Agenda dagen worden automatisch geblocked

Heleen-and-Willem0
Level 2
Noordwijkerhout, Netherlands

Agenda dagen worden automatisch geblocked

Hallo, even een vraag. Sinds kort zijn mijn partner en ik hosts van een appartement die wij verhuren via Airbnb en Booking. Deze agenda’s zijn ook gekoppeld aan elkaar en de agenda’s heb ik uiteindelijk kunnen koppelen aan mijn google agenda. Sinds kort worden er automatisch losse data geblokkeerd in de kalender. Dit lijkt initieel te gebeuren vanuit Airbnb. Ik heb geen instellingen veranderd. Hebben meer mensen hier last van? Wat kan ik nog doen om dit te voorkomen? Moet nu steeds de agenda in de gaten houden om te voorkomen dat er data geblokkeerd worden voor boekingen. 
Alvast bedankt. Lieve groetjes! 

5 Antwoorden 5
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

wat  vervelend @Heleen-and-Willem0 

Heb je toevallig een vrije dag ingesteld na vertrek? ( schoonmaak/ voorbereidingsdag). 

Heleen-and-Willem0
Level 2
Noordwijkerhout, Netherlands

nee, dat heb ik dus ook niet. Enige wat ik heb staan is dat er tot 1 dag van te voren geboekt kan worden, maar dat er nog wel een verzoek ingediend kan worden. Echter, de dagen die nu dus af en toe geblocked worden staan volledig los van een boeking. Dus gewoon random. 

Bob1258
Level 1
Hamme, Belgium

Ik wil zelf enkele weken blokkeren in de agenda. Hoe ga ik te werk? Ik vind nergens mijn kalender en ik wil het ook niet synchroniseren met een andere kalender maar zelf reeds verhuurde weken blokkeren. 

 

 

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Bob1258  onderaan in de app staat KALENDER 

Daarna klik je op de dagen en dan op AANPASSEN

daar kun je de dagen blokkeren

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Heleen-and-Willem0  Heb je afspraken staan in je google agenda? Want koppelen kan ook betekenen dat die afspraken in je airbnb agenda de boel blokken

Groetjes Katja

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf