Tien jaar verhuren op Airbnb met levenslange connecties als doel

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Tien jaar verhuren op Airbnb met levenslange connecties als doel

Het originele artikel is in de Engelstalige Communitycentrum geplaatst door @Tatiya0 en we hebben het voor je vertaald:

 

Sinds mijn avontuur als host in 2013 begon, is het meer geworden dan een plek bieden om te verblijven. Zinvolle connecties en vriendschappen opbouwen, daar draait het om. In 2017 besloot ik mijn liefde voor koken te delen met gasten uit de hele wereld. Ik heb van mijn huis een knooppunt gemaakt waar reizigers banden kunnen smeden.

 

Als alleenwonende in Bangkok heb ik ontdekt dat koken voor één persoon duurder kan zijn dan uit eten gaan, dus ik kook niet zo vaak. Met dinerervaringen kan ik doen waar ik van hou. Toen ik begon, kon ik niet geloven dat ik er echt voor betaald kreeg. 

 

De ervaring gaat niet alleen over de maaltijd. Ik heb gasten kennis laten maken met mijn tuin, waar een deel van de ingrediënten kweek die ik gebruik in de keuken. Ik deel ook het gezelschap van mijn katten (als die er zin in hebben). Het is een gemeenschappelijke bijeenkomst waarbij we samen koken, eten en drinken. De magie zit in de connecties die rond de eettafel ontstaan.

 

Door de jaren heen heb ik sterke banden gesmeed met gasten. Een opmerkelijk verhaal gaat over Nienke uit Amsterdam, die mijn dinerervaring voor haar verjaardag had geboekt. Ze was die avond de enige gast, maar we ontdekten dat we veel met elkaar gemeen hadden en de connectie was er meteen. Na haar bezoek aan Bangkok reisde ik naar Hanoi en later naar Amsterdam, waar ze me in haar huis ontving en ik voor haar een Thais diner kookte. Onze wegen kruisten elkaar opnieuw in september vorig jaar in Warschau. Nienke was daar net naartoe verhuisd voor haar werk, wat perfect paste bij mijn reizen in de regio.

 

Met Nienke tijdens mijn dinerervaring in Bangkok, ThailandMet Nienke tijdens mijn dinerervaring in Bangkok, Thailand Nienke en ik bij een culinaire tour in Hanoi, Vietnam, die op Airbnb staatNienke en ik bij een culinaire tour in Hanoi, Vietnam, die op Airbnb staat

 

Deze verhalen illustreren de essentie van ervaringen. De vriendschappen die zijn ontstaan door de maaltijden met gasten in mijn huis, hebben mijn leven meer invulling gegeven. Als host op Airbnb moedig ik de magie aan en geniet ik ervan wanneer verschillende mensen samenkomen onder één dak. Zo ontstaan banden die een leven lang meegaan. Mijn doel is om een ruimte te creëren waar vreemden vrienden worden, waar de wereld een beetje kleiner en warmer aanvoelt door gedeelde maaltijden en mooie momenten samen. 

 

 

Een andere dierbare herinnering gaat over Satu en Mika, een Fins echtpaar dat zes jaar geleden mijn huis bezocht. Na een heerlijke avond met hen en drie andere gasten gingen we allemaal onze eigen weg. Ik heb onlangs contact met ze opgenomen toen ik een reis naar Helsinki aan het plannen was. Ze nodigden me uit om in hun huis te verblijven. Ondanks de jaren van beperkt contact was de warmte van onze connectie meteen merkbaar. Binnen enkele uren na mijn aankomst zat ik in hun sauna met Satu herinneringen op te halen en bij te praten alsof er helemaal geen tijd was verstreken. Ze trakteerden me op maaltijden uit de Finse keuken en ik mocht Thaise gerechten voor hun grote gezin maken. Wat ik nooit ga vergeten, is dat Satu me leerde hoe de Finnen een sauna nemen, met tussendoor een onderdompeling in de zee, die maar 2 graden is. Het was een unieke ervaring die ik voor altijd zal koesteren.

 

Sightseeing dag in Fiskars genietend van het Finse “Lente” seizoen.Sightseeing dag in Fiskars genietend van het Finse “Lente” seizoen. Zelfgemaakte Finse maaltijd in Kirkkonummi, FinlandZelfgemaakte Finse maaltijd in Kirkkonummi, Finland

 

 

 

 

 

Claudia, Daniel, Delphine en ik vertellen wat wij als hosts aan eenzaamheid proberen te doen. We zijn benieuwd naar jullie ervaringen. Lees hieronder wat Claudia, Daniel en Delphine te vertellen hebben over hun ervaringen: 

 

 

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf