende match en dat vond de aanvrager ook. Nou ja. we zien wel! Ik moet zeggen dat ik het wel lastig navigeren vind tussen alle regels en verplichtingen van Airbnb.
Als je even verder zoekt in je inbox dan kom je wel een mogelijkheid tegen hoor maar dit is vaak moeilijk uit te leggen aan nieuwe hosts maar het moet jou lukken als Superhost en ik zou ook je voorzieningen aanpassen en daar duidelijk stellen dat het geen goede lokatie is voor kinderen; dat is in te stellen en als laatste zou ik het ook in de huisregels vermelden want die moeten eerst gelezen en geaccepteerd worden voordat de gasten kunnen boeken. Maakt jouw leven wat aangenamer als host.
In dergelijk geval stuur de gast een bericht waarin je uitlegt waarom het geen goede match is en vervolgens vraag je de gast om de boekingsaanvraag in te trekken. Dus "weigeren" is dan niet nodig.