Hallo, Voor ons dit jaar het eerste jaar op Airbnb. Goede er...
Laatste reactie
Hallo, Voor ons dit jaar het eerste jaar op Airbnb. Goede ervaringen tot nu toe, maar wat we graag willen is dat er gedurende...
Laatste reactie
Log in met je Airbnb account om verder te gaan met lezen en om samen te komen en verhalen te delen met miljoenen andere Hosts over de hele wereld.
Ik heb een gast moeten annuleren. De gast had in mei geboekt. Ruim 9 maanden van te voren. Voor een preis van 80 euro. Maar nu blijkt dat de Formule 1 in dat weekend valt. Ik heb de gast aangeschreven, dat voor dit weekend de prijzen omhoog gaan, maar hij weigert dit. Nu heb ik de gast geannuleerd, maar dreigt mij nu aan te klagen. Kan dit
Hi @Koos9,
Een aanklacht indienen, is wel een heel groot woord.
Maar ze kunnen je wel rapporteren. Of dat veel uit zal halen, valt te bezien.
Want Airbnb heeft je al gestraft met een automatische recensie aangaande het annuleren van deze reservering. En tevens zal je binnen enkele dagen ook je Superhost vaantje kwijt gaan raken.
En zo zijn er nog een paar van die dingen, waarmee je al gestraft bent of nog mee bestraft zal gaan worden. Annuleren door een verhuurder wordt zo’n beetje als doodzonde gezien op Airbnb.
Want door deze annulering, kun je de accommodatie in ieder geval niet meer voor dat weekend via Airbnb verhuren (Je kalender staat dicht).
Ik moet wel zeggen, dat dit toch wel een behoorlijke blunder van je is.
Dat aanstaande Formule 1 Grand Prix evenement, komt toch echt niet plotseling uit de lucht vallen. En er wordt al meer dan een jaar over dit evenement gesproken.
Tevens is het bekend dat er een enorme run op dit evenement ontstaan is (dus ook voor accommodaties). Ik vind het dan dus ook absoluut niet vreemd dat er 9 maanden van tevoren geboekt wordt (dat had eigenlijk nog wel eerder kunnen gebeuren).
Eigenlijk had je zelfs (voordat bekend werd, dat het evenement werkelijk doorgang zou vinden), je prijzen voor dat weekend/week al op de juiste waarde moeten zetten.
Stel dat het evenement niet door zou gaan, dan had je ze altijd nog weer kunnen verlagen, nadien.
Het is helaas niet anders, ben ik bang voor.
En nu zit je toch een beetje met de brokken.
Volgende keer beter, zullen we maar zeggen.
Ik geef de gast helemaal gelijk dat hij een prijsverhoging weigert. Je hebt een aanbod gedaan en hij heeft het geaccepteerd.
Het was je eigen fout
Tjonge Koos, waar heb jij gezeten de afgelopen maanden? Het is toch al tijden bekend dat de F1 gehouden wordt in Zandvoort in mei? Je bent notabene host in Zandvoort!
Ik geef de gast groot gelijk. Ik denk dat je nu keihard je best moet doen om deze gast het straks enorm naar zijn/haar zin moet maken wil je een mooie review krijgen van hem of haar.
Veel succes!