Annulering door schuld AirBnB!

Robert178
Level 1
Castelnau-Montratier, France

Annulering door schuld AirBnB!

Hallo,

 

Ik heb nu tweemaal een annulering moeten doen door een fout van Airbnb. Toch krijg ik nu een sanctie. Hoe kan ik dit terugdraaien? Ik wil hierover graag eens in discussie gaan. Ik kan nergens een email adres of tel.nr. vinden waar ik mijn zegje kan doen.

Weet iemand iets?

Rob

9 Antwoorden 9
Ans0
Level 2
Amersfoort, Netherlands

het telefoonnummer van air bnb is in nederland/amsterdam: 020 5222333

Robert178
Level 1
Castelnau-Montratier, France

Dank Ans, deze ga ik bellen.

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Ik vind het wel interessant om te weten wat er precies is gebeurd. Mogelijk kunnen andere hosts iets dergelijks in de toekomst voorkomen.

Robert178
Level 1
Castelnau-Montratier, France

Hallo Bob,

 

Ik had een reserveringsaanvraag voor 4 personen gehad. Deze mensen wilden met vieren komen en moesten daarvoor 2 kamers huren maar zij dachten voor de prijs van één kamer met vieren hierop te kunnen slapen, dat gaat bij ons niet (veel te klein) dus moest ik annuleren.

De andere reservering krijg ik van een mevrouw die met 2 volw.  + een kind van 20 maanden. Eerst had ik deze goedgekeurd maar ik krijg daarna een prijs te zien van Airbnb voor 2 personen zónder het kind. Hier kan ik ook niet accoord mee gaan, voor een kind rekenen wij extra dus ook deze heb ik moeten annuleren.

Nu is er zonder enige discussie hierover gewoon 89€ van mijn rekening afgehouden (bij een volgende reservering).

Hier kan ik toch niet zomaar mee accoord gaan?! Ik ben al jaren bij Airbnb en nooit geen problemen gehad, wie vertrouwd men nu, een gast die voor de eerste keer reserveerd of een verhuurder die al jaren actief is zonder problemen?

 

hoop op enkele reacties hierop.

Robert178
Level 1
Castelnau-Montratier, France

Inmiddels ben ik heel goed geholpen door een medewerker van Airbnb en is het probleem opgelost!

 

Gerda6
Level 1
Utrecht, Netherlands

Ja heb ik ook gehad . 16 aug en 19 augustus 2016. Spookbevestigingen en sancties. Als ik op weigeren toets is de boot helemaal aan , dan heb ik zogenaamd een bevestiging gedaan , en andersom.

 Ik heb een mail gestuurd naar een gast om hem uit te nodigen en die mail is gewoon niet aangekomen . Nooit meer wat van die jongen  gehoord terwijl hij welkom was.  

Gerda Merkestein

 

Ellen62
Level 2
Maastricht, Netherlands

Beste mensen,

Ben hier voor het eerst. Hoop dat ik goed zit op dit lijntje. Ik heb n vraag?

Een gast heeft geboekt 1 nacht voor 2 personen. Hij heeft betaald en nu wilt hij dit annuleren.

Ik heb hem dat laten doen en dat is gelukt. 

Ik krijg dus een verzoek tot terugbetaling. meneer is ziek geworden. Heel vervelend maar kan gebeuren.

Ik wil hem het door mij volledig ontvangen bedrag terug betalen. Kamer kost 50 €. AirBnB betaald mij altijd maar 47 en soms 48 € uit ?????? Ik weet ook niet wat hij heeft moeten betalen (zal wat meer zijn).

Ik betaal dus 47 € terug. Nu blijf ik maar verzoeken krijgen om het geld terug te betalen. Geen berichten van de gast maar van AirBnB. ik heb nu al minstens 10 ... 12..... verzoek gedaan om 47€ terug te betalen maar het stopt niet. 

 

Heeft iemand van jullie dit ook? En wat moet ik doen?

AirBnB bellen heb ik al gedaan. Dan zit ik 5 a 10 minuten naar een muziekje te luisten. 

Inmiddels heb ik wel meer dan 47€ uitgegeven aan tijd, bellen, zoeken naar een oplossing.

 

Groet Ellen

 

Christine1
Level 10
Glenbrook, Australia

Hi Ellen, 

Sorry for this unpleasant situation.

You tried to be compassionate, but the guest has not fully understood how the refund policies work and the fact that you are not required to refund their booking fee. 

If you do decide to act in a similar way in future, perhaps you might forward some brief explanation about these matters to your guest; just a weblink to the relevant cancellation policy details and Airbnb FAQ's would be sufficient.

At this time you can choose to ignore further communications from the guest who cancelled, unless you wish to send him some links to read the details on your cancelation policy and any other Airbnb information which you believe this guest needs to understand.

Most guests would be very happy with a partial refund. Unfortunately in this case your potential guest has not ensured they are fully informed about the difference between the reservation cost and the Airbnb booking fee.

Beste.

Christine.

 

 

Richard432
Level 2
Xaló, Spain

Beste Rob

 

Huurders krijgen in meeste gevallen gelijk en het voordeel.

Komt bij ons een Franse family met 3 personen voor een villa Bernia 15 nachten.

Bij aankomst zag hij andere huizen en dacht een privé villa met zwembad te hebben gehuurd.

Dus net als veel andere lezen niet de advertentie waar alles correct staat.

Bedenkt dus s,avonds 4 gebreken welke niet waar zijn. Alles weerlegt en alleen WIFI zou het niet doen.

Grote leugen 3 andere huizen 2 via airbnb hebben nooit een probleem gehad.

Maar team in Frankrijk help landgenoten. De reservering was op Caroline Ricozzi , bestaat niet en is nooit gekomen.

Dus valse registratie en niet door airbnb gecontroleerd.

Hebben ons 13 nachten inkomsten gekost , want werd onderbroken ten onrechte. GEEN OPLOSSING gehad.

De vieze leugenaar heeft dan ook nog de kans gehad om op alles 1 ster in te vullen en dat gaf gemiddelde een deuk naar beneden.

Zelf een week op pauze gezet en geen melding in zoek resultaten.

 

We moeten als verhuurders een blok vormen om dit soort onrecht aan te pakken.

 

Groet Helen en Richard Jalon Spanje.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf