Aantal handdoeken

Aantal handdoeken

Hallo,

 

Ik lees dat het gebruikelijk is dat handdoeken en beddengoed bij de huurprijs inzit. Als je verhuurt voor bv 7 dagen aan 4 personen, ga je dan uit van 1 handdoek per persoon per dag, zodat je op 28 handdoeken zit of ga je dan van minder uit? Ben benieuwd wat gebruikelijk is.

 

Groet,

Tanja

5 Antwoorden 5
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Tanja270 

 

Wij gaan inderdaad uit van 1 handdoek per persoon per dag, ik doe dan de helft badlakens en de andere helft badhanddoeken en ik leg daarbij ook altijd een extra stapeltje gastendoekjes klaar in de badkamer.

Als gasten wat langer bij ons blijven doen we tussendoor (na bijvoorbeeld 5 dagen) een wissel voor beddengoed en handdoeken enz. en dat werkt prima.

 

Groetjes, Lia

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Ik ging ook altijd uit van 1 handdoek per persoon per dag @Wim-En-Lia0 @Tanja270. Ik leg meestal een aantal kleine washandjes erbij. 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Tanja270 @Quincy @Wim-En-Lia0 

1 handdoek per persoon per dag?
Dat zou ik wel erg veel vinden. Niet erg milieuvriendelijk. Zelfs in hotels vragen ze je om meer dagen met dezelfde handdoek te doen
Thuis doe je toch ook een paar dagen met een handdoek?

Het hangt er denk ik wel vanaf of je vlakbij je verhuur object zit.
Bij onze woningen in NL vraag ik de gasten om de paar dagen of ze nieuwe handdoeken nodig hebben.
In Curacao geef ik 2 handdoeken per persoon plus een badlaken.
Daar hebben ze echter wel een wasmachine waar ze de handdoeken even zelf kunnen wassen

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Bob297

 

Afhankelijk van hoeveel mensen je tegelijk toelaat in je accommodatie. Voor mij was het maximum aantal mensen 2, en meestal verblijven ze 3-4 dagen. Ik legde destijds meestal gewoon een stapel handdoeken in een mand in de gang neer voor het aantal dagen dat ze verblijven. Bijna altijd gebruikten de gasten gewoon dezelfde handdoek voor een aantal dagen.

 

Ik probeer juist gasten niet aan de wasmachine te laten komen i.v.m. onnodige was dat gedaan werd. Ik heb aardig wat gasten gehad die 1 paar sokken/1 onderbroek in de wasmachine gooien, en dat was voor mij toch echt wel de trigger om dat niet als extra toe te voegen aan mijn advertentie 😃

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Bob297 @Tanja270 @Quincy 

 

Ik sluit me helemaal bij @Quincy aan, zelf heb ik ook graag iedere dag een schone handdoek en als gasten minder gebruiken is dat natuurlijk prima.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf