AirBnB annuleert onterecht onze boeking kort voor vertrek naar US !

Jurgen31
Level 2
Dendermonde, Belgium

AirBnB annuleert onterecht onze boeking kort voor vertrek naar US !

In 2021 boekten wij een woning voor verblijf volgende maand per 01/08 as. Een voorschot werd betaald bij boeking, in mei werd het eindsaldo betaald via PayPal. Geen problemen met AirbnB, de woning of dergelijks.

Bij de eindbetaling merkten we op dat er een fout in de exchange rate zat bij PayPal. 

We contacteerden eerst AirBnB hierover ==> ons probleem niet, contact opnemen met PayPal.

Bij PayPal kom je terecht in een callcenter en werden we van A naar B naar Z gestuurd. Er werd ons vanalles beloofd, er gebeurde niets.

 

Ten einde raad lichten wij Wordline in over het probleem met PayPal die een claim opende voor de fout van de exchange rate.

Grote verbazing, paniek en frustratie ==> we ontvangen van AirBnb het bericht dat ze de huurwoning VOOR DE HELE PERIODE annuleerden op vraag van de klant. Pardon ? Noch wijzelf noch de bank hebben dit gevraagd.

 

Daaaaagen aan een stuk steeds maar bellen met AirBnB, mails sturen..... en telkens van 

a) trek uw plan

b) gezien het vertrek binnen 1 week gebeurt én volop hoogseizoen is, hebben we uuuuuuuren besteed om iets anders te vinden (dat nog betaalbaar is).

We vonden voor de ganse periode géén woonst, moeten tijdens ons verblijf verhuizen van woonst naar woonst. 

Daarbovenop nog eens extra 1000 (!!!) dollar moeten besteden om iets te vinden....

 

Zonet (2207) Wordline opnieuw aan de lijn gehad. Ook zij zijn verbaasd over de gang van zaken bij AirBnB en vinden dit totaal niet kunnen. Zij gaan opnieuw een dossier openen nu voor het ganse bedrag.

AirBnB eveneens vandaag opnieuw gebeld : zij blijven maar uiten 'wij betaalden het voorschot terug'... jaja... maar de rest ???? Dat gaat over een aanzienlijk bedrag én wij hebben opnieuw moeten investeren om een woonst te vinden. AirBnB verwijst telkens naar Worldline... en is het niet naar Wordline, dan is het naar een verantwoordelijke die ons wel zal bellen (wordt trouwens nooit gedaan).

 

We zijn beschaamd. AirBnB heeft hier een SERIEUZE fout gemaakt en wilt de fout niet rechtzetten. Geen tegemoetkoming, niets.

 

Waar staan wij als huurder ???? 

4 Antwoorden 4
Jurgen31
Level 2
Dendermonde, Belgium

Hmmm.... ook hier geen enkele reactie ? 

 

Wij zitten alleszins niet stil. Gezien de stilte van AirBnB werd ons verhaal doorgestuurd naar ECC België. En horen/lezen we vandaag nog steeds niets van AirBnB zullen we ruchtbaarheid geven via de pers. Negatief in het nieuws komen is pijnlijk, maar wat moet men doen als men onrechtvaardig wordt behandeld ?

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Mensen met invloed binnen lezen het NL forum niet volgens mij. Tip daarom om hen te taggen of iets in het Engelse forum te plaatsen. 

Wat een ontzettend vervelende situatie trouwens 😞

 

Jurgen31
Level 2
Dendermonde, Belgium

Oh echt Kirsten ? 'k Had een paar dagen extra berichten zitten te lezen en had een paar namen gezien die iets met airbnb te maken hadden.... maar bedankt voor de tip, 'k zal er gebruik van maken.

 

Ivm het verhaal : wees maar zeker dat onze haren recht omhoog staan. Nochtans al vele jaren gehuurd en nog nooit ons iets ergs overkomen. Verschrikkelijke situatie.

Hier ook een groot probleem met reservatie en die, werd geannuleerd door Airbnb omdat mijn visakaart, geweigerd werd. Onmiddellijk actie ondernomen en mijn bank gecontacteerd er was niks mis met mijn kaart ,en ook geen, anderprobleem die hebben ,me, dan aangeraden contact op ,te nemen met  visa, zelf

Daar net hetzelfde antwoord mevrouw er is,niks ,mis met uw ,kaart en ook niet met het, gebruik,hiervan;

RESERVATIE WAS GEWOON terug op 0 gezet door AIRBNB.

Is mijn eerste keer maar als dit niet opgelost geraakt, is het,ook mijn laatste keer

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf