Afstudeeronderzoek - Gewenste reizigers?

Femke13
Level 2
NL

Afstudeeronderzoek - Gewenste reizigers?

Beste verhuurders,

Momenteel ben ik bezig met afstuderen aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht en doe ik onderzoek naar de verwachtingen vanuit Airbnb- verhuurders. Nu zou ik graag willen weten of jullie als verhuurders een 'ideale' reiziger in gedachten hebben als je je accommodatie verhuurt. Richt je je bijvoorbeeld op zakelijk reizigers, stellen, singles, groepen, 30+,50+ etc.?

Ik hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen in het onderzoek. 
Mocht er iets niet helemaal duidelijk zijn of hebben jullie vragen, stel ze gerust in de comments!

 

Groetjes,

 

Femke

6 Antwoorden 6
Bertrand19
Level 3
Geraardsbergen, Belgium

wij verhuren een huis op een vakantiepark, dus zijn zakelijke reizigers en groepen niet onze doelgroep. de ideale gast is elkeen die geen overlast bezorgt, die niets beschadigt. wij zijn niet ter plaatse en vertrouwen op de integriteit van de leden van airbnb. slechts 1x is dit vertrouwen geschonden. 

om u te helpen met uw onderzoek: ik hoor van onze kinderen (30-ers) dat hun leeftijdscategorie zeer sterk op AIRBNB beroep doen om een verblijf te zoeken. 

Beste Bertrand,

Bedankt voor uw reactie! U zegt dus eigenlijk dat u van uw kinderen (30-ers) heeft vernomen dat zij flink gebruik maken van het Airbnb platform om een accommodatie te zoeken? Of interpreteer ik dit nu niet correct?


Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Femke13,

 

Eigenlijk is het spelletje heel simpel: Je krijgt doorgaans ongeveer hetzelfde als in een hotel, maar dan voor gemiddeld zo’n 18% minder aan kosten (tenminste, als ik de statistieken mag geloven). Simpel economische of budget redenen.

Het grootste nadeel van Airbnb is vaak, dat je normaliter geen beroep kan doen op een 24-uurs receptie. Maar dat is het dan ook wel zo’n beetje.

Veel mensen vinden Airbnb ook hip en modern.

Verder is een hotel vaak anoniem, terwijl op Airbnb het vaak wat persoonlijker wordt.

De een vindt dat een nadeel, en een ander vindt dat juist weer heel leuk.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Wij krijgen allerlei soorten gasten en richten ons ook niet op een bepaalde doelgroep.

Expat, die tijdelijke overbrugging zoekt. Professional die hier in de buurt werkt en de reisafstand bzwaarlijk vind. Fransen die naar een beurs komen. Italianen die hier komen werken. Consultants uit de USA. Groep vietnamezen op vakantie. Stellen op vakantie uit, UK, Dtl, Belgie, NL, Zwi

Van alles en nog wat

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Femke13,

 

Jazeker, ook wij hebben bepaalde doelgroepen.

Maar misschien beter gezegd: We weten welke doelgroep we niet wensen: Feestgangers!

Ons prijsbeleid en de advertentietekst en –foto’s zijn daar dan ook op gebaseerd.

 

Ook wij gebruiken: Direct Reserveren, en eigenlijk naar alle tevredenheid.

 

Succes!

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Femke13,

 

Ja: stelletjes, singles, zakelijke reizigers. 

Nee: Feestgangers

 

Mijn huis is helaas niet echt kindvriendelijk i.v.m. met een dakterras, geen traphekje, etc.. (dit maak ik ook duidelijk in mijn berichten). 

 

Suc6!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf