Annulering (7 personen Tomorrowland) zonder vergoeding of zelfs melding ondanks strikt annuleringsbeleid

Delfine0
Level 2
Boom, Belgium

Annulering (7 personen Tomorrowland) zonder vergoeding of zelfs melding ondanks strikt annuleringsbeleid

Twee keer per jaar verhuur ik mijn eigen woning voor Tomorrowland.  Aangezien het festival nu bijna 3 maanden geleden is afgelast, verwachtte ik mij aan een annulering.  Dit gebeurde echter niet en inmiddels begrijp ik waarom.  Mijn voorwaarden stonden op ‘strikt’ en de reservatie viel tot voor kort niet onder de verzachtende omstandigheden.  Gevolg: afgelopen vrijdag - op minder dan 2 weken voor check-in -ontdek ik dat Airbnb de booking een week voordien kosteloos heeft geannuleerd.  Bij toeval, want ik had hier geen enkele melding van ontvangen, laat staan dat ik erover geconsulteerd was geweest.  Zijn er nog mensen die geen enkele melding hebben gehad van een annulering?  Kan Airbnb zomaar tegen mijn strikt annuleringsbeleid ingaan, de verzachtende omstandigheden voor gasten uitbreiden zonder dit ook voor de hosts te doen, 7 volwassen mannen volledig terugbetalen, zelf nergens in tussenkomen en mij als enige laten opdraaien voor de financiële gevolgen?

2 Antwoorden 2
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

hallo @Delfine0 ,

Zoals je hebt gemerkt  kan Airbnb zomaar de "verzachtende omstandigheden" regeling (mbt tot Corona gerelateerde annuleringen) uitbreiden voor gasten (nl naar 15 augustus):

https://www.airbnb.nl/help/article/2701/

 

Maar dat hebben ze ook gedaan voor de host (mbt tot de 25%=regeling). Wel raar dat je geen enkele melding van de annulering(en) krijgt. Misschien even contact opnemen met Airbnb ?

 

Met vriendelijke groeten,

Emiel

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Delfine0 @Emiel1 

Helaas heeft airbnb eenzijdig bepaald dat er kosteloos geannuleerd mag worden.

Is bij mij ook gebeurd.

Ik kreeg wel een bevestiging.

Omdat je als voorwaarde "strikt" hebt, krijg je (als je voldoet aan de onduidelijke voorwaarden van Airbnb) wel 12.5% van de huur dor Airbnb als vergoeding uitbetaald.

Als klaarblijkelijk rijke verhuurder zijn de resterende 87.5% voor je eigen rekening.

Het interesseert airbnb ook niet dat een huurder een annuleringsverzekering had kunnen afsluiten.  En misschien had de huurder die zelfs al afgesloten. Boeit Airbnb ook niet.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf