momenteel verhuren aan buitenlanders

Anne10033
Level 1
Beersel, Belgium

momenteel verhuren aan buitenlanders

beste,

Ik verhuur momenteel niet graag aan gasten die uit het buitenland komen omdat dit afgeraden wordt. Ik had iemand uit Cannes die wou komen.

Hoe kunnen we dit weigeren zonder dat we hier imagoverlies bij lijden. Ik ben zelf verpleegkundige en ik wens het volledig safe te houden. 

bv punten verliezen om superhost te worden.

2 Antwoorden 2
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Anne10033 

Je kunt mensen uiteraard weigeren, maar in plaats daarvan kun je ze ook vragen hun boekingsaanvraag in te trekken. Als het alleen maar een vraag is (dus geen boekings-aanvraag), beantwoord dan gewoon de vraag binnen 24 uur,  keuze "weigeren" is niet verplicht als je de reservering sowieso niet wilt.

Overigens hebben steeds meer buitenlanders een COVID test gedaan (of zijn al gevaccinieerd), soms meerdere testen ondergaan als ze bijv. vliegen. Mijn recente buitenlandse gasten hadden allemaal zo'n test bij zich.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Anne10033
Sommige verhuursites hebben de mogelijkheid om met regionale prijzen te werken. Dan zou je de prijs voor BE gasten een stuk lager kunnen maken . Ik heb nog niet gevonden dat AIrBNB deze optie biedt.
Je zou ook in je kopregel kunnen vermelden: Wegen COVID alleen gasten uit Belgie.

Onze buitenlandse gasten hebben overigens allemaal een PCR test. Anders mogen ze niet eens reizen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf