Agenda importeren werkt niet goed

Robert-Jan-En-Caroline0
Level 1
Geleen, Netherlands

Agenda importeren werkt niet goed

Ik heb mijn agenda geimporteerd vanuit VRBO/Homeaway en Micazu. Dit werkt perfect, tot ongeveer een jaar na nu. Daarna lijkt het volgens AirBNB beschikbaar te zijn. Bijvoorbeeld een VRBO boeking in de 1e week van juli 2019 staat wel in VRBO en Micazu (want alles synced met elkaar), en een Micazu boeking in de 2e week van juli 2019 staat wel in VRBO en Micazu, maar allemaal niet in de AirBNB kalender. Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben ? Dit is wel behoorlijk irritant ... Dan moet ik handmatig alle verre boekingen in AirBNB gaan zetten. En eigenlijk weer eruit halen als ze binnen het jaar komen te vallen (anders staan ze er weer dubbel in). Alles na een jaar in AirBNB blokkeren, gaat ook niet goed, want dan lijkt het in VRBO en Micazu alsof na het jaar niets te boeken is (die blokkering in AirBNB wordt dan overgenomen).

Iemand ervaringen/tips ?

4 Antwoorden 4
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Robert-Jan-En-Caroline0,

 

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, behalve dan dat ik nogal eens meldingen tegen kom van anderen. In de trend van dat het niet altijd geheel probleemloos schijnt te werken. En zeker niet als het gaat om reserveringen voor meer dan een jaar vooruit.

 

Zoek op de community (Ook op de Engelse/Amerikaanse) maar eens op dit onderwerp.

 

Succes!

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Ik neem aan dat het inmiddels weer goed gaat?

Ik koppel ook VBRO, Micazu en AirBNb en dat gaat op dit moment probleemloos

Judith58
Level 1
Oeffelt, Netherlands

Als een klant op mijn kalender een boeking maakt (of bij expedia of booking.com) dan wordt op de kalender van AIRBNB de betreffende kamer geblokkeerd. Als iemand bij AIRBNB een boeking maakt, wordt mijn kalender NIET geblokkeerd. De synchronisatie werkt dus een kant op. Dit is HEEL vervelend en heeft nu geresulteerd in een dubbele boeking. Wat te doen??? Ik heb hier al 100 x met AIRBNB contact over op proberen te nemen maar zonder resultaat..... groetjes Judith

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Judith58 

Ik zou de link naar airbnb bij expedia en booking verwijderen. Een nieuwe kalenderlink bij Airbnb exporteren en deze nieuwe link bij expedia en booking weer plakken. Vermoedelijk lost dat het probleem op. Ik zit op 5 websites en alle boekingen worden goed doorgegeven.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf