Annuleren binnen 48 uur, maar niet binnen 14 dagen

Ilse36
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Annuleren binnen 48 uur, maar niet binnen 14 dagen

Hi! 

 

Heb maandag een kamer in Seattle geboekt voor periode 7 aug - 13 aug, maar kan toch bij een vriend slapen. De verhuurder heeft een streng annuleringsbeleid, je kan tot 48 uur  na boeking annuleren. Toch krijg ik niet al het geld terug.

 

Komt dit omdat de reis over 13 dagen is? 

 

Dankjewel! 

 

Gr, Ilse

3 Antwoorden 3
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Ilse36,

 

Ik denk dat dit inderdaad een (rand)gevalletje van de strenge annuleringsvoorwaarden met bedenktijd is.

Er is al heel veel discussie geweest omtrent dit onderwerp (Op met name de Engelse Community).

En hoe die grens nu exact in elkaar steekt. Daar bestaat toch nog wel de nodige onduidelijkheid over.

Want jouw boeking was 15 dagen van tevoren. Ligt de grens dan op 14 dagen x 24 uur vanaf de lokale check-in tijd? Ik weet het ook niet exact.

Dus als je gisteren geannuleerd zou hebben, dan zou je wellicht wel alles terug gekregen hebben?

's Ochtends wel, maar eventueel 's avonds niet?

 

Je zou kunnen proberen om hier uitsluitsel over te krijgen van Airbnb. Maar of zo’n helpdesk medewerker ook het exacte antwoord weet. Dat betwijfel ik een beetje. Want uiteindelijk wordt die beslissing geautomatiseerd gemaakt, zoals dat door een programmeur ingegeven is.

Zelf heb ik nog nooit een echt exacte uiteenzetting aangaande dit onderwerp van Airbnb gezien.

Ze hebben het altijd maar over een grens van 14 dagen, en zoals jij nu aangeeft: Hoe zit het dan met 15 dagen en 48 uur bedenktijd? Of had jij maar een bedenktijd van 24 uur door het wat latere moment van boeking?

Ilse36
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Dankjewel Cor. Heb jij enig idee hoe ik contact kan krijgen met een Airbnb helpdesk medewerker? Ik krijg alleen maar geautomatiseerde antwoorden. 

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Ilse36,

 

Je kunt ze bellen op: 020 - 5 222 333 Of bereiken via: Twitter, Facebook en middels de Feedback knop (e-Mail).

 

Zie ook: Contact Airbnb

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf