Aanvragen om bij jou helemaal privé te huren en met een filmploeg langskomen!

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Aanvragen om bij jou helemaal privé te huren en met een filmploeg langskomen!

Hallo allemaal,

Krijgen jullie ook aanvragen om bij jou foto en filmopnames te mogen maken? Ze willen onze studio dan helemaal privé huren en met een filmploeg langskomen! Natuurlijk gaan wij hier absoluut niet op in en bij iedereen die nu vraagt of de ruimte helemaal privé is ben ik al gewaarschuwd. Ben benieuwd of jullie ook van deze aanvragen krijgen.

Groeten,
Lia

22 Antwoorden 22
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Als ik me goed herinner is dat een oplichters truc. Ik zou er niet op ingaan

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Jolanda36 

 

Ja dat hebben wij ook gehad maar daar moet je gewoon nooit op in gaan en het profiel wel melden bij Airbnb.

Jolanda36
Level 3
Groningen, Netherlands

Dank jullie wel voor de reactie.Nu weet ik dat jullie dat ook hebben meegemaakt en ik niet de enige ben die dit overkomt.Ik heb het inderdaad ook bij Airbnb gemeld. En gisteren weer hetzelfde maar dan met een andere naam.

Ron5752
Level 2
Eben-Emael, Belgium

Bij mij exact hetzelfde verhaal, het begon toen een gast via airbnb vroeg of ik hem via whatsapp met een  ( spaans nummer)  wilde contacteren omdat hij een delicate vraag had, in eerste instantie vroeg hij of hij een suite voor 34 dagen kon huren en of hij hiervan  een factuur voor zijn werkgever kon krijgen ( een groot Amerikaans energiebedrijf), vervolgens zou hij dan niet komen opdagen waarna ik hem dan weer 75% zou terugbetalen en mocht ik dan zelf 25% houden.

ik vertrouwde het niet en zocht zijn profiel op facebook, hierbij stond een andere werkgever dan hij eerder opgaf. Toen ik hierop zijn whatsapp account eens goed bekeek stond daar inderdaad een andere werkgever, ( een reisbureau uit Praag ) en een email adres met wederom een andere naam.ik heb vervolgens niet meer geregeerd op zijn verzoek.

 

Echter een dag later kwam er via airbnb een legitieme boeking binnen, andere naam en een andere profielfoto. vreemd genoeg voor dezelfde periode en eenzelfde kamer, hierop ben ik gaan zoeken naar zijn profiel op social media en kon niks vinden waarna ik zijn profielfoto heb gegoogeld, hieruit bleek dat dit profiel ook niet klopte en dat dit een bekende Amerikaan was. Gezien het feit dat hij de dag erna zou aankomen heb ik dit afgewacht. Natuurlijk kwam deze gast niet opdagen, hieruit kon ik de conclusie trekken dat het een en dezelfde persoon betrof.

Aangezien het een legitieme boeking betrof heb ik gewacht dat het geld door airbnb was uitbetaald, hierop kreeg ik natuurlijk het verzoek van deze "gast"om zijn 75% over te maken, wat ik natuurlijk niet gedaan heb omdat hij na deze betaling natuurlijk airbnb verzoekt om verzachtende omstandigheden i.v.m. corona en dus annuleert en  hij waarschijnlijk ook van hun een refund krijgt

Dus nu oplichter opgelicht.

Ik hou hem nu aan het lijntje en heb undercover Nederland ingelicht, de redactie hiervan gaat nu bekijken hoe en of we dit kunnen aanpakken.

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Bob297 @Jolanda36 @Quincy @Emiel1 

 

Hallo @Ron5752 

 

Ik ben wel heel benieuwd of er iemand zal komen opdagen of dat ze gaan annuleren...?

Jolanda36
Level 3
Groningen, Netherlands

@Wim-En-Lia0 @Quincy @Ron5752 .

Wat een verhaal!

Wat erg dat de verzachtende omstandigheden van Corona zo worden misbruikt.

Bedankt dat je ons op de hoogte brengt van deze oplichters praktijk.

Ron5752
Level 2
Eben-Emael, Belgium

Bij mij exact hetzelfde verhaal, het begon toen een gast via airbnb vroeg of ik hem via whatsapp met een  ( spaans nummer)  wilde contacteren omdat hij een delicate vraag had, in eerste instantie vroeg hij of hij een suite voor 34 dagen kon huren en of hij hiervan  een factuur voor zijn werkgever kon krijgen ( een groot Amerikaans energiebedrijf), vervolgens zou hij dan niet komen opdagen waarna ik hem dan weer 75% zou terugbetalen en mocht ik dan zelf 25% houden.

ik vertrouwde het niet en zocht zijn profiel op facebook, hierbij stond een andere werkgever dan hij eerder opgaf. Toen ik hierop zijn whatsapp account eens goed bekeek stond daar inderdaad een andere werkgever, ( een reisbureau uit Praag ) en een email adres met wederom een andere naam.ik heb vervolgens niet meer geregeerd op zijn verzoek.

 

Echter een dag later kwam er via airbnb een legitieme boeking binnen, andere naam en een andere profielfoto. vreemd genoeg voor dezelfde periode en eenzelfde kamer, hierop ben ik gaan zoeken naar zijn profiel op social media en kon niks vinden waarna ik zijn profielfoto heb gegoogeld, hieruit bleek dat dit profiel ook niet klopte en dat dit een bekende Amerikaan was. Gezien het feit dat hij de dag erna zou aankomen heb ik dit afgewacht. Natuurlijk kwam deze gast niet opdagen, hieruit kon ik de conclusie trekken dat het een en dezelfde persoon betrof.

Aangezien het een legitieme boeking betrof heb ik gewacht dat het geld door airbnb was uitbetaald, hierop kreeg ik natuurlijk het verzoek van deze "gast"om zijn 75% over te maken, wat ik natuurlijk niet gedaan heb omdat hij na deze betaling natuurlijk airbnb verzoekt om verzachtende omstandigheden i.v.m. corona en dus annuleert en  hij waarschijnlijk ook van hun een refund krijgt

Dus nu oplichter opgelicht.

Ik hou hem nu aan het lijntje en heb undercover Nederland ingelicht, de redactie hiervan gaat nu bekijken hoe en of we dit kunnen aanpakken.

 
 
 
  •  
    •  
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Ron5752

Wat een spannend verhaal!!

Volgens mij zijn er nu toch geen verzachtende omstandigheden?

Hou ons op de hoogte alsjeblieft 🙂

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf