Personen die boeken voor iemand anders

Jordy-En-Liz0
Level 2
Limmen, The Netherlands

Personen die boeken voor iemand anders

Beste,

 

Ik heb het de afgelopen keer al vaker meegemaakt. Mensen die boeken voor familie/vrienden of voor arbeiders. Bij familie en vrienden komt het er 9 van de 10 keer op uit, dat ze niet kijken waar de AirBnB ligt en er vanuit gaan dat het vlakbij Amsterdam ligt. Uiteindelijk arriveren er mensen met openbaar vervoer en concluderen dan dat het niet in Amsterdam zelf ligt... Vervelend, maar de persoon die geboekt heeft is dan niet aanwezig. Uitleggen aan de familie en vrienden dat dit in de advertentie zelf staat en meermaals is gevraagd via de berichten van AirBnB, maakt dan niet uit.

Nu ook arbeiders gehad die (denk ik) via een organisatie in een AirBnB gezet worden. In eerste instantie lijkt het alsof een arbeider zelf boekt, maar blijkt het later compleet iemand anders te zijn. 

Ik wil niet bij elke gast als eerste vragen of die wel voor zichzelf boekt, dat werkt vermoeiend voor de 'normale' mensen die gewoon willen boeken. Doet AirBnB hier zelf iets aan of zijn er extra checks die je kunt doen? Hoe voorkom je dit? 

4 Antwoorden 4
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Jordy-En-Liz0 
In principe zijn boekingen voor derden niet toegestaan.
Bij mij gebeurt dat regelmatig en ik heb er gelukkig nooit last van gehad.
Ik heb ook van te voren doorgaans contact met de gasten. Formele zaken via AirBNB.
Informele zaken: openbaar vervoer, winkels, restaurants, toeristische tips via whatsapp

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Jordy-En-Liz0, hebben jullie de reactie van Bob gezien? Zie tevens ook artikel https://www.airbnb.nl/help/article/427

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Jordy-En-Liz0
Level 2
Limmen, The Netherlands

Hi @Quincy en @Bob297 ,

 

Bedankt! Ik zie dat het in principe niet mag, maar ja hoe controleer je dat ;). 

 

Ik reageer altijd via AirBnB maar wil niet alle gasten vooraf vragen of ze voor iemand anders boeken, omdat het een soort van 'logisch' is. Bij twijfelgevallen ga ik dit dan maar wel doen en bij de rest hoop ik dat ze het niet doen.

 

De laatste persoon heb ik overigens gerapporteerd, daar mag AirBnB zelf wat van vinden. Ik hoop in ieder geval dat ze niet nogmaals bij iemand terecht komen.

Harrie127
Level 2
Roermond, Netherlands

Als je er een slecht gevoel bij hebt dan vertel je aan de gast dat degene die mag komen alleen degene is die heeft geboekt. En dat hij zich eerst bij Airbnb moet inschrijven en gecheckt worden om bij te boeken als hij dat zou willen. Anders is het een no show. 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf