Hallo allemaal, We zijn net een B&B begonnen en vroegen ons ...
Laatste reactie
Hallo allemaal, We zijn net een B&B begonnen en vroegen ons af wat de regels qua belastingaangifte zijn in Nederland.De regel...
Laatste reactie
Hallo,
Onlangs is er een gast uit ons gastenverblijf door de politie verwijderd. Deze gast gebruikte harddrugs en rookte tegen de huisregels in. Hij was agressief tegen ons en wilde niet vertrekken. Tevens heeft hij het verblijf zeer vervuild achtergelaten.
Na meerdere malen contact met airbnb gehad te hebben zien we tot onze schrik dat deze gast nog steeds op het platform zit. Tevens heeft airbnb hem het geld van de resterende dagen teruggeven terwijl wij met enorme schade zitten.
We hebben een aanvraag voor geld bij hem gedaan, niks van vernomen. Er staat dat airbnb het na 72 uur oppakt, maar na een week nog niks vernomen. Meerdere malen gebeld en contact gehad met airbnb en er wordt dan gezegd dat ze het hoog opnemen en dat ze ermee bezig gaan.
Nu zien we tot onze schrik dat er staat dat de zaak gesloten is..
We voelen ons zeer benadeeld door deze gast, maar zeker ook door airbnb.
Wat kunnen wij verder doen om te zorgen dat onze zaak serieus genomen wordt? En dat deze gast geen verdere schade kan toebrengen bij andere hosts?
Hoor graag tips!
Tips:
- Een slechte review schrijven voor de gast
- Het account van de gast rapporteren aan Airbnb via de "rapporteer-link" op het profiel
- Een "gesloten zaak" (wordt vaak door de sofware gesloten) weer opnieuw openen
Evt. via Twitter (account: AirbnbHelp) aankaarten.dat je geen respons krijgt of vragen naar de status.
NB
Schade door roken wordt meestal niet in aanmerking genomen, andere schade moet goed gedocumenteerd zijn en voorzien van opgave herstelkosten (door een bedrijf)
Procedure voor schade claimen:
https://www.airbnb.nl/help/article/264
Hallo @Marleen48, ik heb je bericht enige tijd geleden ook even bij de klantenservice neergelegd. Ik werd zojuist verteld dat iemand al geprobeerd heeft om contact met jou op te nemen.
Ik heb soortgelijk probleem gehad... een schizofrene vrouw weggelopen uit een duitse kliniek had bij mij geboekt... haar broer waarschuwde mij voor haar... ik waarschuwde airbnb.... maar zij vinden dat de booking door moest gaan.
ze kwam met een grote stinkende hond die mijn huis en tuin onder piste en scheet...ook gooide ze
's nachts mijn meubels naar buiten en belde ze in de nacht bij alle buren aan voor water voor haar hond... ik heb enorm veel gezeik gehad en heb toen een hotel geregeld voor haar... ik drukte op een knop ' geef geld terug aan gast" en en ik gaf haar een gedeelte van de booking terug... rest voor schade en overlast...in samenspraak met haar...
Alleen heeft airbnb alle andere geld òok gegeven... en ze willen geen van de bedragen terug storten waardoor ik dus ook een schuld overhield en noodgedwongen nog boekingen moest toestaan!
nu dus zoveel problemen dat ik per 30 September er mee stop...
Oh wat erg @Tibor-En-Hannah0 echt vreselijk!
Ik hoop voor jullie dat dit nog opgelost gaat worden met Airbnb...