Ervaringen van gasten verbeteren door lokale betrokkenheid

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Ervaringen van gasten verbeteren door lokale betrokkenheid

Het originele artikel  is in de Engelstalige Communitycentrum geplaatst door @Daniel1651  en we hebben het voor je vertaald:

 

Eenzaamheid kun je op verschillende manieren aanpakken, bijvoorbeeld vanuit een sociaal perspectief en door de gemeenschap erbij betrekken.

 

Sommige gasten reizen met oudere mensen, familieleden die zorg nodig hebben of kinderen. In deze gevallen is het niet alleen belangrijk om je woning open te stellen. Je kunt een stapje verder gaan met hulp van buren, lokale bedrijven of culturele activiteiten die gasten kennis laten maken met je omgeving. Dit is niet alleen prettig voor je gasten, maar ook voor je buren.

 

Lola, mijn buurvrouw in Tacoronte, Spanje, maakt graag een praatje met onze gasten. Ze gaan vaak naar haar huis om de prachtig verzorgde planten te bewonderen. Lola is een oudere vrouw die graag met reizigers babbelt, ook al spreekt ze hun taal niet. Onze gasten lijken het ook op prijs te stellen. Ze vertellen ons vaak hoe Lola hen kwam begroeten met avocado's uit eigen tuin.

 

In het café om de hoek ontvangt Rosi niet alleen klanten uit het dorp, ze staat ook altijd met een vriendelijke glimlach klaar voor onze gasten.

 

Voor Lola, Rosi en veel andere lokale ondernemers zijn deze interacties met mensen van over de hele wereld een bron van trots en vreugde. 

 

Hetzelfde geldt voor de culturele activiteiten in ons dorp op de Canarische Eilanden. Gasten vertellen ons dat ze het leuk vinden om lokale tradities te ontdekken en festivals te bezoeken.

 

In 2014 besloten onze gasten Anna en Marnix, respectievelijk uit Duitsland en Nederland, om een paar maanden op het eiland door te brengen. Anna was bezig met haar afstudeerscriptie en Marnix werkte op afstand. Hij vertelde me dat het moeilijk voor hem was om een goede werk-privébalans te vinden en dat hij lang achter de computer zat. Als ik hem doordeweeks sprak, hadden we het over activiteiten om in het weekend te doen en ik dacht het goed zou zijn voor Marnix om de omgeving wat beter te leren kennen. Ik raadde hem aan in een coworking space te werken om nieuwe mensen te ontmoeten en meer te weten te komen over het leven op de Canarische Eilanden. Dat heeft hij gedaan en hij heeft een aantal vriendschappen uit die tijd overgehouden.

 

Lokale gidsen en aanbevelingen helpen gasten om deel uit te maken van de gemeenschap. Deel bijvoorbeeld aanbevelingen voor:

  • Hulp voor oudere volwassenen en kinderen
  • Aankomende culturele activiteiten, zoals jeugdfestivals of bijeenkomst voor oudere volwassenen
  • Lokale bedrijven waar gasten zich echt thuis voelen

 

Vertel me eens wat meer over jezelf: hoe laat jij gasten deelnemen aan je community?


Hier zijn enkele lokale feesten waarvoor ik mijn gasten heb uitgenodigd om ze het gevoel te geven dat ze deel uitmaken van mijn gemeenschap. Mijn hond Malba gaat ook graag mee.

 

Lokale betrokkenheid 1.jpeg

 

 

 

Lokale betrokkenheid 2.jpeg

 

 

 



Lokale betrokkenheid 3.jpeg

 

 

 

 

Mijn man en ik drinken op het plein een kopje koffie met Michael en Luisa. We praten over activiteiten op het eiland. 


Claudia, Delphine, Tatiya en ik vertellen hoe we als hosts omgaan met eenzaamheid en we zijn benieuwd naar jullie ervaringen. Lees hieronder wat Claudia, Delphine en Tatiya te vertellen hebben over hun ervaringen: 

 

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf