Hoe schep jij een band met je gasten?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoe schep jij een band met je gasten?

Quincy_0-1702920857095.png

 

Dit artikel is onderdeel van een serie over verbinding door gastvrijheid. Het oorspronkelijke artikel is door  @Claudia331  in de Engelstalige Communitycentrum gepost. Hieronder staat de vertaling. De volledige opstelling van het festival kun je hier vinden.

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Aan deze post hebben de volgende leden van de Adviesraad van hosts meegewerkt: Claudia uit Italië, Daniel van Tenerife, Dolly uit de VS, Rachel uit Engeland, Sarah uit Australië en Rie uit Japan. Meer informatie over de Adviesraad van hosts.

 

Voor veel mensen is dit best een eenzame tijd. Menselijk contact is dus heel belangrijk. Als host kun je je steentje bijdragen door gasten te verwelkomen en een band met ze op te bouwen.

 

Brian Chesky, de CEO van Airbnb, heeft het laatst in interviews met de media en tijdens evenementen voor hosts gehad over mensen in een isolement. Een van die evenementen was de meetup voor leiders van de hostcommunity in Milaan, waar ik zelf ook bij was. Veel hosts konden zich helemaal vinden in wat hij daarover zei. Mensen uit alle windstreken bij je over de vloer krijgen maakt het namelijk zo leuk om host te zijn. Wanneer je nieuwe mensen leert kennen, voel je je verbonden en onderdeel van een groter geheel.

Daarom hebben mijn collega’s van de Adviesraad van hosts en ik voor deze feestweek het thema ‘gastvrijheid’ gekozen. En dat betekent dat we het net als eerder dit jaar gaan hebben over het doorbreken van de eenzaamheid.


Hosts Daniel, Rachel, Sarah, Rie en Dolly hebben een artikel geschreven over wat gastvrijheid voor hen betekent en hoe zij een band met hun gasten opbouwen. Aan bod komt onder meer hoe ze hun gasten vriendelijk en met empathie benaderen, altijd voor hen klaarstaan en soms zelfs een band voor het leven opbouwen.

Ik kan je hun artikelen echt aanbevelen:


We horen graag wat jullie ervan vinden. Hieronder staan een paar vragen om jullie op weg te helpen: 

  • Hoe belangrijk vind jij het als host om een band met je gasten op te bouwen? Heb je dat ook als je zelf te gast bent? 
  • Hoe zorg je ervoor dat je gasten zich welkom voelen en een leuke tijd bij je hebben?
  • Wat is er de afgelopen jaren veranderd in de wensen van je gasten?

 

Laat het ons weten in de reacties hieronder. We zijn benieuwd naar jullie ervaringen.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf