info van airbnb op diverse sites misbruikt

Sam4610
Level 1
Poperinge, Belgium

info van airbnb op diverse sites misbruikt

Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met het feit dat sommige mensen zoeken op jouw regio of specifieke accommodatie en dan de melding krijgen dat er niets meer vrij is? Dit terwijl er nog heel veel maanden vrij zijn.

Als mensen zoeken op google dan komen site zoals rentbyowner punt com en vacationhome punt rent naar voor met de exacte foto's van de site van Airbnb. Prijzen en dergelijke worden ook overgenomen, maar dan staat er dat er niets meer vrij is. Als men op de advertentie klikt, dan komt met op de site van booking punt com.

Als je de proef op de som wil nemen, google dan gewoon eens je het nummer van je accommodatie bij Airbnb met ervoor AB-... Als je geen klant bent bij booking punt com, dan zal je jouw advertentie zien op een andere site zonder te kunnen boeken.
Hoe is dit te vermijden? 
Groetjes
sam

4 Antwoorden 4
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Sam4610 

De informatie die op Airbnb plaatst is onderhevig aan de algemene voorwaarden. Dat betekent in de praktijk dat Airbnb ermee kan doen wat ze willen. Dus het kan ook gedeeld met andere platforms ("partners"). Wat betreft externe zoekmachines als bv Google kun je zelf aangeven in je account (sectie privacy en delen) of je wilt dat ze toegang tot je advertenties hebben:

Emiel1_0-1635271024149.png

Sam4610
Level 1
Poperinge, Belgium

ja, dat weet ik en ik heb daar absoluut geen probleem mee. alleen is het toch niet logisch dat Airbnb zijn gegevens deelt met sites die systematisch de advertenties als 'volzet' voorstellen en dan accommodaties voorstellen die te vinden zijn op booking;com 
zie de prinscreen hieronderprintscreen.jpg

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Sam4610 

Er staat volgens mij niet dat de accommodatie "volgeboekt" is, maar dat deze tijdelijk (?) niet via deze "partnersite" geboekt kan worden. Persoonlijk zou ik dan vervolgens altijd naar de officiele Airbnb site gaan en daar boeken.  Maar inderdaad geen goede marketing voor deze Airbnb accommodatie. Als echter deze site geen partner is van Airbnb, maar "illegaal" de spullen kopieerd, dan kan dat evt. bij Airbnb gemeld, wat daar zullen ze niet van gediend zijn.

Sam4610
Level 1
Poperinge, Belgium

Hallo, bedankt voor de reactie. Voor zo ver ik het kan uitzoeken is booking;com geen partner, in tegendeel. Als je eender welke accommodatie opzoekt dan zie je steeds in de url  'rooms/xxxxxx '  het nummer dat daar dan staat gebruiken ze. Bijvoorbeeld. ik zocht iets te huren in Leeuwarden en kwam bij een accommodatie met nr: 25104740. Wel, neem de proef op de som en ga dan in google zoeken naar 'AB-25104740' en je vindt onmiddellijk aanbiedingen op andere sites waar je opnieuw te zien krijgt dat het voorlopig niet meer te huur.  ik heb dat aangekaart bij airbnb helpdesk, maar men wil het blijkbaar niet zien.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf